Hallo, ik overweeg om een S60 2.3 T5 aan te schaffen , graag hoor ik hier de voor en tegens, ben vooral benieuwd over de motor..net zo probleemloos als die van m,n 2.4 S70?.. met nu ruim 3 ton op de klok
De S60 is perfect onderhouden en zo.n 160k op de teller.
Alvast bedankt
Volvo S 70 1997
BMW Z 3 1996
Saab 9000
Mercedes slk 200 R 171 2005
Vw T4 1991
De 2.3 T5 staat bekend als "het onverwoestbare" blok, dus dat mag het probleem niet zijn. Als hij zoals gezegd perfect onderhouden is, dan zou ik er zeker voor gaan. Het is een genot om in te rijden. De nadelen t.o.v. jouw S70: hij is vrij dorstig (bij mij gemiddeld 1:8,5 met automaat, handbak zal zuiniger zijn) en de mooie 5-pitter roffel is minder duidelijk aanwezig. Tevens is dit type wat storingsgevoeliger wat betreft de electronica.
Ik neem aan dat je met voors en tegens niet doelt op de auto de bouw het gewicht enzo, want dat heb je als het goed is reeds overwogen. Ik neem aan technisch / motorisch? Nou dan het volgende let op de magneet koppeling (airco), de CEM lichten relais wil hij nog eens "schroeien". Hij wil nog wel eens gaan haperen/stotteren (niet reageren op gas geven), zoek het dan eerst in de coil. Kofferklep (sleutel) wil nog eens wat lastig heden geven als ook de elektrische ramen (van de achterportiers). Automatische spiegels etc. Ik hoor ook weleens over gezeik met een open dak, maar die zijn er niet zoveel. Hmm hoe kan ik het uitleggen. Hij heeft soms wat Italiaanse "technische allures".
Waar gaat het om? Hier zo over de duim enkele punten (ik pretendeer geen volledigheid):
1) mooi - AAA
2) snel - AAA
3) betrouwbaar - AAa
4) uniek - Aaa
5) zuinig - Bbb
6) Sportief - Bbb
7) ruimte - bcc (komt door achter)
'8) voorstoelen - AAA (best in class)
Inderdaad lust hij een flink slokje, maar waarom zeg ik slokje? Het is relatief, verwacht niet anders van een 1500 kg, hogedruk turbo monster dat is onrealistisch. Trek rustig op geen mallotige stoplicht sprintjes en het kan relatief zuinig. Tenslotte Gerald heeft groot gelijk goed onderhouden gaat hij erg lang mee 160.000 km is pas een jongtiener.
(hoe gaat het Gerald? lang niet gesproken)
Laatst gewijzigd door LtStone op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.