Omdat het maximum aantal km's op m'n huidige leasewagen (BMW 520D) bijna bereikt is, werd het tijd om uit te kijken naar een volgende wagen.
In het verleden heb ik al enkele Volvo leasewagens gehad (S60 2.4, S80 D5 executive, V70 2.0D als inloopwagen) en ik heb altijd veel sympathie gehad voor Volvo, zowel omwille van het imago als de kwaliteit & design van de wagens.
De huidige S80 en V70 worden wat gedateerd en ik was ook op zoek naar meer duurzaamheid (lees elektrische wagen). En als je weet dat ik dagelijks meer dan 160km (heen en terug) afleg naar het werk, dan kom je al snel uit bij de Volvo V60 Plug-in hybrid.
Maar ik wou de wagen toch wel uitgebreid kunnen testen om zeker te zijn dat hij voldeed aan de verwachtingen. Onze fleetmanager nam contact met Volvocars en deze waren zo bereidwillig om een (goed uitgeruste) V60 PiH een heel weekend ter beschikking te stellen. Na de nodige uren testrijden was ik helemaal overtuigd: een bijzonder aangename combinatie van elektrisch rijden, de fantastische D5 en veel comfort. Het is tevens een zeer 'technologische' wagen en het constant bezig zijn met zuinig rijden, geeft ook een nieuwe dimensie aan het autorijden.
Dus deze week is volgende wagen besteld:
Volvo V60 Plug-in Hybrid D6 AWD
Summum uitrustingsniveau
Kleur electric silver
Sportleder offblack met zwarte dakhemel
met Xenium pack (elektrisch zetel passagier, schuifdak, parkassist V+A, park assist camera)
Business motion pack (sensus navigatie) met premium sound
Hybrid technology pack (elektr. motorverwarming met timer, voorklimatisering met sleutel, Volvo on call)
Advanced safety pack (BLIS, lane departure, collision warning)
Light pack (Xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting met reiniging, autom. dimmende spiegels, upgrade binnenverlichting)
Security pack (alarm, ramen in gelamin. glas, PCC met keyless drive)
Zilverkleurige roofrails
Thia 17* velgen
Track & Trace
Drempelsierprofielen zilver
Afneembare trekhaak
De levertermijn is mid april. Ik kijk er alvast naar uit om opnieuw met een Volvo te rijden.
Terug naar Volvo ... met de V60 Plug-in Hybrid
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Gefeliciteerd en welkom terug. Mooi om te lezen dat je overtuigd bent van de auto. Voelde het na de BMW als thuiskomen?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Paul
- Geartronic member
Mooi, zie trouwens wel vaker een D6 rijden met Belgische platen, is dit fiscaal ook aantrekkelijk in Belgie?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Ivolvo
- 1st Gear member
@ Walter: De BMW 5 was mijn eerste BMW en is een zeer degelijke wagen. Vooral de kwaliteit en afwerking zijn top. Na 185 000 km nog geen enkel kraakje te horen en zeer weinig problemen gehad. De wegligging had ik beter verwacht. De wagen heeft nogal wat stuurcorrecties nodig en is zeer gevoelig bij zijwind.
Maar het was toch zeer aangenaam om terug in een Volvo te rijden, en vooral de D5 voelde als thuiskomen. Het blijft een fantastische motor met een uniek motorgeluid.
Ik heb Volvo niet helemaal verlaten want mijn echtgenote rijdt met een V50 (en daarvoor met een 440).
Maar het was toch zeer aangenaam om terug in een Volvo te rijden, en vooral de D5 voelde als thuiskomen. Het blijft een fantastische motor met een uniek motorgeluid.
Ik heb Volvo niet helemaal verlaten want mijn echtgenote rijdt met een V50 (en daarvoor met een 440).
- Ivolvo
- 1st Gear member
@Paul: persoonlijk kom ik in België nog zeer weinig D6-en tegen. Als ik er zie rijden dan zijn het Nederlanders. Ik was gisteren in Antwerpen en in de parking hing er een V60 aan de lader, maar met NL nummerplaat. Dus ik denk dat België de V60 PiH nog moet ontdekken.
De leasecar policies in veel bedrijven laten enkel diesels toe. Was ook zo bij mij maar ik heb een case gemaakt om dit te veranderen op basis van lager brandstofverbruik, lagere CO2 en betere fiscale voordelen.
Op zich is de V60 PiH ook in België fiscaal aantrekkelijk. Het 'voordeel alle aard' (ik denk dat dit in NL de bijtelling wordt genoemd) wordt berekend op basis van de cataloguswaarde en gecorrigeerd met de CO2 uitstoot. Met zijn 48g/km CO2 zit de PiH in de laagste categorie.
Voor het bedrijf is de PiH 100% fiscaal aftrekbaar, dwz dat de leasekosten volledig als kosten in te brengen zijn. Bij de BMW 5 is dit bv maar 75%.
De belasting op in verkeerstelling is 0 EUR in Vlaanderen. Probleem is dat leasewagens in Brussel moeten worden ingeschreven waar de BIV veel hoger ligt ... ook al ligt je bedrijf in Vlaanderen (België is nu eenmaal een complex land
). BIV voor m'n V60 PiH wordt zo bijna 5000 EUR.
Ik verwacht wel meer en meer hybride en elektrische auto's te zien op de Belgische wegen de komende jaren. De BMW i3 zie ik af en toe rijden en ook de Tesla's duiken meer en meer op.
Ik zit er niet mee in om met de V60 PiH een early adopter te zijn ...
De leasecar policies in veel bedrijven laten enkel diesels toe. Was ook zo bij mij maar ik heb een case gemaakt om dit te veranderen op basis van lager brandstofverbruik, lagere CO2 en betere fiscale voordelen.
Op zich is de V60 PiH ook in België fiscaal aantrekkelijk. Het 'voordeel alle aard' (ik denk dat dit in NL de bijtelling wordt genoemd) wordt berekend op basis van de cataloguswaarde en gecorrigeerd met de CO2 uitstoot. Met zijn 48g/km CO2 zit de PiH in de laagste categorie.
Voor het bedrijf is de PiH 100% fiscaal aftrekbaar, dwz dat de leasekosten volledig als kosten in te brengen zijn. Bij de BMW 5 is dit bv maar 75%.
De belasting op in verkeerstelling is 0 EUR in Vlaanderen. Probleem is dat leasewagens in Brussel moeten worden ingeschreven waar de BIV veel hoger ligt ... ook al ligt je bedrijf in Vlaanderen (België is nu eenmaal een complex land

Ik verwacht wel meer en meer hybride en elektrische auto's te zien op de Belgische wegen de komende jaren. De BMW i3 zie ik af en toe rijden en ook de Tesla's duiken meer en meer op.
Ik zit er niet mee in om met de V60 PiH een early adopter te zijn ...
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Dan zou je als bedrijf haast kunnen gaan rekenen of je de auto niet aan wil schaffen ipv gaan leasen... En België is wat dat soort zaken betreft inderdaad een onbegrijpelijk complex land...Ivolvo schreef: De belasting op in verkeerstelling is 0 EUR in Vlaanderen. Probleem is dat leasewagens in Brussel moeten worden ingeschreven waar de BIV veel hoger ligt ... ook al ligt je bedrijf in Vlaanderen (België is nu eenmaal een complex land). BIV voor m'n V60 PiH wordt zo bijna 5000 EUR.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Ivolvo
- 1st Gear member
Vandaag de wagen opgehaald bij de dealer en de eerste 100km gereden.
Eerste indruk: fantastische auto, die je wel een beetje moet leren 'kennen' .
Meer foto's en indrukken volgen nog ...
Eerste indruk: fantastische auto, die je wel een beetje moet leren 'kennen' .
Meer foto's en indrukken volgen nog ...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
Van harte en veel velige kilometers gewenst!
Ik moet nog wachten tot 1 oktober
Ik moet nog wachten tot 1 oktober

Laatst gewijzigd door Millimetervreter. op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
- hans98
- 4th Gear member
Mooie kleur en wielen combi! Veel plezier met de wagen!
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- jvov60
- 4th Gear member
Mooie kleur inderdaad! Dit zou ik ook kiezen als ik weer een V60 moest bestellen.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.