Dashboard lampjes
- pomoek
- 2nd Gear member
Mijn tellerunit doet raar, ik heb hier al eens eerder over gepost. De knipperlicht indicators branden continue net als het groot licht lampje en de lambdasonde. Daarnaast werkt de brandstofmeter en de temperatuurmeter gewoon wel, verder doet niets het meer. Ik had dit probleem al eerder, toen werd aangegeven dat wellicht een slechte massakabel de oorzaak was bij mijn knipperlichten. Ik heb de klokkenunit er toen uitgehaald waarna alles het opeens weer deed. Sindsdien werkt het soms wel en soms niet, inmiddels al weer een maandje niet. Vandaag er maar weer eens aan begonnen. Als ik de klokkenunit naar voren trek werkt plots alles weer. Als ik 'm terug duw houd ie er ook mee op. Ik heb alle kabeltjes er een voor een uit getrokken en proberen te achterhalen welke kabel het probleem geeft. Het lijkt een van de twee kabels: Of de kabel met het hoekstekkertje (die zit achterop de kilimeterteller), of de kabel met het halve maan stekkertje (die zit achterop de unit zelf) (zie de bijgevoegde foto's). Als er inderdaad een breuk zit in de massakabel (dat is toch de zwarte?) Hoe kan ik dat het beste oplossen? Ik ben geen elektra held...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- dopdedouwer
- 3rd Gear member
Die L vormige is voor het signaal van je snelheid, dus vermoed dat die het niet is.
Die halfronde is waarschijnlijk voor verlichting, in de wiringdiagrams staat precies welke positie/kleur voor welke functie is.
Die halfronde is waarschijnlijk voor verlichting, in de wiringdiagrams staat precies welke positie/kleur voor welke functie is.