Wat ik graag wil weten (mede nav opmerking van Superfunky over zijn ervaring mbt verschil tussen Rica stage 1 en 2) is of iemand mij kan vertellen of met Rica stage 1 tuning ook het schakelen veel soepeler verloopt? De polestar tuning heeft hier geen enkel effect op/niets aan veranderd.
Ik blijf vinden dat zodra je iets meer gas geeft dan normaal de automaat zo veel tijd nodig heeft om na te denken en terug te schakelen. Ik zou graag zien dat dit en sneller gaat en soepeler/geleidelijker.
Kan iemand mij vertellen of dat met Rica 1 (echt) aantoonbaar beter gaat?
verschil Polestar en Rica stage 1 bij schakelen?
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
- RoaldH
- 6th Gear member
Ik herken niet wat je beschrijft. Na de polestar tuning pakt bij mij de Geartronic veel soepeler op (geen slip/aarzelen), behalve in de Save stand. Verschil is het grootste in de AWD stand die meteen oppakt maar minder nerveus is dan in Power.V60Majolee schreef: Wat ik graag wil weten (mede nav opmerking van Superfunky over zijn ervaring mbt verschil tussen Rica stage 1 en 2) is of iemand mij kan vertellen of met Rica stage 1 tuning ook het schakelen veel soepeler verloopt? De polestar tuning heeft hier geen enkel effect op/niets aan veranderd.
Ik blijf vinden dat zodra je iets meer gas geeft dan normaal de automaat zo veel tijd nodig heeft om na te denken en terug te schakelen. Ik zou graag zien dat dit en sneller gaat en soepeler/geleidelijker.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 2nd Gear member
Voor zover ik heb begrepen worden de schakel momenten van een moderne automaat bepaald door het toerental en het koppel dat wordt gemeten. De bak is zelf lerend en past zich aan, aan de rij omstandigheden. Dit merk je vooral als je gaat rijden met een caravan. Eerst schakelt de bak nog snel op (te vroeg) en na een stukje rijden gaat de bak pas schakelen bij een hoger toerental.RoaldH schreef:Ik herken niet wat je beschrijft. Na de polestar tuning pakt bij mij de Geartronic veel soepeler op (geen slip/aarzelen), behalve in de Save stand. Verschil is het grootste in de AWD stand die meteen oppakt maar minder nerveus is dan in Power.V60Majolee schreef: Wat ik graag wil weten (mede nav opmerking van Superfunky over zijn ervaring mbt verschil tussen Rica stage 1 en 2) is of iemand mij kan vertellen of met Rica stage 1 tuning ook het schakelen veel soepeler verloopt? De polestar tuning heeft hier geen enkel effect op/niets aan veranderd.
Bij mijn vorige auto (audi) kon ik zelf de adaptieve waardes van de bak resetten. Of dit met de volvo bak kan weet ik niet.
Volvo V60 PIH MY14 Saville Grey. Licht leer sport stoelen, donkere hemel. Met SCT
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik heb in een Polestar D6 gereden maar ik vind het verschil niet zo groot. Je hebt niet het gevoel van "wow" ik heb 298 pk. (want standaard is hij al snel) Die Rica stage 2 lijkt mij wel interessant, maar de vraag is in hoeverre dat goed is voor de auto.
-
- 1st Gear member
Ik heb onderlaatst de rica stage 2 laten installeren, het is wel een duidelijk verschil niet alleen qua vermogen maar zeker ook qua rijbeleving; de auto reageert een stuk prettiger in hybride, blijft langer in zijn versnelling hangen waardoor je veel beter je koppel kan gebruiken. Het lijkt allemaal wat soepeler te verlopen.
natuurlijk is het altijd zo dat meer vermogen leidt tot een hogere slijtage. Toch denk ik dat je door de auto rustig warm te rijden en op tijd de olie te verversen de slijtage kan beperken. Voor de versnellingsbak zal ik wel uitkijken met een aanhanger, zeker wanneer de auto afgeladen is en een aanhanger/caravan moet trekken denk ik dat het verstandig is de auto op de standaard mapping te laten staan.
natuurlijk is het altijd zo dat meer vermogen leidt tot een hogere slijtage. Toch denk ik dat je door de auto rustig warm te rijden en op tijd de olie te verversen de slijtage kan beperken. Voor de versnellingsbak zal ik wel uitkijken met een aanhanger, zeker wanneer de auto afgeladen is en een aanhanger/caravan moet trekken denk ik dat het verstandig is de auto op de standaard mapping te laten staan.
V60 D6
Mini Cooper S
Mini Cooper S