Portunus vervangers

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
Helspie
2nd Gear member

Ik verwacht eind maart dus een XC60 Ocean Race met bijhorende Portunus velgen.

Nu zijn die velgen niet echt mijn smaak. Cratus of Ixion liggen me meer, als we het over Volvo velgen hebben...
Misschien dat ik ook wel eens rondkijk naar non-Volvo velgen, maar dat is hier zoiets als vloeken in de kerk, niet? :bandit:

Kan iemand me zeggen wat de ongeveer de waarde is van deze velgen?
Heb al eens geinformeerd bij de forumsponsor en die had me al een aanbod gedaan, wat ik wel overweeg.

Maar ik twijfel evenzeer om ze misschien als winterwielen te houden, dan laat ik 'm eind maart leveren met winterbanden.

Ik heb nog niet met de XC60 gereden met wielen groter dan 18", maar die 20'rs ogen zo fraai. Maar naar verluid slijten die banden ook sneller, of zijn dat fabeltjes?
Weer een heleboel zaken om af te wegen... :-/
Volvo XC60 II inscription T5 2018, maple brown, blond moritz leder interieur, Bowers and Wilkins,...
2015 XC60 D3 MAN Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Winter Pack, Business Motion Pack, Family Pack,Light Pack, Versatility Pack, Geïntegreerde uitlaat, Panoramisch Schuifdak, 20" Candor
Helspie
2nd Gear member

Iemand ervaring met 4-seizoensbanden op een XC60?

Ben links of rechts al wat velgen tegen gekomen, maar kan me niet van de indruk ontdoen dat er veel namaak op de markt is.
Zijn deze velgen perse minder van kwaliteit?
Volvo XC60 II inscription T5 2018, maple brown, blond moritz leder interieur, Bowers and Wilkins,...
2015 XC60 D3 MAN Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Winter Pack, Business Motion Pack, Family Pack,Light Pack, Versatility Pack, Geïntegreerde uitlaat, Panoramisch Schuifdak, 20" Candor
Helspie
2nd Gear member

Er is nu een actie bij Volvo voor de Candor 20" velgen met zomerbanden voor 1800€, en de dealer wil winterbanden op mijn Portunussen voorzien.
En mijn vrouw is er zelfs niet tegen... wat een schatje :love:

als er nu nog eens enkele XC rijders hun ervaringen met 20" wilden delen :'( :'( :'(

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Helspie op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
lint
Geartronic member

Ik kan mij voorstellen dat er misschien te weinig XC60 rijders zijn met 20" wielen om de ervaringen met je te delen.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Zwartjes
1st Gear member

Ik heb sinds kort mijn XC60 OR in gebruik. Heb ook getwijfeld om de velgen te laten upgraden naar een groter formaat.
Na een vergelijkbare testrit op beide afmetingen (op advies van de dealer) heb ik ter op basis van rijcomfort (is natuurlijk erg persoonlijk) voor gekozen het bij 18" te laten.
Als wintervelgen heb ik een extra set Ixion velgen genomen en als zomervelgen zal ik de originele velgen gaan gebruiken.
Het uiterlijk met de Ixion is ook erg stoer waarbij ik ook nog de chromen strips van de Summun chromen strips heb laten monteren.
Een combinatie dus van de OR, R design en de Summun (maar als belangrijkste motivatie het mooie complete pakket van de OR die erg aantrekkelijk is/was qua leaseprijs.
Laatst gewijzigd door Zwartjes op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidig: V60 / 2023 - Ultimate Dark - B4 - Geartronic
Vorig: V60 /2019 - Inscription - D4 - Geartronic
Vorig: XC 60 / 2015 - Ocean Race - D4 - Geartronic
Vorig: XC 60 / 2011 - Momentum - D3 - Handgeschakeld
Thom
5th Gear member

Ik vind het prima rijden met 20" hoor, mijn ervaringen zijn met een R Design D4 met 20" Ixion's.

Ik heb ook eens gelezen dat Volvo 'belooft' dat een grotere inchmaat niet ten koste van het comfort gaat, maar weet niet meer of dat over de XC60 ging
Helspie
2nd Gear member

Thom schreef: Ik vind het prima rijden met 20" hoor, mijn ervaringen zijn met een R Design D4 met 20" Ixion's.

Ik heb ook eens gelezen dat Volvo 'belooft' dat een grotere inchmaat niet ten koste van het comfort gaat, maar weet niet meer of dat over de XC60 ging
Dat is toch een gedurfde aanspraak... Heb je dat op papier? :D

Je zou moeten kunnen bepalen hoeveel van het comfort van de banden en van de demping komt hé.
Maar een 255/45/20 is nog niet echt laagprofiel natuurlijk...
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”