gedachtenspinsels

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
evert65
6th Gear member

op dat andere forum kwam ik wat tegen over het tunen van de ongeblazen 140pk
http://www.volvov70forum.com/topic.php?t=10292&page=1
dat zette mij aannhet denken
stel ik doe mee, en laat dan ook de motor wat vroeger afstellen waardoor het vermogen op gas nog beter tot zijn recht komt
natuurlijk moet ik dan voortaan 102 tanken, maar dat lijkt me minder van belang daar benzine meestal slechts gebruikt wordt om op te starten.
een 2e gedachengang is stel dat ik daarna ook de converter aanpak door er een andere stator in te zetten ( indien mogelijk) de flow wordt dan sterker wat er voorzorgt dat je krachtiger kunt optrekken handig met een paardentrailer of bij stoplicht sprintjes :D
kijk dit zijn zomaar wat gedachten.... niet dat ik het ook allemaal zou doen
want dat zou fors in de papiern lopen
alleen al een converter uit en inbouwen kost al 1500
maar het is een leuk idee , dat je de wagen met wat ingrepen een heel ander onderhuids karakter kan geven
keep calm!, your randomizer is running
Fredhead
Geartronic member

Dat zijn leuke spinsels :)
Ook voor minder geld valt er al een aardige winst te halen, dan kan je later eventueel alsnog verder gaan
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”