Hallo,
Ik ben sinds vorige week in het bezit van een Volvo S40 1.8 uit 1996.
Hij is van de eerste eigenaar geweest en hij heeft 129.000 km gelopen, niet veel dus.
Nu heb ik één klein probleempje met deze Volvo, en dat is dat hij met een koude motor slecht start.
Als de motor koud is moet ik hem ongeveer 5-6 seconden doorstarten en een beetje gas bijgeven en dan start hij pas.
Wanneer ik de motor meteen hierop uitzet en weer opnieuw start, is er niks aan de hand en start hij meteen zoals het hoort.
Als ik de auto een half uurtje laat staan en hem probeer te starten, is hetzelfde probleem weer terug en start hij moeizaam.
Ik denk zelf dat het niet de accu is, want ik kan niet aan de startmotor horen dat hij langzamer draait dan normaal.
Heeft iemand een idee wat dit is?
S40 1.8 (1996) startprobleem bij koude motor
-
- Starter
Bedankt voor je reactie.
De accu en de dynamo zijn doorgemeten, allebei goed.
De brandstofdrukregelaar en de bougies zijn vervangen en nog steeds geen geen verbetering.
Hij heeft ongeveer 8 van de 10 keer als hij koud is dat hij slecht start (duurt dan 5 á 6 seconden voor hij aanslaat) en 2 van de 10 keer start hij op miraculeuze wijze wel goed.
Ik heb bij de garage een viergasmeting laten uitvoeren, was allemaal perfect volgens de monteur.
Tevens heb ik hem vanmiddag uit laten lezen bij de Volvo dealer en er waren helemaal geen fouten in het systeem.
De volvo monteur zei dat ik er misschien maar mee moet leven omdat het anders veel geld gaat kosten...
Weet iemand nog wat ik nu kan doen? Ik wil namelijk wel graag dat het (betaalbaar) opgelost kan worden.
De accu en de dynamo zijn doorgemeten, allebei goed.
De brandstofdrukregelaar en de bougies zijn vervangen en nog steeds geen geen verbetering.
Hij heeft ongeveer 8 van de 10 keer als hij koud is dat hij slecht start (duurt dan 5 á 6 seconden voor hij aanslaat) en 2 van de 10 keer start hij op miraculeuze wijze wel goed.
Ik heb bij de garage een viergasmeting laten uitvoeren, was allemaal perfect volgens de monteur.
Tevens heb ik hem vanmiddag uit laten lezen bij de Volvo dealer en er waren helemaal geen fouten in het systeem.
De volvo monteur zei dat ik er misschien maar mee moet leven omdat het anders veel geld gaat kosten...
Weet iemand nog wat ik nu kan doen? Ik wil namelijk wel graag dat het (betaalbaar) opgelost kan worden.