Zelfde frequentie TPMS en automatische deurvergrendeling

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Robinho
Starter

Beste allemaal,
Vorige maand heb ik mijn voorband lek gereden, die vervangen is door een 'thuiskomer'.
Aan het einde van de middag moest ik weer naar de dealer rijden, waar ze een nieuwe 'echte' band op gingen zetten. Ik kreeg mijn deuren echter niet open met de afstandsbediening, omdat de de spanningsmeter een te lage druk constateerde bij de thuiskomer. Blijkbaar zitten de afstandsbediening en de TPMS op dezelfe frequentie, waarbij TPMS de afstandsbediening bljkbaar stoort.
Resultaat hiervan, is dat je bij een te lage bandenspanning je auto niet meer open kunt krijgen met de afstandsbediening. Uiteraard wel met de hulpsleutel die in de afstandsbediening zit. De monteur kende dit probleem al, maar had er geen oplossing voor.

Ik wilde dit even met jullie delen, mochten jullie het nog niet weten.
En daarnaast de vraag of iemand weet óf en zoja wanneer hier een update van zal komen (áls dit al kan).

Uiteraard moet je je banden op de goede spanning houden, maar bij de overgang van zomer naar winterbanden ondervond ik het probleem ook al.
TimothyJames
2nd Gear member

Ik denk dat hier een softwareupdate voor is... toen ik mijn V40 ophaalde kon ik hem thuis niet met de afstandsbediening openkrijgen na zeg 10 minuten gestaan te hebben. Bij openen met de sleutel, starten en sluiten... kon ik opvolgend wel "direct" de auto openen en sluiten. Bij een bezoekje aan de Volvo dealer hebben ze de centrale vergrendeling module qua software geupdate en was het probleem opgelost. De omschrijving voor deze module was ook iets als... "Storing die kan optreden tussen de centrale vergrendeling en de afstandsbediening door externe invloeden". Met een minuut of 10 was de software draadloos geinstalleerd bij de dealer op de auto en heb ik er nooit meer last van gehad.

Ironisch genoeg doen ze wél software updates bij een service beurt, maar kennelijk niet bij het afhalen van een nieuwe auto....

Ter aanvulling, op andere plekken (werk, familie, vrienden) werkte het wel zonder problemen... alleen bij mij voor de deur dus niet :)
Laatst gewijzigd door TimothyJames op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Robinho
Starter

Ok thanks, dan ga ik ook langs voor die update.
Plaats reactie

Terug naar “V40”