PIH heeft er ruim 40.000 km en 12 maanden opzitten. Mijn eerste auto zonder ook maar een enkel probleempje behalve koplampje. Jammer dat er kennelijk ook andere ervaringen zijn.
Ik heb alle rijstanden geprobeerd en heb mijn voorkeur gevonden. Ik laad altijd. Maar meestal druk ik meteen AWD in om op de diesel weg te rijden waarna ik heel snel al de snelweg op ga. Het verbruik is verwaarloosbaar meer dan in hybrid. Laden via de dynamo doet ie niet omdat de accu vol is. Achterwielen helpen automatisch kort even mee, alleen bij optrekken of in een bocht. Iets meer als ie via de regensensor weet dat het nat is. En vandaag nog iets meer, bij het minste of geringste neiging tot slip in de sneeuw

Hybrid: krijg ik de zenuwen van. Afslaan, starten, elektrisch, diesel, elektrisch, volle toeren, stop. Al gaat het nog zo soepel, ik voel het. Kan die knop eruit?

Power: leuk voor even raggen of die irritante BMW aap naar je achterkant laten kijken.

Pure: soms heb ik dagen dat ik alleen pure gebruik en de D5 geen koude start hoeft te maken. Ideaal bij bijvoorbeeld dagje thuiswerken en alleen even voor boodschapje, kinderen of sportschool op en neer. Lekker helemaal geluidloos. Zinloos als je de snelweg op gaat.
Polestar en 18 inch 40 serie banden heeft het voor mij trouwens wel gedaan. Geen Heico set. Prima wegligging, ook op hoge snelheid. Feedback had nog beter gekund maar dat is de keuze geweest voor comfort: zachte draagarmrubbers en zachte stoelen die te veel wegfilteren. Onderstel en afstemming (ondanks gewicht achterin) is goed. Ga je over de grens in een bocht glijdt ie toch met onderstuur aan de voorkant weg, terwijl je anders zou verwachten door het gewicht achterin.
Goed werk Volvo. Ik ga proberen er 250.000 km mee te rijden.