Ik overweeg over te stappen van handgeschakeld naar automaat.
Ik weet dat een 'normale' automaat met koppelomvormer erg comfortabel is met het wegrijden op een helling met een caravan achter de auto.
Maar hoe gedraagt een Powershift automaat zich in zo'n situatie?
Ervaringen Powershift + caravan
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Zo een groene met gele velgenevert65 schreef: helaas geen idee
bij powershift moet ik altijd aan trekkers denken![]()

Heb zelf een Geartronic, mijn vader rijdt met een V60 D2 powershift. Met beide al gereden met een aanhanger achter, dus ik weet waar ik over spreek.
Zelf vind ik de Geartronic de prettigste bak, hoewel die soms iets te lang zonder lockup blijft rijden, iets waar de powershift natuurlijk geen "last" van heeft. Voor gewoon rijden schakelt de powershift best soepel, maar vertrekken met een aanhanger vond ik toch wat schokkerig, terwijl dat met de Geartronic boterzacht gaat.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Op welke versnellingen heeft de GT een lockup?
Ik overweeg een C70 diesel automaat. Het aanbod daarin (binnen mijn budget) omvat 2.0D met PS en D5 met GT (5-traps)
Waar ik met de PS bang voor ben, is dat de koppeling verbrand bij het wegrijden op een (steile) helling met caravan.
oh ja, bij voorbaat excuses aan diegenen die vinden dat cabrio + caravan not done is
Ik overweeg een C70 diesel automaat. Het aanbod daarin (binnen mijn budget) omvat 2.0D met PS en D5 met GT (5-traps)
Waar ik met de PS bang voor ben, is dat de koppeling verbrand bij het wegrijden op een (steile) helling met caravan.
oh ja, bij voorbaat excuses aan diegenen die vinden dat cabrio + caravan not done is

Laatst gewijzigd door Marcnij op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3168
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Geen ervaring met een caravan en zeker niet op hellingen achter mijn powershift, wel met een erg zware aanhanger op vlakke snelwegen en bochtige polderwegen. Schakelt erg soepel en zacht, terwijl ik juist met onze eerdere V70 D5 met Geartronic altijd het gevoel had dat die er veel meer last mee had (schokkend en hikkend schakelen bij zware belasting).
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Verder geen caravanners met berg-ervaring met de powershift?
Laatst gewijzigd door Marcnij op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer