Verwarming werkt niet goed

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
wk
1st Gear member

Dag allemaal,

De verwarming van mijn V70 2.5D uit 2001 werkt niet goed meer. Normaal gesproken had ik de temperatuur op 22 graden staan en je had er verder geen omkijken naar. Nu moet ik bij een koude start de verwarming op maximaal zetten. Als de motor warm wordt begint de kachelventilator maximaal te blazen maar er komt nauwelijks warme lucht naar binnen. Na ongeveer een uur rijden wordt het wel warmer. Dan moet ik de temperatuur nog wel op 25 graden zetten. Ook gaan de ramen na een tijdje beslaan. Het lijkt erop dat de recirculatiestand dan wordt ingeschakeld. Als ik die op manueel zet dan beslaan de ramen niet meer.
Als ik de knop indruk om de voorruit de ontwasemen dan werkt dat meestal nog wel goed. Maar af en toe ook niet. Ook dan gaat de kachelventilator maximaal blazen maar komt er geen lucht uit de roosters.

De motor wordt normaal warm en het koelvloeistofniveau is o.k.

De Volvo dealer in Almere heeft de verwarmingskleppen opnieuw gekalibreerd. Dit had wel een verbetering tot gevolg. Er kwam weer warme lucht bij de voeten. Alleen was na een dag het probleem weer terug. De dealer heeft er nog een keer naar gekeken en kwam met vage argumenten (de airco is waarschijnlijk niet goed gevuld). Het vriest op dit moment en ik denk dat de airco er weinig mee te maken heeft. De dealer heeft er waarschijnlijk niet veel trek in om het hele dashboard uit elkaar te halen.

Volgens mij werken de kleppen van de verwarming niet meer goed. Heeft iemand een idee wat het probleem is en weet iemand een garage die de uitdaging aan wil om het te verhelpen?

Groet,

WK
V70 2.5D 2001
Ramon&Ramon
7th Gear member

Als ze de auto goed uitlezen komt het probleem vanzelf te voorschijn.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”