Net iets over de 11000 km staat my2015 en nu al voor de 2e keer naar de garage voor mijn EGR klep die kennelijk defect is. Wachten op onderdelen en tijd voor inbouw door de dealer en tot die tijd met een schildpad in je display rijden. Beperkt vermogen staat er dan bij. Het is mijn eerste Volvo, hiervoor meestal VW gereden. Maar met die splinternieuwe auto al voor de 2e x problemen. Eerst een verlichting die niet wil werken zoals het moet en nu dit weer.
Ik hoop toch dat ik mij niet vergist heb in mijn aankoop.
EGR klep
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Laatst gewijzigd door V.I.K. op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 01.09.2014 - 00:02
Heb je een d2 of d4?
Heb het zelfde probleem gehad met mijn d4 bij 20.000km net als mijn collega.
Mij werd verteld dat het probleem veroorzaakt werd door de rijstijl. (Gebruik mijn v40 als lesauto)
Ze hebben er op dit moment nog geen oplossing voor dus waarschijnlijk sta ik over 10.000 km ook weer bij de garage.
Mijn andere collega's met een d2 hebben er geen last van.
Heb het zelfde probleem gehad met mijn d4 bij 20.000km net als mijn collega.
Mij werd verteld dat het probleem veroorzaakt werd door de rijstijl. (Gebruik mijn v40 als lesauto)
Ze hebben er op dit moment nog geen oplossing voor dus waarschijnlijk sta ik over 10.000 km ook weer bij de garage.
Mijn andere collega's met een d2 hebben er geen last van.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V40 D2 Nordic+ Luxury line
Volvo V40 D4 Polestar
Volvo V40 D4 Polestar
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Idd ook hier een D4, wel over de d2 gehoord dat die kennelijk weer een probleem hebben met de waterpomp.justinB schreef: Heb je een d2 of d4?
Heb het zelfde probleem gehad met mijn d4 bij 20.000km net als mijn collega.
Mij werd verteld dat het probleem veroorzaakt werd door de rijstijl. (Gebruik mijn v40 als lesauto)
Ze hebben er op dit moment nog geen oplossing voor dus waarschijnlijk sta ik over 10.000 km ook weer bij de garage.
Mijn andere collega's met een d2 hebben er geen last van.
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- jeroenv_
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 06.07.2014 - 11:23
En wat is dan het probleem met de rijstijl? Te zacht, te lomp, wat anders?justinB schreef: Mij werd verteld dat het probleem veroorzaakt werd door de rijstijl. (Gebruik mijn v40 als lesauto)
Ik kan me wel voorstellen als je continu 'het nieuwe rijden' volgt, dat dat niet goed is. De schakel indicator gebruik ik dan ook zeker niet, rondtuffen met 1200 rpm zal misschien best zuining zijn maar voelt gewoon niet goed.
MY15 V40 D4 Business R-Design \\// Rebel Blue \\// Business Pack Connect \\// 18" mat black Bor velgen
-
- 4th Gear member
- Berichten: 689
- Lid geworden op: 23.09.2013 - 11:30
een dieseltje moet dampen! de europese milieunorm zegt zoweinig mogelijk damp! wat doet de constructeur de gaatjes zo klein mogelijk maken tot er geen damp uit komt! maar waar zit dan die damp? idd in u leidingen! dat moet vroeg of laat aankoeken
en vroeger was dit 100000km en tegenwoordig gaat dit al naar 50000km of vroeger! ja trekken met dat ding tot in zijn begrenzers dan is de damp heet en de roet het kleinst.
en vroeger was dit 100000km en tegenwoordig gaat dit al naar 50000km of vroeger! ja trekken met dat ding tot in zijn begrenzers dan is de damp heet en de roet het kleinst.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Dat is zeker niet hoe EGR werkt zou er eens wat over gaan lezen, EGR heeft namelijks niets te maken met het voorkomen van roet sterker nog je krijgt er eerder onvolledige verbranding van net als alle primaire NOx reducerende maatregelenCHRISITO schreef: een dieseltje moet dampen! de europese milieunorm zegt zoweinig mogelijk damp! wat doet de constructeur de gaatjes zo klein mogelijk maken tot er geen damp uit komt! maar waar zit dan die damp? idd in u leidingen! dat moet vroeg of laat aankoeken
en vroeger was dit 100000km en tegenwoordig gaat dit al naar 50000km of vroeger! ja trekken met dat ding tot in zijn begrenzers dan is de damp heet en de roet het kleinst.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 12.07.2014 - 22:58
Hoewel de werking van de EGR anders is als datgene dat CHRISITO omschrijft, is zijn oplossing wel goed.Onderwerp: Re: EGR klep - Gepost: Vandaag Om 15:57 - 8
Citaat geschreven door CHRISITO
een dieseltje moet dampen! de europese milieunorm zegt zoweinig mogelijk damp! wat doet de constructeur de gaatjes zo klein mogelijk maken tot er geen damp uit komt! maar waar zit dan die damp? idd in u leidingen! dat moet vroeg of laat aankoeken
en vroeger was dit 100000km en tegenwoordig gaat dit al naar 50000km of vroeger! ja trekken met dat ding tot in zijn begrenzers dan is de damp heet en de roet het kleinst.
Dat is zeker niet hoe EGR werkt zou er eens wat over gaan lezen, EGR heeft namelijks niets te maken met het voorkomen van roet sterker nog je krijgt er eerder onvolledige verbranding van net als alle primaire NOx reducerende maatregelen
Regelmatig volgas geven (met een warme motor) is de beste manier om de motor incl. EGR schoon te houden.
Hierbij maakt het aantal toeren IMO niet zoveel uit. Volgens mij is de D4 motor best geschikt om met 1200-1500 rpm te rijden.
Mercedes SLK 250d (2015)
Opel Speedster 2.2 #1385 (2003)
Volvo V40 D4 Momentum MY'15 (2014)
Citroen DS3 1.6 E-HDI (2012)
Toyota Aygo Dynamic Blue (2009)
Ford Mondeo 2.0TDCI 130pk (2003)
Opel Astra 1.7dti grijs kenteken (2000)
Renault Megane coupe 1.6e (1996)
Citroen ZX 1.9i Volcane (1992)
Renault 5 SL 1.0 (1988)
Opel Speedster 2.2 #1385 (2003)
Volvo V40 D4 Momentum MY'15 (2014)
Citroen DS3 1.6 E-HDI (2012)
Toyota Aygo Dynamic Blue (2009)
Ford Mondeo 2.0TDCI 130pk (2003)
Opel Astra 1.7dti grijs kenteken (2000)
Renault Megane coupe 1.6e (1996)
Citroen ZX 1.9i Volcane (1992)
Renault 5 SL 1.0 (1988)
- jeroenv_
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 06.07.2014 - 11:23
Ik haal de mijne toch best vaak door, als ie warm is, richting en over de 4000 rpm.
Voelt stukken beter aan dan 1200-1500 rpm
Voelt stukken beter aan dan 1200-1500 rpm

MY15 V40 D4 Business R-Design \\// Rebel Blue \\// Business Pack Connect \\// 18" mat black Bor velgen
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
@Chrisito -> Was je vitamine boer toevallig RICA.. 

Laatst gewijzigd door MichelR op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 06.02.2015 - 20:01
Die vitamineboer gaat wssch ook heel eenvoudig de klep kunnen verwijderen en softwarematig deruit gooien. Dat doen er wel meer met over het algemeen zeer goede resultaten. Komt als ik het goed begrepen heb nog perfekt door de APK nadien.
MY2015 Volvo V40 D4 Summum R-Design Caspian Blue Metallic
Rica modified
Rica modified
-
- 4th Gear member
- Berichten: 689
- Lid geworden op: 23.09.2013 - 11:30
neen het was niet RICa maar werken de bekende tuners allemaal niet een beetje samen tegenwoordig? En ik ben geen dieselrijder meer omdat ik weinig KM maak voor een diesel te rijden. Mijn vorige was 13 jaar oud en had 130000KM en kan je wel raden hoe die motor er uitzag na al die jaren rond de kerk te hebben gereden 

- jeroen-d40
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 09.12.2014 - 22:22
Onze EGR klep lag er al binnen 500 km uit .... werd enkele dagen later vervangen.
Zitten nu op 6000 km ben benieuwd hoelang deze blijft werken.
Zitten nu op 6000 km ben benieuwd hoelang deze blijft werken.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 26.09.2014 - 13:20
Motor warm voordat je flink op het gas gaat. Voorkomt slechte verbranding.
Niet flink op het gas gaan en vervolgens kort daarna op bestemming de motor al uit moeten zetten. Verse bak met vuil dat de motor verlaat wat ergens neerslaat.
Gezonde verhouding snelweg/bebouwde kom. En zelfs dan moet 100% bebouwde kom geen probleem zijn zolang je niet 50 in zijn 5 doet ofzo.
Flink doorhalen in de toeren wordt de EGR klep niet schoon van.
Dan moet het gewoon goed komen met je Diesel anders zit er toch ergens een productie fout als het binnen die tijd al fout gaat. In het algemeen is het gewoon beter als je goed voor dat ding zorgt.
Niet flink op het gas gaan en vervolgens kort daarna op bestemming de motor al uit moeten zetten. Verse bak met vuil dat de motor verlaat wat ergens neerslaat.
Gezonde verhouding snelweg/bebouwde kom. En zelfs dan moet 100% bebouwde kom geen probleem zijn zolang je niet 50 in zijn 5 doet ofzo.
Flink doorhalen in de toeren wordt de EGR klep niet schoon van.
Dan moet het gewoon goed komen met je Diesel anders zit er toch ergens een productie fout als het binnen die tijd al fout gaat. In het algemeen is het gewoon beter als je goed voor dat ding zorgt.
Laatst gewijzigd door JustO op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- codriver
- 3rd Gear member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 23.04.2007 - 22:42
- Locatie: @home
Eerste 2.0D motoren hadden ook problemen met de EGR klep, destijds bij mijn V50 van 2004 bij 40.000 vervangen en bij 80.000 weer stuk en is er toen de stekker
afgehaald, probleem opgelost.
Tweede V50 2007 2.0D dik 200.000 km gereden zonder problemen met EGR.
Derde V50 D3 2011 bijna 260.000 km zonder problemen.
Nu met V40 D4 bijna 18.000 km en nog geen problemen, ben benieuwd
afgehaald, probleem opgelost.
Tweede V50 2007 2.0D dik 200.000 km gereden zonder problemen met EGR.
Derde V50 D3 2011 bijna 260.000 km zonder problemen.
Nu met V40 D4 bijna 18.000 km en nog geen problemen, ben benieuwd
Volvo S60 2.4 AT Edition 1
- fret
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 25.03.2014 - 09:37
- Contacteer:
Inmiddels dikke 42000 met de D4 op pad en (nog) geen centje pijn. Misschien door toch flink wat langere ritten, standkachel als het koud is (dus weinig met koude motor rijden), maar voor de rest rustig cruisend. Ben benieuwd of ik ook issues krijg. Had ooit een 147JTD16V Alfaatje en daar ging de EGR ook geregeld kapot trouwens. Maar goed, die heeft in 165000km en 3 jaar toch minimaal 3 maanden daarvan in de garage gestaan voor eender welk probleem, tot vastlopende waterpomp (en dus compleet vastgelopen motor) aan toe!
Things can only get better!
Things can only get better!
- Get!em
- 3rd Gear member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25.06.2013 - 13:30
Rustig cruisen kan prima in lage toeren, maar bij warme motor even doortrekken tussendoor is altijd goed voor diesels. Korte ritten (<30km per keer) zijn gewoon niet best voor je diesel motor.
Overigens zit er in het motormanagement sowieso een routine die eens in de zoveel tijd je routfilter even schoont. Dit hoor je aan een hard zoemend geluid na het afzetten van de auto, zoals je wel eens hoort als je een rit bij +35Celsius hebt gehad (afkoelen), maar dit gebeurt dan ook gewoon in de winter (eerste keer was ik aardig verbaasd..).
Tevens is het een goed gebruik om na een snelwegrit/hoge toeren rit je auto na het stilzetten nog even stationair te laten draaien om de turbo('s) langzamer goed te laten koelen.
Overigens zit er in het motormanagement sowieso een routine die eens in de zoveel tijd je routfilter even schoont. Dit hoor je aan een hard zoemend geluid na het afzetten van de auto, zoals je wel eens hoort als je een rit bij +35Celsius hebt gehad (afkoelen), maar dit gebeurt dan ook gewoon in de winter (eerste keer was ik aardig verbaasd..).
Tevens is het een goed gebruik om na een snelwegrit/hoge toeren rit je auto na het stilzetten nog even stationair te laten draaien om de turbo('s) langzamer goed te laten koelen.