Ik heb een V70 uit Maart 2014 en op de achterklep zit een chromen sierstrip tussen de lampen. Het is het enige detail wat me niet zint aan mijn Volvo. Nu zou ik hem dus willen verwijderen maar voordat ik me ergens aan waag waar ik spijt van krijg heb ik een paar vragen die hopelijk iemand kan beantwoorden:
- is de strip te verwijderen en zo ja hoe?
- kan ik dat zelf en moet ik dat ook willen. Beter de garage het laten doen?
- zit hij enkel met tape vast of ook met clips?
- hoe verwijder je de tape die wellicht achter blijft?
- zie je als hij verwijderd is dat de strip er zat? Door verkleuring van de lak of zo?
- klopt het dat de V O L V O letters in mijn geval hoger zitten dan in het geval er origineel geen sierstrip zit. Ik las ergens op het forum dat je de letters ook moet losmaken en lager positioneren. Dat lijkt me een hele klus. Al is dat het geval, is het onooglijk of valt het niet op?
- zijn er nog andere zaken waar ik aan moet denken.
Ik hoor het wel.
Sierstrip V70 verwijderen
- Ernst64
- 3rd Gear member
De strip is te verwijderen, echter behalve met tape zitten er ook 3 clips achter de strip verborgen. Je hebt dus 3 gaatjes, die in het zicht komen. De letters Volvo en de stip kan je loswrikken nadat je de lijm met een fohn hebt verwarmd. Een nylon "fish bone" is daarbij erg handig. Maak tevoren de klep goed schoon (vet en wax vrij) en markeer met schildersplakband de nieuwe positie van de letters, zodat je die direct weer op de juiste plek kunt plaatsen. Goed aandrukken en vooral de eerste tijd met rust laten. Bij een 2014 auto is de lijm nog vers genoeg en hoef je niet bang te zijn voor kleurverschillen.
De drie gaatjes vormen het grootste probleem, kan je de strip niet in kleur spuiten of mat zwart of in plasti-dip (zie andere topics)?
De drie gaatjes vormen het grootste probleem, kan je de strip niet in kleur spuiten of mat zwart of in plasti-dip (zie andere topics)?
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08