hallo,.
Ik heb al een vraag pas een xc 70 gekocht ruim 3 weken geleden en hij gebruikt echt veel olie nog geen 1500 km gereden en al bijna 3 liter gebruikt
de garage waar ik de auto gekocht heb wil er wel naar kijken maar wil dat bij een volvo garage laten doen en dat duurt nog wel even voor ze tijd hebben.
hij zegt rij maar door vul de olie maar bij gebeurt er niets.
Vanmiddag evn bij een kennis geweest die veel met turbo's gewerkt heeft heet gekeken bij de ingangslang en uitgangslang van de intercooler onderin de slangen zie je gewoon olie dus hij zegt duidelijk een turbo probleem en de oorzaak van het olieverbruik.
Maar is het wel verstandig om door te rijden. Wat kost zoiets om te repareren heb nog wel motorgarantie maar zou wel weten wat de kosten ongveer kunnen zijn
gr Johannes
De volvo heeft 223674 km gelopen
volvo xc 70 2.4 turbostuk veel olieverbruik
- lint
- Geartronic member
Ik begrijp dat de verkoper de auto niet wil terugnemen. Je moet de verkopende partij wel de gelegenheid bieden de auto te repareren, alleen voor wie zijn dan de kosten, ik hoop voor de verkoper.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
Het kan zijn dat de retour leiding onder de turbo lekt. Dat is met een 5€ pakking en 1 tot 1.5 uur arbeid verholpen. Als het droog is onder de motor (boven haaksebak) dan is het waarschijnlijk een lekke turbo. Voor ongeveer 200€ kun je een nieuwe cartridge kopen die je in de oude turbo kunt monteren. Een TD04HL-16T met schuine flens / rechte aansluiting is een leuke upgrade. Ik zoek ook een gebruikte 16T turbo voor m'n XC70 uit 2001. Kijk ook even bij ARD tuning ze hebben ook interessante filmpjes op YouTube.
Laatst gewijzigd door VOLVO V40 T4 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.