Verlaagde V40 phase II

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Okkie
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 26.02.2006 - 19:50
Locatie: Zwolle

Heren monteurs

Vraagje

Ik heb een V40 phase II
Mooie auto, alleen hij is zo verdomd laag. Staat mooi maar praktisch is het niet

Regelmatig moet is stapvoets de drempels over
of raak ik ze.

Is dir makkelijk te verhelpen, Of moet er dan ander veren of iets deregelijks onder? :scratch:

Alvast bedankt,

Okkie
Volvo S40 2.0 1997 (Full options)
Volvo V40 1,9D turbo 115 pk phase 2 2000
Volvo V70 2,5 10V luxury 1999
Volvo S40 1.8 1997
Guestuser

zitten er schroefveren onder???
of zijn alleen de veren korter en de demping nog orgineel??
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Oplossing: de auto verhogen tot de hoogte van een XC70, staat ook veel mooier dan een verlaagde.
En bijkomend voordeel: minder sjonnie-imago...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Aan de foto's van je auto te zien is er niets verlaagds aan. Zo op het oog zou het wel een sportonderstel kunnen zijn. (Of heb je hem sinds die fotos verlaagd?) Ik heb zelf ook problemen met drempels (gewoon met het standaard sportonderstel). Vooral het van een drempel afrijden is een probleem. Ik weet niet of je er makkelijk wat aan kunt doen, juist voor dat afrijden zouden strakkere veren kunnen helpen.
Gebruikersavatar
Okkie
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 26.02.2006 - 19:50
Locatie: Zwolle

menjo schreef:Aan de foto's van je auto te zien is er niets verlaagds aan. Zo op het oog zou het wel een sportonderstel kunnen zijn. (Of heb je hem sinds die fotos verlaagd?) Ik heb zelf ook problemen met drempels (gewoon met het standaard sportonderstel). Vooral het van een drempel afrijden is een probleem. Ik weet niet of je er makkelijk wat aan kunt doen, juist voor dat afrijden zouden strakkere veren kunnen helpen.
Ik heb hem niet verlaagd, hiervoor heb ik een phase I S40 gehad en daar heb ik dit probleem nooit gehad. (hoewel die wel een sportonderstel had)

Misschien zit er een verschil in phase I en II?!

Kan het overigens kwaad als je af en toe de bodemplaat raakt.
Daar zit toch een beschermbeugel voor de motor enz?
Volvo S40 2.0 1997 (Full options)
Volvo V40 1,9D turbo 115 pk phase 2 2000
Volvo V70 2,5 10V luxury 1999
Volvo S40 1.8 1997
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Ja zit ee ngroot verschil in, mijn vorige S40 (phase 1) ging ook veel beter over drempels. Staat wel weer tegenover dat de phase 2 veel beter rijdt op ieder ander wegdek :)

Als je met de voorkant op de grond klapt dan is als eerste de sleepbeugel die de grond raakt, die kan de radiator beschadigen als hij te ver omhoog gedrukt wordt.
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11741
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Mijn phase1 V40 staat nog origineel op z'n veren, en ik vroeg me af als ik alleen vóór een cm of 3-4 zou laten zakken, heb ik dan nog genoeg speling om het dempelhappen te voorkomen?
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

arnoudh schreef:Mijn phase1 V40 staat nog origineel op z'n veren, en ik vroeg me af als ik alleen vóór een cm of 3-4 zou laten zakken, heb ik dan nog genoeg speling om het dempelhappen te voorkomen?
Op een drempel rijden en meten hoeveel ruimte je hebt. Dan nog even rekening houden dat de veren misschien nog iets inveren..

1cm is niet veel en zeker als je geen sportonderstel hebt moet dat wel gaan zonder problemen :wink:
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2297
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

arnoudh schreef:Mijn phase1 V40 staat nog origineel op z'n veren, en ik vroeg me af als ik alleen vóór een cm of 3-4 zou laten zakken, heb ik dan nog genoeg speling om het dempelhappen te voorkomen?
Ik mijn V 40 voor 3 cm laten zakken en geen last van drempels
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Gebruikersavatar
Okkie
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 26.02.2006 - 19:50
Locatie: Zwolle

menjo schreef:Ja zit ee ngroot verschil in, mijn vorige S40 (phase 1) ging ook veel beter over drempels. Staat wel weer tegenover dat de phase 2 veel beter rijdt op ieder ander wegdek :)

Als je met de voorkant op de grond klapt dan is als eerste de sleepbeugel die de grond raakt, die kan de radiator beschadigen als hij te ver omhoog gedrukt wordt.
Klopt.

Sleepbeugel is al aardig afgesleten!
Er zit ook een beschermplaat achter die al beschadigd is
Volvo S40 2.0 1997 (Full options)
Volvo V40 1,9D turbo 115 pk phase 2 2000
Volvo V70 2,5 10V luxury 1999
Volvo S40 1.8 1997
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”