Pagina 1 van 1
Verlaagde V40 phase II
Geplaatst: 19.07.2006 - 12:32
door Okkie
Heren monteurs
Vraagje
Ik heb een V40 phase II
Mooie auto, alleen hij is zo verdomd laag. Staat mooi maar praktisch is het niet
Regelmatig moet is stapvoets de drempels over
of raak ik ze.
Is dir makkelijk te verhelpen, Of moet er dan ander veren of iets deregelijks onder? :scratch:
Alvast bedankt,
Okkie
Geplaatst: 19.07.2006 - 13:11
door Guestuser
zitten er schroefveren onder???
of zijn alleen de veren korter en de demping nog orgineel??
Geplaatst: 19.07.2006 - 15:46
door Battlecruiser
Oplossing: de auto verhogen tot de hoogte van een XC70, staat ook veel mooier dan een verlaagde.
En bijkomend voordeel: minder sjonnie-imago...
Geplaatst: 19.07.2006 - 15:52
door menjo
Aan de foto's van je auto te zien is er niets verlaagds aan. Zo op het oog zou het wel een sportonderstel kunnen zijn. (Of heb je hem sinds die fotos verlaagd?) Ik heb zelf ook problemen met drempels (gewoon met het standaard sportonderstel). Vooral het van een drempel afrijden is een probleem. Ik weet niet of je er makkelijk wat aan kunt doen, juist voor dat afrijden zouden strakkere veren kunnen helpen.
Geplaatst: 20.07.2006 - 16:57
door Okkie
menjo schreef:Aan de foto's van je auto te zien is er niets verlaagds aan. Zo op het oog zou het wel een sportonderstel kunnen zijn. (Of heb je hem sinds die fotos verlaagd?) Ik heb zelf ook problemen met drempels (gewoon met het standaard sportonderstel). Vooral het van een drempel afrijden is een probleem. Ik weet niet of je er makkelijk wat aan kunt doen, juist voor dat afrijden zouden strakkere veren kunnen helpen.
Ik heb hem niet verlaagd, hiervoor heb ik een phase I S40 gehad en daar heb ik dit probleem nooit gehad. (hoewel die wel een sportonderstel had)
Misschien zit er een verschil in phase I en II?!
Kan het overigens kwaad als je af en toe de bodemplaat raakt.
Daar zit toch een beschermbeugel voor de motor enz?
Geplaatst: 20.07.2006 - 17:04
door menjo
Ja zit ee ngroot verschil in, mijn vorige S40 (phase 1) ging ook veel beter over drempels. Staat wel weer tegenover dat de phase 2 veel beter rijdt op ieder ander wegdek
Als je met de voorkant op de grond klapt dan is als eerste de sleepbeugel die de grond raakt, die kan de radiator beschadigen als hij te ver omhoog gedrukt wordt.
Geplaatst: 20.07.2006 - 17:58
door arnoud
Mijn phase1 V40 staat nog origineel op z'n veren, en ik vroeg me af als ik alleen vóór een cm of 3-4 zou laten zakken, heb ik dan nog genoeg speling om het dempelhappen te voorkomen?
Geplaatst: 20.07.2006 - 18:18
door bart15
arnoudh schreef:Mijn phase1 V40 staat nog origineel op z'n veren, en ik vroeg me af als ik alleen vóór een cm of 3-4 zou laten zakken, heb ik dan nog genoeg speling om het dempelhappen te voorkomen?
Op een drempel rijden en meten hoeveel ruimte je hebt. Dan nog even rekening houden dat de veren misschien nog iets inveren..
1cm is niet veel en zeker als je geen sportonderstel hebt moet dat wel gaan zonder problemen

Geplaatst: 20.07.2006 - 18:52
door snorremans
arnoudh schreef:Mijn phase1 V40 staat nog origineel op z'n veren, en ik vroeg me af als ik alleen vóór een cm of 3-4 zou laten zakken, heb ik dan nog genoeg speling om het dempelhappen te voorkomen?
Ik mijn V 40 voor 3 cm laten zakken en geen last van drempels
Geplaatst: 20.07.2006 - 21:44
door Okkie
menjo schreef:Ja zit ee ngroot verschil in, mijn vorige S40 (phase 1) ging ook veel beter over drempels. Staat wel weer tegenover dat de phase 2 veel beter rijdt op ieder ander wegdek
Als je met de voorkant op de grond klapt dan is als eerste de sleepbeugel die de grond raakt, die kan de radiator beschadigen als hij te ver omhoog gedrukt wordt.
Klopt.
Sleepbeugel is al aardig afgesleten!
Er zit ook een beschermplaat achter die al beschadigd is