Af en toe blijft de koelventilator na het uitzetten van de motor doordraaien en dan echt wel een minuut of 5 !
Het is een D2 bouwjaar mei 2013 dus nog steeds garantie maar ik vindt het wel apart.
Als hij blijft draaien dan doe ik opnieuw het contact aan en uit en dan stopt hij.
Is het een bekend probleem of heb ik de primeur of is het normaal en zit ik er helemaal naast !
Groet,
Fer
Doordraaiende koelventilator !
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 02.09.2011 - 20:19
V40 1.9D 2002
V50 2.4 2004
V40 D2 2013
C30 D2 2011
V70 2,4 T 2000
V40 D2 2015
V50 2.4 2004
V40 D2 2013
C30 D2 2011
V70 2,4 T 2000
V40 D2 2015
- Red-Dragon
- 2nd Gear member
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 12.02.2015 - 07:31
- Locatie: Friesland
Doet de mijne ook.
Er staat in het instructieboekje dat het normaal is dat de fan na uitzetten blijft draaien met een max van 7 minuten.
Er staat in het instructieboekje dat het normaal is dat de fan na uitzetten blijft draaien met een max van 7 minuten.
Volvo V50 Advantage D2, MY 2011
Peugeot 308 Hdi Xs
Ford Focus wagon Tdci
Renault Laguna break Tdi
Chevrolet Trailblazer Vortex petrol
Ford Excursion V10
Toyota Landcruiser petrol
Peugeot 307 Hdi XSI
Citroën Xsara Hdi
Peugeot 306 D
Ford Escort V
Honda Civic V-tec
Honda CRX V-tec
Honda Crx I
VW Golf2 GTi
Ford Fiesta D
Peugeot 308 Hdi Xs
Ford Focus wagon Tdci
Renault Laguna break Tdi
Chevrolet Trailblazer Vortex petrol
Ford Excursion V10
Toyota Landcruiser petrol
Peugeot 307 Hdi XSI
Citroën Xsara Hdi
Peugeot 306 D
Ford Escort V
Honda Civic V-tec
Honda CRX V-tec
Honda Crx I
VW Golf2 GTi
Ford Fiesta D
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 27.11.2007 - 11:13
- Locatie: Oosterhesselen
Bij de mijne doet zich dat ook voor.
Ik heb niet echt een reden kunnen bedenken waarom de ene keer wel en de andere keer niet. Soms als ik een klein eindje, niet eens zo hard, heb gereden,
kan ie een tijdje na staan te loeien. De andere keer na een rit lekker doortrappen, is er niks aan de hand.
Ik heb niet echt een reden kunnen bedenken waarom de ene keer wel en de andere keer niet. Soms als ik een klein eindje, niet eens zo hard, heb gereden,
kan ie een tijdje na staan te loeien. De andere keer na een rit lekker doortrappen, is er niks aan de hand.
V60 D4 R- design 2018. Polestar optimized, 19" polestar III velgen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 04.12.2013 - 14:04
ja dat doet die van mij ook (d2 2013) Ik heb dit nagevraagd bij de dealer en t schijnt volkomen normaal te zijn. Bij opnieuw starten slaat de fan uit dit vind ik niet logisch...
V40 R-Design D2, MY2014, Black Sapphire Metallic, Businesspack Pro, Winterline, Dual Xenon, verlichtingspack 2, 18 " Ixion, 235/40/18, Eichbach verlaagd, Wheelspacers, getint glas vanaf B-style,
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 02.09.2011 - 20:19
Oké, ik hoor het al , niets om mijn eigen druk om te maken
Bedankt voor de informatie allemaal.

Bedankt voor de informatie allemaal.
V40 1.9D 2002
V50 2.4 2004
V40 D2 2013
C30 D2 2011
V70 2,4 T 2000
V40 D2 2015
V50 2.4 2004
V40 D2 2013
C30 D2 2011
V70 2,4 T 2000
V40 D2 2015
- D2
- 3rd Gear member
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 01.09.2012 - 17:58
Wat Chrisito zegt.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 06.03.2013 - 11:42
Ik heb dit ook. Nog maar een paar keer gehad trouwens. Ook zonder een relatie tot hard of zacht rijden, warm of koud weer. Het is wel een enorm lawaai trouwens, die ventilator.
Mijn V40: D2 Summum
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Wel leuk te horen wat hier gebeurd. Ik had voor mijn V40 een Golf 7 1.6 TDI. Die deed dat ook zeer regelmatig. Inderdaad voor het regenereren volgens de dealer.
Mijn D4 heb ik het nog niet horen doen in de tijd dat ik hem heb (nu vanaf nov 2014). Misschien is dat wel de reden van al de problemen die ik had met de EGR klep
Mijn D4 heb ik het nog niet horen doen in de tijd dat ik hem heb (nu vanaf nov 2014). Misschien is dat wel de reden van al de problemen die ik had met de EGR klep

Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 18.02.2014 - 19:18
Doet mijn D2 uit 2013 ook.
Ook als ik met vrieskou net 2 km heb gereden, dus als de motor nog erg koud is.
Heeft m.i. geen relatie met roetfilter regenereren, dat start pas (zo is mij verteld) als de motor op bedrijfstemperatuur is.
Bekend bij de dealer, niet te verklaren en niets om je zorgen over te maken: de ventilator stop na een tijdje altijd weer vanzelf....
Ook als ik met vrieskou net 2 km heb gereden, dus als de motor nog erg koud is.
Heeft m.i. geen relatie met roetfilter regenereren, dat start pas (zo is mij verteld) als de motor op bedrijfstemperatuur is.
Bekend bij de dealer, niet te verklaren en niets om je zorgen over te maken: de ventilator stop na een tijdje altijd weer vanzelf....
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 02.03.2014 - 21:44
Die van ons heeft afgelopen jaar ook ongeveer 4x doorgedraaid na korte ritten. Kan niet anders dan regeneratie roetfilter zijn, ook al is de motor niet op temperatuur, tgaat volgens mij erom of het filter op temp is, en dat is redelijk snel volgens mij.
- johnnyS
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 16.10.2014 - 21:02
Ook is het zo dat met het uitzetten van de motor de waterpomp stil komt te staan en dus de koelvloeistof circulatie stil valt, met als gevolg dat de motortempratuur
juist net na het afzetten van de motor plots flink kan stijgen. Dan is extra koeling natuurlijk altijd welkom ook bij een benzinemotor.
juist net na het afzetten van de motor plots flink kan stijgen. Dan is extra koeling natuurlijk altijd welkom ook bij een benzinemotor.