Geachte Volvo-liefhebbers,
Ik ben al sinds twee jaar trots bezitter van een 960 3.0i USA uitvoering uit 1995. Echter de laatste tijd doet hij een beetje vreemd. Sinds dat het lampje "CHECK ENGINE" is gaan branden is het toerental wanneer hij stationair loopt onregelmatig. Soms valt hij dan ook uit.
Ik zelf denk dat het eventueel aan de lucht/massameter ligt of aan de lambdasonde.
Nu ik toch al een post plaats kan ik direct even de andere mankementen melden.
- elke keer als ik het gaspedaal loslaat lijkt het of de cardanas een tik geeft aan het differentieel. Misschien dat de cardanas wat vet nodig heeft?
- de krukaskering is hoogstwaarschijnlijk lek. Is dit een echt moeilijke klus of is dit nog aardig te doen zelf? Ik heb een autobrug tot mijn beschikking.
Als iemand mij hierover wat tips kan geven zou dat echt super zijn.
Wens ik jullie allemaal alvast een prettig weekend!
Groeten Thomas
Mijn 960 3.0i onregelmatig toerental.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Volvo 960 3.0 i 1995 LPG 225.000 mijl
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Vwb het onregelmatig lopen zou ik hem eens uit laten lezen/beoordelen bij een dealer. Klinkt wel als een sonde oid die niet helemaal lekker meer is.
Cardanas die lawaai maakt is in 9 van de 10 gevallen een kruiskoppeling
Krukaskering is zelf te doen en als je de bak en aandrijfas toch los hebt liggen, neem dan gelijk de kruiskoppeling(en) mee en verschoon de bakolie. Zelfs een koppeling zou je dan gelijk mee kunnen nemen (maar omdat het een USA uitvoering is zal het wel een automaat zijn en is een oliewisseltje voldoende)
Krukaskering is zelf te doen en als je de bak en aandrijfas toch los hebt liggen, neem dan gelijk de kruiskoppeling(en) mee en verschoon de bakolie. Zelfs een koppeling zou je dan gelijk mee kunnen nemen (maar omdat het een USA uitvoering is zal het wel een automaat zijn en is een oliewisseltje voldoende)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Oké, bedankt! Ik zal eens informeren bij een bekende van mij die werkt bij een Volvo-dealer. Eens even kijken of ze een gaatje vrij hebben om hem even uit te lezen.V70/2.4D/2003 schreef: Vwb het onregelmatig lopen zou ik hem eens uit laten lezen/beoordelen bij een dealer. Klinkt wel als een sonde oid die niet helemaal lekker meer is.
Volvo 960 3.0 i 1995 LPG 225.000 mijl
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Als die bekende dan toevallig ook nog eens monteur is ben je spekkoper.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant