Hoi,
Ik heb een Volvo V40 Europa uit 1999 met een 2.0, nu heb ik eens rondgekeken op internet mbt Chiptuning. Helaas staat mijn auto nergens tussen?
Bestaat er geen vorm van Chiptuning voor dit model?
Ik zie jullie reacties graat tegemoet.
Mvg,
Bob Vlieks
Volvo v40 Chiptuning
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Die auto is 16 jaar oud, daar is (met alle respect) niet voldoende animo voor om tuningsoftware voor op de plank te hebben liggen.
De mogelijkheden:
* Pak een powerbox (de meest slechte optie)
* Bel eens met BSR of Rica met de vraag of die iets kunnen (denk het niet)
* Meeste kans bij Volvotune (forumsponsor). Mogelijk dat die wat "maatwerk" kan leveren.
De mogelijkheden:
* Pak een powerbox (de meest slechte optie)
* Bel eens met BSR of Rica met de vraag of die iets kunnen (denk het niet)
* Meeste kans bij Volvotune (forumsponsor). Mogelijk dat die wat "maatwerk" kan leveren.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
inderdaad, als je de gewonnen pk's afzet tegen de betaalde euro's, zijn het dure paarden
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 1st Gear member
Naar mijn mening zijn de oudere auto's 10x zo goed dan de nieuwere..
Maar ik wilde sowieso een K&N filter, spaghetti spruitstuk, sportkat, sportmiddendemper en sport einddemper.
Ik zat ook te twijfelen om een T4 te kopen.. Maar ik weet dat deze motor goed loopt.. En bij een T4 uit 1998 zal dat nog maar de vraag zijn.
Maar ik zal hem sowieso niet verzekerd krijgen omdat ik pas 18 jaar ben..
Maar ik wilde sowieso een K&N filter, spaghetti spruitstuk, sportkat, sportmiddendemper en sport einddemper.
Ik zat ook te twijfelen om een T4 te kopen.. Maar ik weet dat deze motor goed loopt.. En bij een T4 uit 1998 zal dat nog maar de vraag zijn.
Maar ik zal hem sowieso niet verzekerd krijgen omdat ik pas 18 jaar ben..
Volvo V40 Europa 2.0 1999 / 136 PK
- Carfreak
- 7th Gear member
10x zo goed? Dan rijden we hier met een hoop mensen in rotzooi.
Zoals gezegd zal er weinig winst te behalen zijn bij een atmosferische motor. Maar zo'n 2.0 is toch vlot zat?
Zoals gezegd zal er weinig winst te behalen zijn bij een atmosferische motor. Maar zo'n 2.0 is toch vlot zat?
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 1st Gear member
Ach ieder z'n eigen mening over auto's..
Maar hij is wel redelijk vlot ja, maar het kan altijd beter.
Dus ik dacht dat er met chippen nog wel iets te halen viel.. Maar dat valt dus zwaar tegen.
Vind het wel raar, omdat je bij sommige tuners ook Opel Corsa's uit 2000 kunt laten tunen ofzo..
Maar hij is wel redelijk vlot ja, maar het kan altijd beter.
Dus ik dacht dat er met chippen nog wel iets te halen viel.. Maar dat valt dus zwaar tegen.
Vind het wel raar, omdat je bij sommige tuners ook Opel Corsa's uit 2000 kunt laten tunen ofzo..
-
- 2nd Gear member
er is een huizenhoog verschil tussden gewoon klassiek tunen en chip tunen.
Bij een niet turbo geladen auto gaan de verschillen tussen al dan niet chiptuning eerder beperkt zijn.
Bij een turbo blok is het wat simpeler om meer vermogen te halen. druk omhoog, brandstofinspuiting omhoog en klaar.
Klassieke tuning (porting, uitlaat, andere carb of injectie, scherpere nokkenas,...) kan heel wat meer halen uit een blok, maar kost ook een flink pak meer.
Bij een turbo blok gaan de echt goede tuners combineren en zowel klassiek als chip aanpassen en dan wordt het echt leuk.
Nog een randopmerking, op je 18 al direkt zo hard mogelijk willen gaan is heel natuurlijk, maar ook verdomd dodelijk. Been there, done that maar heel veel geluk gehad.
Nu 30 jaar later hoeft het allemaal zo hard niet meer te gaan, alhoewel ik nog steeds ten volle geniet van mn 190 peekaa
Bij een niet turbo geladen auto gaan de verschillen tussen al dan niet chiptuning eerder beperkt zijn.
Bij een turbo blok is het wat simpeler om meer vermogen te halen. druk omhoog, brandstofinspuiting omhoog en klaar.
Klassieke tuning (porting, uitlaat, andere carb of injectie, scherpere nokkenas,...) kan heel wat meer halen uit een blok, maar kost ook een flink pak meer.
Bij een turbo blok gaan de echt goede tuners combineren en zowel klassiek als chip aanpassen en dan wordt het echt leuk.
Nog een randopmerking, op je 18 al direkt zo hard mogelijk willen gaan is heel natuurlijk, maar ook verdomd dodelijk. Been there, done that maar heel veel geluk gehad.
Nu 30 jaar later hoeft het allemaal zo hard niet meer te gaan, alhoewel ik nog steeds ten volle geniet van mn 190 peekaa

MY2015 Volvo V40 D4 Summum R-Design Caspian Blue Metallic
Rica modified
Rica modified
- OGA244
- 8th Gear member
Alles kan kapot en een powerbox varanderd ingestelde parameters uitsluitend om meer vermogen af te geven, daar wil nog wel eens iets door kapot gaan...
Maar zoals met alles leest een mens vooral dat wat men het liefste wilde horen en negeert men dat wat onwelgevallig is.
Maar zoals met alles leest een mens vooral dat wat men het liefste wilde horen en negeert men dat wat onwelgevallig is.
- Carfreak
- 7th Gear member
(goede) tuning is maatwerk en een vak op zich. Een powerbox is kant en klaar en voor elk motorblok hetzelfde. Dat gaat vaak wel goed maar je hoort helaas ook regelmatig dat het verkeerd afloopt. Een powerbox icm jouw blok gaat niets opleveren.
Steek je geld liever in het verfraaien van je auto. Dan LIJKT hij al een stuk sneller
Steek je geld liever in het verfraaien van je auto. Dan LIJKT hij al een stuk sneller

-
- 1st Gear member
Ik had ergens gelezen dat het 14 paarden zou schelen en een paar NM koppel.. Maar of klopt weet ik ook niet..
Ik had sowieso al in de planning om een blokjesgril en een paar Bbs velgjes aan te schaffen. Maar het leukste blijft een wolf in schaapskleren!
Ik had sowieso al in de planning om een blokjesgril en een paar Bbs velgjes aan te schaffen. Maar het leukste blijft een wolf in schaapskleren!
-
- 4th Gear member
14 Pk merk je niks van de Nm maken het verschil
zonder turbo is tuning echt zonde van het geld
zonder turbo is tuning echt zonde van het geld
Volvo V70 R=Design D4
- Carfreak
- 7th Gear member
Nee,in de trant van een schaap in wolfsklerenVlieks schreef: Nee joh in de zin van: het is nooit 14 pk ?

- Bakboord1
- 4th Gear member
Het verschil zal verwacht ik geen 14pk zijn maar minder.
Als je al een verschil merkt dan ben je dat binnen een week al gewend.
Bij deze auto die ik zelf twee maanden heb gereden vond ik het onderstel erg slecht. Als ik iets zou veranderen dan zou ik het onderstel verbeteren.
Maar eigenlijk wil je adviseren om te genieten van je auto en je eerste jaren veilig door te komen.
Besteed geen geld aan zaken die je nooit meer terugkrijgt. Verstandiger is het om te sparen zodat je over een aantal jaar wel een echt snellere auto kunt aanschaffen mocht je dat willen.
Het tunen van een auto zonder turbo is erg kostbaar ten opzichte van een turbo.
Als je al een verschil merkt dan ben je dat binnen een week al gewend.
Bij deze auto die ik zelf twee maanden heb gereden vond ik het onderstel erg slecht. Als ik iets zou veranderen dan zou ik het onderstel verbeteren.
Maar eigenlijk wil je adviseren om te genieten van je auto en je eerste jaren veilig door te komen.
Besteed geen geld aan zaken die je nooit meer terugkrijgt. Verstandiger is het om te sparen zodat je over een aantal jaar wel een echt snellere auto kunt aanschaffen mocht je dat willen.
Het tunen van een auto zonder turbo is erg kostbaar ten opzichte van een turbo.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk