Proefgereden in een Golf VII 1.4TSI ACT DSG met veel opties. Leuke auto maar kon me niet overtuigen. De V40 trok me qua design al een hele tijd, nu zijn de reviews op zich positief maar je hoort veel dat de auto klein is. Economisch en praktisch gezien was de Golf ook de betere keuze, maar ja ik rij ook auto voor m'n plezier.
Even een foto, komen wel betere als ik hem netjes heb.

Is dus een V40 T4 Summum met wat leuke, deels overbodige, opties. Hoe het rijdt... heel prima, maar ik had em zuiniger verwacht eigenlijk.
Stadsritjes haal je de 1:11 krap en lange afstanden kom ik binnenkort achter. Boordcomputer geeft 1:15,4 aan. We zullen het merken.
Gaat er nog wat veranderen? Wellicht een lichte tuning om altijd overboost koppel tot mijn beschikking te hebben en hopelijk wordt het dan iets zuiniger in deellast. Heb gedacht aan Polestar maar het schijnt dat Polestar alleen de limieten tot hoe ver de auto mag gaan verlegd? En dus niet de voorinspuiting, turbodruk, lambda regeling etc.
Weten mensen meer over Polestar? Voel zelf weinig voor Rica of Heico namelijk. En MTE Sweden kan helaas nog niets met mijn ECU dus dat is wachten.
Liggen andere D3S lampen klaar omdat ik de standaard lampen best slecht vind qua lichtopbrengst. Bedoel xenon is leuk maar dan moet het licht wel op de weg komen