Motor valt uit bij uitrollen.

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
Kannibaal
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 21.02.2015 - 08:28

Hallo iedereen,

Sinds een week of twee heb ik het probleem dat de motor uitvalt als ik uitrol bij bijvoorbeeld een stoplicht. Dit gebeurt heel willekeurig, de ene keer niet, de andere keer wel. De auto is al uitgelezen bij de Volvo dealer maar zij kunnen niks vinden.. Zou het dan toch mijn eigen onhandigheid zijn, of zijn er meer mensen die hier last van hebben, en mij hun oplossing willen delen? :)

Daarnaast lukt het me ook niet om normaal te tanken.. Als ik de slang op volle kracht zet dan knikt hij steeds in alsof de tank vol zit. Als ik langzaam tank gaat het goed, maar dat duurt gewoon irritant lang. Zijwaarts houden heeft geen zin, dit zag ik als tip al op het forum. :)

Misschien heeft het een bepaalde samenhang? Ik zit zelf al aan de ontluchting te denken, maar dat zouden ze bij de dealer toch kunnen zien?

Het gaat om een Volvo c30 1.8 benzine.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Red-Dragon
2nd Gear member
Berichten: 144
Lid geworden op: 12.02.2015 - 07:31
Locatie: Friesland

Ik zou als eerste ook naar de tank ontluchting/beluchting kijken. Je kunt zelf eerst eens proberen om te rijden met losse of zonder tankdop. Dan kun je beginnen met elimineren van mogelijke oorzaken.
Volvo V50 Advantage D2, MY 2011
Peugeot 308 Hdi Xs
Ford Focus wagon Tdci
Renault Laguna break Tdi
Chevrolet Trailblazer Vortex petrol
Ford Excursion V10
Toyota Landcruiser petrol
Peugeot 307 Hdi XSI
Citroën Xsara Hdi
Peugeot 306 D
Ford Escort V
Honda Civic V-tec
Honda CRX V-tec
Honda Crx I
VW Golf2 GTi
Ford Fiesta D
Gebruikersavatar
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Berichten: 382
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:20
Locatie: Afferden Gld
Contacteer:

Als de ontluchting niet goed werkt, zou de motor ook uitvallen als je normaal rijdt. Draai de dop maar eens open na een stukje rijden. Luister goed naar eventueel geluid. Het kan ook dat het brandstoffilter vol zit. Wanneer is dit vervangen en is er een origineel filter of een goed A-merk gebruikt?
Het kan ook nog aan een vervuild gasklephuis liggen. Dat is, net als het brandstoffilter lastig uit te lezen. Meestal is er dan ook enige onregelmatigheid bij staitonair draaien. Als je de rubber balg tussen luchtfilterhuis en klephuis verwijdert, kun je er goed bij. Alleen schoonmaken met speciaal middel, dus niet met remmenreiniger o.i.d. Bijvoorbeeld Forté Air Intake Cleaner, maar van andere merken kan ook.
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
anthem2
2nd Gear member
Berichten: 144
Lid geworden op: 20.01.2010 - 02:19

Dat met het tanken heb ik ook.
Bij mij kan ik "op volle snelheid" tanken als ik hem niet volledig in de tank duw.
Volgens mij zit hij dan op 1 lijn met de buis die naar de tank loopt ipv schuin erin waardoor hij meer weerstand krijgt.
Plaats reactie

Terug naar “C30”