Zal me ook ff enigszins voorstellen.
Ik heb sinds vrijdagavond 10 april ook een S80.
Wilde graag een luxe en mooie wagen.

Na wat rond kijken en zoeken binnen mijn budget dan 1 gevonden en aangeschaft.
Testrit ging goed en mijn oude Mazda 6 uit 2003 ingeruild.
Heerlijk naar huis gereden (afgezien van wat veel achterband geluid)
Banden zijn te wisselen.
Zaterdagmorgen auto starten en krijg ik een oranje melding "motor service vereist"
Ik denk das lekker maar kan natuurlijk....na een herstart met warme motor was melding weer weg.
Maandag weer de melding...zit me niet lekker.
Ik heb een universeel kastje om aan te pluggen om storingen etc. te lezen.
Helaas geeft het kastje alles aan behalve de storing.
Vandaag naar dealer in Groningen om te laten uitlezen. (makkelijk was dichtbij mijn werk)
Na een vraag voor controle op distributieriem (zit op 185.000 km) blijkt deze niet vervangen te zijn.
De storing was men niet duidelijk maar ze hadden we 1,5 a4tje vol met diverse meldingen...
Nu alles gereset en display gaf niks aan.
Start de auto weer en rij weg...natuurlijk daar is ie weer...ik terug maar men was dusdanig druk en moest maar een afspraak maken voor vervolg onderzoek.
Eerst maar naar huis...alle boekjes napluizen voor info...heb ik een garage gebeld waar de auto voor paar beurten is geweest...
Uiteindelijk kan men de gegevens vinden...
Koppelomvormer, pakkingen kleppendeksel, contactslot reeds vervangen in verleden en regelmatige bezoekjes voor storing reset....

Gaf mij al met al niet een prettig gevoel zoals je misschien snapt.
Heb ik de garage gebeld waar ik hem weg heb en het verhaal voor gelegd...
Tuurlijk auto was en is goed en was door garage bij een dealer gekocht..
Maar men stelt voor om de distributie riem te vervangen en de storing die hij aangeeft op te lossen.
Al met al vindt ik het niet zo fijn...

Ohja...Inmiddels komt er ook een klere herrie onder de kap vandaan wat minder wordt als ik de riemen inspuit met teflonspray ....
Datum eerste toelating is van 21-3-2006 maar ik las ergens dat de S80 vanaf juni 2006 geleverd is?
Afgifte in Nederland is 23-2-2008.