inhouden van vermogen max 3000 rpm geen melingen

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Den_joe
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 11.06.2011 - 23:01

Vandaag rijden gas in trappen heel langzaam klimt hij .
Bij stilstaan kan je de gas op de vloer trappen max komt ie aan 3000 toeren.
Ga je rijden schakeld hij normaal dus geen koppeling vermoed ik ,maar klimt dan heeel langzaam naar zijn snel heid.
Mischien de turbo maar hier zou ik denken als hij stuk is dat je die dan wel zou horen ,niet?
Straks maar eens kijken met een eigen bakje voor het uitlezen
Gebruikersavatar
Den_joe
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 11.06.2011 - 23:01

Zo ,zelf dus uitgelezen .
Resultaat vele code die zich hebben opgestapeld.
Mischien 1 der redenen dat hij in een soort van veiligheid ging ?
Wie zal het zeggen .
Codes dus gewist maar 1tje kwam terug ,weet hem niet van buiten maar maar dacht P2854 roetfilter .
Wel gaat hij dus na het wissen normaal.
Nu hebben ze mij vertelt dat ik maar eens moet gaan gassen op de snelweg in een lage versnelling.
En een additief bij de diesel kappen .
Maar wat met de terug komende code , ik hoor graag van jullie meer .
Gebruikersavatar
Obbetuning
2nd Gear member
Berichten: 249
Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
Contacteer:

Hoi Den_joe,

Welke motor zit er exact in jou auto ?
Of anders, mag ik je Vin (pm) dan kan ik ook zelf even kijken in Vida.

mvgr Obbe
Wat je met een klik van de muis al niet kan leren.

www.obbetuning.nl (voorheen volvotune)
Gebruikersavatar
Den_joe
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 11.06.2011 - 23:01

1.6 je D. Van 2007
Laatst gewijzigd door Den_joe op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Den_joe
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 11.06.2011 - 23:01

Nou vandaag gowd lang stuk op de snel weg in zijn 4 bij 120kmph.
Hopelijk is t ie al wat schoner gebrand .
Men sprak nog om iets bij de diesel te kappen weet iemand welke dan het beste zou zijn om je roetfilter en motor te zuiveren
En Obbe weet jij al wat meer .
Gebruikersavatar
Den_joe
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 11.06.2011 - 23:01

Niemand ??
Die iets weet op het laatste van m'n vorige post ?
MKZ
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 06.01.2015 - 20:41

aceton toevoegen, google ff t is 50 ml geloof ik op hele tank. Maar zou gewoon naar tuner gaan om de DPF te laten verwijderen en m te laten chippen. Dan word je EGR ook 85% procent ofzo weggeschreven.
Laatst gewijzigd door MKZ op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Den_joe
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 11.06.2011 - 23:01

Had ook al iets gelezen om die klep er uit te halen en een plaatje in te zetten of zo iets ja .
Maar wat met de waarde dan voor de keuring natuurlijk .
En is mijn probleem opgelost met die roetfilter .
Wat kost het om te chippen ??
En zijn we dan ook verholpen en geholpen voor de keuring, en hoe met mijn motor .
MKZ
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 06.01.2015 - 20:41

Google is je matty...

Simpel, contact een RICA of VVT, waar mijn voorkeur naar uitgaat. Verdiep je ff met Google :)
Gebruikersavatar
Obbetuning
2nd Gear member
Berichten: 249
Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
Contacteer:

Misschien een rare vraag, maar wanneer is voor het laatst het brandstof filter vervangen ?

Buiten de roet en egr perikelen, is dit ook vaak een euvel.
Het filter wordt vaak "vergeten" omdat het ontluchten niet altijd lekker gaat.

groet Obbe
Wat je met een klik van de muis al niet kan leren.

www.obbetuning.nl (voorheen volvotune)
Gebruikersavatar
Den_joe
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 11.06.2011 - 23:01

Om eerlijk te zijn Obbe moet ik eens in het boekje zien .
Binnen kort moet ie weer naar de keuring en een beurt zou hij ook moeten krijgen in het kort .
anthem2
2nd Gear member
Berichten: 144
Lid geworden op: 20.01.2010 - 02:19

Ik zou eens kijken naar de producten van Wynn's. Ze hebben vanalles voor diesel en benzine motoren. Hier hebben de meeste tankstations deze producten gewoon op voorraad. Om en bij de 10 euro voor een flesje. Heb dit eens in een Renault kangoo gekieperd en ik kan je zeggen, die zwarte walm wat daaruit kwam... Je zag niets meer achter mij :P Ook voor benzine werken de producten naar mijn mening goed, voor benzine eens in een oude kettingzaag gedaan. Eerst moeilijkheden met starten en blijven draaien, kwam ook niet degelijk op toeren, na een tankje met Wynn's veel hoger in toeren en draaide soepeler. Doet het niets dan is dat spijtig maar schadelijk zijn de producten zeker niet. Wordt vaak gevruikt bij oudere moto's heb ik gelezen.
BlackSpider
2nd Gear member
Berichten: 188
Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18

Tip vanuit ervaring:

Luchtmassameter en brandstoffilter zijn soms veroorzakers.

Eventueel kan ik je auto uitlezen. Bij interesse even een PM
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 k
m
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Gebruikersavatar
Den_joe
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 11.06.2011 - 23:01

Producktje in kiepen ja .
Blacksider thankx uitgelezen is hij onder tussen en vele codes gewist .
Maar dus enkel die roetfilter kwam terug .
Sinds het wissen van die codes en een keer op de snelweg nadien dat gaan rijden aan 3000 en + toeren heeft hij het wel niet meer .
Maar ja voor hoelang he .
Vandaar maar eens dat producktje in de tank .
En er over denken om te chippen en de filter te laten leeg maken .
Want de kostprijs is bijna het zelfde als de roetfilter vervangen .
Plaats reactie

Terug naar “C30”