Volvo 164 rumoerig

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
FredSch
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 22.04.2015 - 22:50

Ik ben in het bezit van een 164 met 4 bak.
Nu vind ik de auto nogal rumoerig, iemand ervaring met het uitbannen van geluid?
Ik ben al bezig met conversie van een 4 bak naar een 4bak met overdrive uit een 240, echter de geleverde koppelingshuizen van Huke Basar zijn niet diep genoeg en zullen eerst uitgefreesd moeten worden om de koppelingsgroep goed te kunnen herbergen.
Denk daarmee al een deel van het rumoer op te vangen , maar toch.
Iemand een idee?
Alvast bedankt, Fred
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21718
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Rumoerig ... Wat maakt er geluid?

motor
raamrubbers
lagers
cardan-as
banden scheef
slecht sluitende deur

Heb je dat ook onderzocht?
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 30281
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Auto's uit de tijd van de Volvo 164 zijn veel rumoeriger dan nieuwe auto's, daarnaast slijt er wel eens wat en dat geeft ook weer meer kans op herrie.
De tip van @Msuidgeest is een hele goede, eerst proberen uit te zoeken waar het lawaai vandaan komt.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
FredSch
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 22.04.2015 - 22:50

Dank voor de antwoorden.
Ik heb alle rubbers vervangen, dus dat zit wel goed.
Kreeg gisteren een tip om dreunplaat in deuren en motorkap te maken, iemand daar ervaring mee?
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10757
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Wel de motoren van weleer maken ook veel meer toeren dan nu. De isolatie is nu ook veel beter dan toen. In mijn optiek hoort dat er ook een beetje bij. Wel moet ik zeggen dat de elektronische overdrive al een hele verbetering geeft. O ja ik spreek natuurlijk alleen over de Engelse kwaliteit en dito ervaring. Yep de MG maakt behoorlijk lawaai. Ook de achteras joelt, en dat hoor je ook goed. Wellicht klappert de uitlaat/spruitstuk ergens tegen de body of stuurhuis aan.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
MoTo
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 23.11.2014 - 14:22

Ja ik heb ervaring met die anti dreunplaten. In de deuren kun je ze niet klemmen. Als je alleen kunt lijmen kun je erop wachten dat ze loskomen. Meestal na een paar goed in de zon te hebben gestaan.
Onder de motorkap. Gaat goed. Koop van aluminium een platte strip die lang genoeg is om de isolatie vast te klemmen, door de strip in de breedte onder de kap te klemmen.
Houdt de zaak goed op de plaats.
Gr. Joop
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Veel geluid komt doordat er geen dempingsmateriaal in de versnellingspook-hoes zit en door lekkende doorvoeren door het brandbord. Alle goed nalopen en eventueel met kit afsmeren. Helpt meestal al heel veel. Verder kun je het ondertapijt van een 700 of 900 van de sloop halen en dat onder je tapijt werken. Past natuurlijk niet helemaal, maar is wel op maat te maken. Neem ook het deel dat over de tunnel gaatmee, dat is dik! Je originele tapijt past dan niet heel lekker meer, maar het gaat wel.En het scheelt ook heel veel. Ik heb bij mijn 140 ook nog wat van dat zwarte zelfklevende schuim onder de motorkap en op het bovenste deel van het brandbord geplakt. Te koop bij oa Conrad, die hebben trouwens ook anti-dreun platen.
Laatst gewijzigd door whitehorsekart op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”