Vandaag ben ik eens lekker gaan autoshoppen.
Uiteraard rij ik al jaren automaat. En helaas is dit bij de V60 niet zo in trek blijkbaar. Ze zijn bijna niet te vinden (benzine)
Ik heb vandaag toch een powershift kunnen rijden. Even de power erbuiten gelaten, shift de automaat best goed. Voelt wat anders dan mijn AW55 automaat
maar niet alarmerend.
Wie van jullie heeft zo een powershift automaat. Hoe is daarbij het vebruik.
Mijn S80 verbruikt meer met de automaat variant, dan mijn overburen met een schakelbak.
Is dit bij de powershift ook zo groot, of praten we hier om 1km per liter.
alvast bedankt
eerste proefritje gemaakt. Powershift verbruik
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Lees het forum maar eens door. De Powershift automaat staat erom bekend dat die niet erg betrouwbaar is en voor veel vervelende problemen kan zorgen.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28426
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Je kan beter verder zoeken naar een gewone automaat/geartronic, geven minder problemen dan een powershiftversnellingsbak.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
ts
laat je niet gek maken door deze 2 topic vervuilers
een geartronic is een prima bak, hier komen aleen de klagers langs
waardoor je een vertekend beeld krijg
laat een aankoopkeuring doen en probeer de bak goed uit
ook automaten geven klachten , zo rond de 250Dmag je uit gaan van een brein revisie
succes met de zoektocht
laat je niet gek maken door deze 2 topic vervuilers
een geartronic is een prima bak, hier komen aleen de klagers langs
waardoor je een vertekend beeld krijg
laat een aankoopkeuring doen en probeer de bak goed uit
ook automaten geven klachten , zo rond de 250Dmag je uit gaan van een brein revisie
succes met de zoektocht
keep calm!, your randomizer is running
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 23.07.2013 - 00:33
Tja, ik lees ook goede verhalen over de powershift.
Daarbij komt natuurlijk dat slecht nieuws eerder verspreid dan goed nieuws.
Kijk dat hij langzamer schakeld, of anders schakeld en je meer met je rechtervoet moet schakelen maakt me niks uit.
Wat mij uitmaakt is dat de bak zeker tot 200dkm probleemloos werkt (lees geen revisie)
Geartronic is er niet in benzine motoren. En wil nu net geen diesel.
Daarbij komt natuurlijk dat slecht nieuws eerder verspreid dan goed nieuws.
Kijk dat hij langzamer schakeld, of anders schakeld en je meer met je rechtervoet moet schakelen maakt me niks uit.
Wat mij uitmaakt is dat de bak zeker tot 200dkm probleemloos werkt (lees geen revisie)
Geartronic is er niet in benzine motoren. En wil nu net geen diesel.
-- 2.4 S80 2005 Exclusive --
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28426
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Heel juist opgemerkt. Lezen is en blijft een kunst.dbosker schreef: volgens mij zit je op een verkeerd spoor Evert.
De twee 'topicvervuilers' kraken een kritische noot over de powershift bak ten gunste van de geartronic.
Laatst gewijzigd door lint op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 04.08.2011 - 22:40
- Locatie: omgeving Amsterdam
Qua verbruik kan ik niet uit eigen ervaring spreken (denk niemand hier), maar op de laagste verbruik pagina kan je toch wel wat vinden. Er zijn ook sites die verbruik van allerlei auto's bijhouden, bv spritmonitor.de.
Overigens heb ik 140.000 km gereden met een V60 T4 PS en nooit een probleem met de automaat gehad. Nu heb ik een PIH met GT en die vind toch wat grover. Zo zie je maar, smaken verschillen.
Overigens heb ik 140.000 km gereden met een V60 T4 PS en nooit een probleem met de automaat gehad. Nu heb ik een PIH met GT en die vind toch wat grover. Zo zie je maar, smaken verschillen.
Laatst gewijzigd door ejvm op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V60 T4 PS '12, ice white, kinetic, bppro, servotronic
V60 PIH '15 electric silver, servotronic
V60 PIH '15 electric silver, servotronic
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Nou dan toch maar een eigen ervaring van een benzinerijder met powershift transmissie (V60 2.0T powershift):
Qua verbruik heb ik geen klagen. Vergeleken met mijn vorige V50 2.4 geartronic is de V60 powershift iets zuiniger. Gemiddeld rij ik ongeveer 1 op 10,5 à 11 km, waarbij ik ook regelmatig korte stukjes rij. Op lange vakantieritten of veel cruisecontrole is 1 op 12 ook haalbaar. Als je dan bedenkt dat de V60 dik 200pk heeft en de V50 er 'slechts' 140pk had, vind ik dat geen slechte score.
Qua schakelgedrag ben ik ook best tevreden over de powershift. Hij is veel alerter en schakelt duidelijk sneller door de verzetten dan de geartronic in mijn vroegere V50. Ik heb overigens geen ervaring met de nieuwste generatie geartronics.
Dat gezegd hebbende moet ik wel melden dat ik bij bijna 50.000km een volledig nieuwe powershiftbak heb moeten laten monteren (gelukkig onder garantie), omdat hij onoplosbare kuren vertoonde. Ik heb daar een apart topic over geschreven toen, mocht je interesse hebben. Inmiddels ruim 30.000 km verder en hij schakelt als een zonnetje.
Qua verbruik heb ik geen klagen. Vergeleken met mijn vorige V50 2.4 geartronic is de V60 powershift iets zuiniger. Gemiddeld rij ik ongeveer 1 op 10,5 à 11 km, waarbij ik ook regelmatig korte stukjes rij. Op lange vakantieritten of veel cruisecontrole is 1 op 12 ook haalbaar. Als je dan bedenkt dat de V60 dik 200pk heeft en de V50 er 'slechts' 140pk had, vind ik dat geen slechte score.
Qua schakelgedrag ben ik ook best tevreden over de powershift. Hij is veel alerter en schakelt duidelijk sneller door de verzetten dan de geartronic in mijn vroegere V50. Ik heb overigens geen ervaring met de nieuwste generatie geartronics.
Dat gezegd hebbende moet ik wel melden dat ik bij bijna 50.000km een volledig nieuwe powershiftbak heb moeten laten monteren (gelukkig onder garantie), omdat hij onoplosbare kuren vertoonde. Ik heb daar een apart topic over geschreven toen, mocht je interesse hebben. Inmiddels ruim 30.000 km verder en hij schakelt als een zonnetje.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 24.05.2014 - 13:44
In mijn huidige V60 D2 zit ook een Powershift, over het algemeen ben ik best tevreden met de auto en de automaat. Tuulijk is het geen snelheidswonder, maar als je je daar op insteld rijd het erg comfortabel. Dat het geen snelheidswonder is komt voornamelijk ook door de D2. Op dit moment staat er pas 30.000 op de teller, dus kan ik nog niet veel zeggen over de betrouwbaarheid. Wat ik persoonlijk wel vind is dat de automaat wat traag schakeld, maar zoals ik zeg al je je daar op insteld gaat het goed. Zelfde met de schakelflippers. Daar zin ongeveer 1 seconden vertraging in het ik het idee. Je leert er mee omgaan zullen we maar zeggen. Al met al een comfortabele combinatie wat ij betreft, zeker in combinatie met Adaptive Cruise Control.
Laatst gewijzigd door OB_V60_OR op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
(2014) V60 D2 Ocean Race powershift, Ocean Race Blue II, off black leather, IntelliSafe
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 23.07.2013 - 00:33
Nu ben ik vandaag dan eens een schakelbak gaan proberen, maar ik moet toch wel zeggen dat ik de pook wat ruw moet duwen zeg maar.
Als ik dat vergelijk met een v40, is het een warm mes in boter, en bij deze waar ik in reed, vond ik hem alsof je de pook ergens in moet vallen.
Is dat normaal?
Als ik dat vergelijk met een v40, is het een warm mes in boter, en bij deze waar ik in reed, vond ik hem alsof je de pook ergens in moet vallen.
Is dat normaal?
-- 2.4 S80 2005 Exclusive --
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 30.01.2014 - 15:30
[quote="Summum"]
Nou dan toch maar een eigen ervaring van een benzinerijder met powershift transmissie (V60 2.0T powershift):
Qua verbruik heb ik geen klagen. Vergeleken met mijn vorige V50 2.4 geartronic is de V60 powershift iets zuiniger. Gemiddeld rij ik ongeveer 1 op 10,5 à 11 km, waarbij ik ook regelmatig korte stukjes rij. Op lange vakantieritten of veel cruisecontrole is 1 op 12 ook haalbaar. Als je dan bedenkt dat de V60 dik 200pk heeft en de V50 er 'slechts' 140pk had, vind ik dat geen slechte score.
Mijn D5 Geartronic met 2,4 liter motor, Twin Turbo haalt gemiddeld 1 op 16, stad en snelweg gecombineerd. Op vakantie naar Oostenrijk met snelheden van 160/170 km/uur en berg op en af, haalt de auto 1 op 13.
Robbert-Jan
Nou dan toch maar een eigen ervaring van een benzinerijder met powershift transmissie (V60 2.0T powershift):
Qua verbruik heb ik geen klagen. Vergeleken met mijn vorige V50 2.4 geartronic is de V60 powershift iets zuiniger. Gemiddeld rij ik ongeveer 1 op 10,5 à 11 km, waarbij ik ook regelmatig korte stukjes rij. Op lange vakantieritten of veel cruisecontrole is 1 op 12 ook haalbaar. Als je dan bedenkt dat de V60 dik 200pk heeft en de V50 er 'slechts' 140pk had, vind ik dat geen slechte score.
Mijn D5 Geartronic met 2,4 liter motor, Twin Turbo haalt gemiddeld 1 op 16, stad en snelweg gecombineerd. Op vakantie naar Oostenrijk met snelheden van 160/170 km/uur en berg op en af, haalt de auto 1 op 13.
Robbert-Jan
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Wat is precies je punt?Robbert-Jan schreef: Mijn D5 Geartronic met 2,4 liter motor, Twin Turbo haalt gemiddeld 1 op 16, stad en snelweg gecombineerd. Op vakantie naar Oostenrijk met snelheden van 160/170 km/uur en berg op en af, haalt de auto 1 op 13.
Robbert-Jan
TS vroeg naar ervaringen in verbruik van een (V60) met powershift transmissie in combinatie met een benzinemotor. Aangezien jouw auto geen van beiden heeft, vraag ik mij nog even af wat de relevantie van jouw bijdrage precies is?
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys