S40 1.8 2000 loopt af en toe slecht/3 poten/uitvallen

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Andy88
Starter

Geachte heren en dames,

Dit is mijn eerste post dus ik zal eerst mij eerst even voorstellen.
Ik ben Andy, 26 jaar en na jaren Alfa Romeo gereden te hebben ben ik 2 jaar geleden overgestapt op een volvo. Bevalt tot nu toe uitstekend en heb er in 2 jaar eigenlijk geen kosten aan gehad. Maar sinds begin dit jaar heb ik af en toe een probleempje.

Probleem:
Zo nu en dan loopt de volvo onregelmatig en ik ervaar dit alleen bij lage toeren. Als ik bij bijvoorbeeld 2500 toeren de koppeling intrap dan zakt die terug naar 0 toeren springt weer op en valt vervolgens uit. Maar dit gebeurd maar enkele keren per week. Hij lijkt op 3 cilinders te lopen. Als ik bij ongeveer 1000 toeren de koppeling intrap dan blijft die lopen maar dan schommelt het toerental. Als ik vervolgens wegrij dan is het weg. Bij een koude motor houdt die een beetje in maar hij blijft altijd aan. Het probleem blijft nooit langer dan enkele minuten. Als de auto 's ochtends op de parkeerplaats zo uitvalt start hij 's middags weer normaal.

Als ik de auto in een hoog toerental rij (5000 toeren) dan begint mijn dynamo/accu lampje te knipperen en als ik vervolgens weer terug ga naar een normaal toerental dan lijkt het net alsof de motor even uitslaat en weer aanslaat. De auto geeft geen storing aan.

Wat heb ik gedaan:
Uit laten lezen (niet bij dealer) (geen storingen)
Nieuwe bougies
stationair klep schoongemaakt
injector reiniger gebruikt

Waar moet ik aan gaan denken? Iemand een idee?
volvo-s40
4th Gear member

Massakabel...
Vervangen kost geen bal, ze kunnen intern verrot zijn en gekke storingen veroorzaken.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”