Hoi,
In mijn C30 heb ik zo'n navigatie met inklapbaar scherm zitten (RTI denk ik?), dit werkte perfect tot ik eens in Duitsland op de autobahn ben gaan rijden. Bij een snelheid boven de 230 ging het pijltje van de weg af, en wist hij niet meer waar ik was. Ik dacht toen dat het wel met snelheid te maken had, dus heb er verder niet op gelet. Als ik nu de GPS wil gebruiken nog steeds hetzelfde. Ik kan een adres instellen, hij weet waar het beginpunt is, maar als ik begin te rijden, dan weet hij niet meer in welke straat ik zit, als ik bv links afsla, dan toont de GPS op het scherm nog altijd leuk dat ik rechtdoor ga.
Heb de update DVD van 2014? (meest recente RTI) erin zitten, maar als ik de oude plaats net hetzelfde.
Iemand enig idee of je dit ding opnieuw kan instellen ofzo?
RTI is de weg kwijt
- snorremans
- 5th Gear member
Originele Volvo of een kopie ?Xanthine schreef: Hoi,
In mijn C30 heb ik zo'n navigatie met inklapbaar scherm zitten (RTI denk ik?), dit werkte perfect tot ik eens in Duitsland op de autobahn ben gaan rijden. Bij een snelheid boven de 230 ging het pijltje van de weg af, en wist hij niet meer waar ik was. Ik dacht toen dat het wel met snelheid te maken had, dus heb er verder niet op gelet. Als ik nu de GPS wil gebruiken nog steeds hetzelfde. Ik kan een adres instellen, hij weet waar het beginpunt is, maar als ik begin te rijden, dan weet hij niet meer in welke straat ik zit, als ik bv links afsla, dan toont de GPS op het scherm nog altijd leuk dat ik rechtdoor ga.
Heb de update DVD van 2014? (meest recente RTI) erin zitten, maar als ik de oude plaats net hetzelfde.
Iemand enig idee of je dit ding opnieuw kan instellen ofzo?
Anders lijkt het wel of je RTI antenne het heeft begeven.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
- Willempie5
- 3rd Gear member
Antenne kan defect zijn, maar wellicht helpt een keer calibreren. (heb ik ook gehad)
15 minuten accupool los of via de RTI.
-contactsleutel op I
-navi inschakelen
-contact helemaal uit zetten en wachten tot navi uit staat of scherm helemaal in het dashboard is verzonken.
-contactsleutel op I
-het navi scherm komt omhoog.
-tijdens het omhoog komen van het scherm zie je ook het beeld van het blauwe startscherm.
-nu afwisselend met de STUURBEDIENING!!! op de knoppen ENTER-BACK-ENTER drukken
je krijgt dan een tekstmenu te zien met allerlei zaken.
het menu 5 "adjust" geeft je de mogelijkheid om de richting en positie van de auto te corrigeren.
Je krijgt namelijk het navischerm te zien waarbij je dan met de pijltoetsen je juiste locatie kan aangeven.
staat alles eenmaal goed, kun je op enter drukken.
-contactsleutel op I
-navi inschakelen
-contact helemaal uit zetten en wachten tot navi uit staat of scherm helemaal in het dashboard is verzonken.
-contactsleutel op I
-tijdens het omhoog komen van het scherm zie je ook het beeld van het blauwe startscherm.
het menu 5 "adjust" geeft je de mogelijkheid om de richting en positie van de auto te corrigeren.
Je krijgt namelijk het navischerm te zien waarbij je dan met de pijltoetsen je juiste locatie kan aangeven.
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire, Geartronic, Polestar tuning, CFE, IMIV+camera
V50 2005 T5 Summum, Flint grey metallic, Geartronic
-
- 3rd Gear member
Ok bedankt! Eens proberen als de auto terug is, gisteren weer moeten binnenbrengen voor herstellingWillempie5 schreef: Antenne kan defect zijn, maar wellicht helpt een keer calibreren. (heb ik ook gehad)
-contactsleutel op I
-navi inschakelen
-contactsleutel op I
2017 Volvo V40 D2 [ Daily ]
2007 Volvo C30 T5 [ #Racecar ]
2016 Honda Grom [ Poging tot motor ]
2007 Volvo C30 T5 [ #Racecar ]
2016 Honda Grom [ Poging tot motor ]
- Willempie5
- 3rd Gear member
Ik heb deze beschrijving op het forum gevonden en het heeft bij mij prima gewerkt, succes
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire, Geartronic, Polestar tuning, CFE, IMIV+camera
- snorremans
- 5th Gear member
Willempie5 schreef: Ik heb deze beschrijving op het forum gevonden en het heeft bij mij prima gewerkt, succes
Ook bij een V50 ?
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
- Willempie5
- 3rd Gear member
Volgens mij wel en anders kun je toch gewoon proberen....
Als je in het menu komt, wijst het zich wel vanzelf
Als je in het menu komt, wijst het zich wel vanzelf
- XrayCharly
- 1st Gear member
Met mijn XC60 heb ik een gelijkaardig probleem. De RTI navigatie geeft foutieve afstanden. Kan dit ook verholpen worden?
Volvo XC60 2.4D D5 AWD MY'12
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Dit (verborgen menu) werkt alleen bij de nog-niet-harddisk systemen!
Als echt de weg kwijt maar wel bewegen bij auto in beweging is in 9 van de 10 gevallen de gps ontvanger domweg kaduuk.
Kun je natuurlijk zelf vervangen, zit geen software in die geladen oid moet worden.
Als echt de weg kwijt maar wel bewegen bij auto in beweging is in 9 van de 10 gevallen de gps ontvanger domweg kaduuk.
Kun je natuurlijk zelf vervangen, zit geen software in die geladen oid moet worden.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- MarcN
- 2nd Gear member
Mijn GPS heeft er helaas ook weinig zin in en denkt dat ik in Engeland zit. Satelieten: 0.
Als ik rijd beweegt de kaart wel mee. Ligt dit aan de GPS antenne of de software?
Waar vind ik de antenne precies, in het haaienvinnetje? Zijn er ook nog kabels/connectors die ik eventueel kan controleren?

Als ik rijd beweegt de kaart wel mee. Ligt dit aan de GPS antenne of de software?
Waar vind ik de antenne precies, in het haaienvinnetje? Zijn er ook nog kabels/connectors die ik eventueel kan controleren?

Volvo V50 2.0D Momentum MY05
- snorremans
- 5th Gear member
Je kunt dit eens proberen.
Volvo RTI Kalibreren
- contact op stand 1
- navi inschakelen
- contact helemaal uitzetten en wachten tot het scherm in het dashboard is verzonken
- contact op stand 1
- navischerm komt omhoog
- tijdens het omhoog komen zie je het opstart scherm
- nu afwisselend met de STUURBEDIENING op de knoppen ENTER-BACK-ENTER drukken
Je krijgt dan een tekst menu te zien met allerlei zaken.
Het menu 5 " adjust " geeft je de mogelijkheid om de richting en positie van de auto te corrigeren
Je krijgt namelijk het navischerm te zien waarbij je dan met de pijltjestoetsen je juiste locatie kan aangeven, staat alles goed dan op enter drukken.
Grzt
Volvo RTI Kalibreren
- contact op stand 1
- navi inschakelen
- contact helemaal uitzetten en wachten tot het scherm in het dashboard is verzonken
- contact op stand 1
- navischerm komt omhoog
- tijdens het omhoog komen zie je het opstart scherm
- nu afwisselend met de STUURBEDIENING op de knoppen ENTER-BACK-ENTER drukken
Je krijgt dan een tekst menu te zien met allerlei zaken.
Het menu 5 " adjust " geeft je de mogelijkheid om de richting en positie van de auto te corrigeren
Je krijgt namelijk het navischerm te zien waarbij je dan met de pijltjestoetsen je juiste locatie kan aangeven, staat alles goed dan op enter drukken.
Grzt
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
- MarcN
- 2nd Gear member
Bedankt, dit lijstje had ik al voorbij zien komen en geprobeerd maar bij de V50 lijkt het net allemaal iets anders te werken met het contact inschakelen/uitzetten.
Als de navigatie eenmaal opgestart is lijkt hij in een soort standby modus te komen waardoor hij weer extra snel opgestart is (je hoort ook dat de DVD blijft draaien) en de keren daarna dus geen opstartscherm meer laat zien.
Ik heb het net weer even geprobeerd nadat de auto een paar uurtjes stil heeft gestaan en zag nu gelukkig wel weer het blauwe opstartscherm. Door de genoemde toetsencombinatie kwam ik nu dus eindelijk voor de eerste keer in het hidden menu, maar blijkbaar drukte ik in mijn enthousiasme een keer teveel op back waardoor ik direct weer uit het menu ging
Je raad het al: Na opnieuw proberen start hij weer direct op met de kaart zonder opstartscherm.
Later op de avond of morgenvroeg dus weer even een nieuwe poging. Of is hier voor de V50 misschien een ander trucje voor? Ik weet nu in ieder geval dat ik wel een hidden menu heb, dus eerst hier maar eens het een en ander proberen voordat ik met de antenne aan de slag ga
Als de navigatie eenmaal opgestart is lijkt hij in een soort standby modus te komen waardoor hij weer extra snel opgestart is (je hoort ook dat de DVD blijft draaien) en de keren daarna dus geen opstartscherm meer laat zien.
Ik heb het net weer even geprobeerd nadat de auto een paar uurtjes stil heeft gestaan en zag nu gelukkig wel weer het blauwe opstartscherm. Door de genoemde toetsencombinatie kwam ik nu dus eindelijk voor de eerste keer in het hidden menu, maar blijkbaar drukte ik in mijn enthousiasme een keer teveel op back waardoor ik direct weer uit het menu ging

Later op de avond of morgenvroeg dus weer even een nieuwe poging. Of is hier voor de V50 misschien een ander trucje voor? Ik weet nu in ieder geval dat ik wel een hidden menu heb, dus eerst hier maar eens het een en ander proberen voordat ik met de antenne aan de slag ga

- MarcN
- 2nd Gear member
Uiteindelijk vamorgen in het menu gekomen en deze keer alle opties even doorgelopen.
In menu 5 kun je inderdaad de locatie aangeven. In plaats van de kaart te gebruiken heb ik hier de GPS coördinaten ingegeven met behulp van de app 'GPS Coordinates' op mijn telefoon. Dit ging allemaal goed en de huidige locatie klopt nu ook precies op de kaart. Ik vrees echter dat hij straks weer heel snel de weg kwijt is zodra ik ga rijden.
In het menu is namelijk ook nog een optie om de GPS informatie te bekijken en hier blijft alles op 0 staan. Aan de hand hiervan weet ik vrijwel zeker dat de ontvanger defect is of dat er iets mis is met de bekabeling.

Kan iemand me vertellen waar de GPS ontvanger zich precies bevind en hoe de bekabeling hiervan loopt?
Van mijn vorige auto had ik een werkplaatshandboek in PDF formaat. Staan deze voor de V50 misschien ook ergens online?
In menu 5 kun je inderdaad de locatie aangeven. In plaats van de kaart te gebruiken heb ik hier de GPS coördinaten ingegeven met behulp van de app 'GPS Coordinates' op mijn telefoon. Dit ging allemaal goed en de huidige locatie klopt nu ook precies op de kaart. Ik vrees echter dat hij straks weer heel snel de weg kwijt is zodra ik ga rijden.
In het menu is namelijk ook nog een optie om de GPS informatie te bekijken en hier blijft alles op 0 staan. Aan de hand hiervan weet ik vrijwel zeker dat de ontvanger defect is of dat er iets mis is met de bekabeling.

Kan iemand me vertellen waar de GPS ontvanger zich precies bevind en hoe de bekabeling hiervan loopt?
Van mijn vorige auto had ik een werkplaatshandboek in PDF formaat. Staan deze voor de V50 misschien ook ergens online?