Hallo,
Iemand ervaring met het volgende:
Tijdens het intrappen van de rem terwijl de motor stationair draait (aan een verkeerslicht bv) begint te motor meer te trillen.
Ik heb zelf al uitgevonden dat het vacuum richting motorsteunen etc dan terugvalt.
Zonder het indrukken van de rem is het vacuum rond de -0.9 bar, druk ik de rem in valt de druk weg tot -0.3 bar.
Wat ik zelf al gecontroleerd heb, alle steunen zijn vervangen en nogmaals gecontroleerd, slangen zijn gecontroleerd en goed bevonden. Terugslagklep in de vacuumpomp lijkt ok.
Remwerking is ook 100%. Eigenlijk valt er niets speciaals op, enkel de trillingen.
Het gaat over een '07 D5
Vacuumpomp of rembekrachtiger
- Maurits@Parts4Swedes
- Forumsponsor
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:20
- Locatie: Afferden Gld
- Contacteer:
En wat doet het toerental als je bij stationair draaiende motor de rem intrapt? Heb je een automaat of handbak? Staat hij in de D, cq. in de eerste versnelling?
- Maurits@Parts4Swedes
- Forumsponsor
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:20
- Locatie: Afferden Gld
- Contacteer:
Raar dat het vacuum zo ver terugloopt. Terugslagklep lijkt OK? Heb je deze getest?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 23:05
Maurits,
In de vacuümpomp zitten 2 terugslagkleppen, ééntje op de grote leiding richting rembekrachtiger, en ééntje op de kleine aansluiting op de zijkant van de pomp.
Ik verdacht vooral de terugslagklep op de zijkant van de pomp (richting de motorsteunen) omdat er trillingen worden doorgegeven.
Die heb ik getest doormiddel van zuigen en blazen op het darmpje. In blaasrichting laat ze door, zuigen blokkeert ze.
De terugslagklep op de achterkant heb ik nog niet getest, deze zit eigenlijk heel ongelukkig geplaatst onder de veerpootbrug.
In de vacuümpomp zitten 2 terugslagkleppen, ééntje op de grote leiding richting rembekrachtiger, en ééntje op de kleine aansluiting op de zijkant van de pomp.
Ik verdacht vooral de terugslagklep op de zijkant van de pomp (richting de motorsteunen) omdat er trillingen worden doorgegeven.
Die heb ik getest doormiddel van zuigen en blazen op het darmpje. In blaasrichting laat ze door, zuigen blokkeert ze.
De terugslagklep op de achterkant heb ik nog niet getest, deze zit eigenlijk heel ongelukkig geplaatst onder de veerpootbrug.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 23:05
Hiernet de terugslagklep richting rembekrachtiger gecontroleerd ->ok
Aan de darm richting booster gezogen met de rem ingetrapt, volgens mij geen vacuumverlies
o-ring in de koppeling vervangen -> geen verschil.
Nu weet ik het ook niet meer.
Aan de darm richting booster gezogen met de rem ingetrapt, volgens mij geen vacuumverlies
o-ring in de koppeling vervangen -> geen verschil.
Nu weet ik het ook niet meer.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 23:05
Vandaag nog wat verder gezocht: vacuumtester op de leiding van de bekrachtiger gezet, na een half uur geen verlies, dus volgens mij ok (membraan niet lek)
Duw ik vervolgens op de rempedaal zakt mijn vacuum met een 200 gram, is volgens mij normaal aangezien je dan vacuum 'gebruikt' (kan iemand dit bevestigen?)
Vervolgens zelfde tester op het vacuumdarmpje richting motorsteunen etc... ook een half uur laten staan, druk blijft ook stabiel.
Bizar
Duw ik vervolgens op de rempedaal zakt mijn vacuum met een 200 gram, is volgens mij normaal aangezien je dan vacuum 'gebruikt' (kan iemand dit bevestigen?)
Vervolgens zelfde tester op het vacuumdarmpje richting motorsteunen etc... ook een half uur laten staan, druk blijft ook stabiel.
Bizar