Vacuumpomp of rembekrachtiger

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
staaf
2nd Gear member

Hallo,

Iemand ervaring met het volgende:

Tijdens het intrappen van de rem terwijl de motor stationair draait (aan een verkeerslicht bv) begint te motor meer te trillen.
Ik heb zelf al uitgevonden dat het vacuum richting motorsteunen etc dan terugvalt.
Zonder het indrukken van de rem is het vacuum rond de -0.9 bar, druk ik de rem in valt de druk weg tot -0.3 bar.
Wat ik zelf al gecontroleerd heb, alle steunen zijn vervangen en nogmaals gecontroleerd, slangen zijn gecontroleerd en goed bevonden. Terugslagklep in de vacuumpomp lijkt ok.
Remwerking is ook 100%. Eigenlijk valt er niets speciaals op, enkel de trillingen.

Het gaat over een '07 D5
Laatst gewijzigd door staaf op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Contacteer:

En wat doet het toerental als je bij stationair draaiende motor de rem intrapt? Heb je een automaat of handbak? Staat hij in de D, cq. in de eerste versnelling?
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
staaf
2nd Gear member

Hallo, Maurits

Het toerental blijft volgens mij gelijk. Het betreft een handbak, dus ik sta dan in neutraal.
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Contacteer:

Raar dat het vacuum zo ver terugloopt. Terugslagklep lijkt OK? Heb je deze getest?
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
staaf
2nd Gear member

Maurits,

In de vacuümpomp zitten 2 terugslagkleppen, ééntje op de grote leiding richting rembekrachtiger, en ééntje op de kleine aansluiting op de zijkant van de pomp.
Ik verdacht vooral de terugslagklep op de zijkant van de pomp (richting de motorsteunen) omdat er trillingen worden doorgegeven.
Die heb ik getest doormiddel van zuigen en blazen op het darmpje. In blaasrichting laat ze door, zuigen blokkeert ze.
De terugslagklep op de achterkant heb ik nog niet getest, deze zit eigenlijk heel ongelukkig geplaatst onder de veerpootbrug.
koster
3rd Gear member

Is het ook zo dat wanneer je de auto laat uitrijden in z'n vrij dat deze onrustig voelt?
staaf
2nd Gear member

@koster;

nog niets van gemerkt, vanwaar de vraag?
koster
3rd Gear member

Die van mij begint dan te schudden en trillen, alsof de banden in onbalans zijn.
Dus ik denk dan ook aan de motorsteunen die via vacuüm werken.
staaf
2nd Gear member

Bij de mijne zijn onlangs alle motorsteunen gewisseld, het meeste last had ik van trillingen in het interieur bij stationair. Of de wielen dan nog draaiden of niet speelde geen rol.
staaf
2nd Gear member

Hiernet de terugslagklep richting rembekrachtiger gecontroleerd ->ok
Aan de darm richting booster gezogen met de rem ingetrapt, volgens mij geen vacuumverlies
o-ring in de koppeling vervangen -> geen verschil.

Nu weet ik het ook niet meer.
staaf
2nd Gear member

Vandaag nog wat verder gezocht: vacuumtester op de leiding van de bekrachtiger gezet, na een half uur geen verlies, dus volgens mij ok (membraan niet lek)
Duw ik vervolgens op de rempedaal zakt mijn vacuum met een 200 gram, is volgens mij normaal aangezien je dan vacuum 'gebruikt' (kan iemand dit bevestigen?)
Vervolgens zelfde tester op het vacuumdarmpje richting motorsteunen etc... ook een half uur laten staan, druk blijft ook stabiel.
Bizar
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”