Verschil D5 en 2.4 D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 25.10.2011 - 11:54
- Locatie: Lelystad
Ik zat wat rond te neuzen in de occasions V70 en kwam er eentje tegen die misschien wel wat is. Ik heb nu een V70 D5 uit 2005 en dit is een 2.4 D uit 2008 (overigens wel hetzelfde model) Nu zat ik even bij de specificaties te kijken en zag bij de 2.4D dat het ook een vijfcilinder is. Wat is nou het exacte verschil tussen de D5 en 2.4 D ?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Maar eentje uit 2003 heeft 131 PK, de beste configuratie die de mannen in Göteborg ooit hebben bedacht. En om het makkelijk te maken, daarna kwam de 126 PK.
De 131 is te tunen zonder problemen naar 163 PK, bij een 126 PK moet je dat laten.
De 131 is te tunen zonder problemen naar 163 PK, bij een 126 PK moet je dat laten.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
TS kijkt niet naar die fossielen...V70/2.4D/2003 schreef: Maar eentje uit 2003 heeft 131 PK, de beste configuratie die de mannen in Göteborg ooit hebben bedacht. En om het makkelijk te maken, daarna kwam de 126 PK.
De 131 is te tunen zonder problemen naar 163 PK, bij een 126 PK moet je dat laten.

V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- Geus
- 4th Gear member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 05.04.2007 - 21:16
Feitelijk is het allemaal hetzelfde motorblok, maar de configuratie eromheen/motormanagement verschilt. Oorspronkelijk euro3 (jouw huidige auto waarschijnlijk ook), vanaf 2006 (?) euro4 met roetfilter. Er zijn veel verschillende versies en de aanduiding kan per jaar verschillen en is niet heel consequent.
Volgens mij moet je gewoon gaan proefrijden met de auto die je op het oog hebt. Kans is groot dat het vermogen minder is, dat is aan jou of dat voldoet. Verbruik doet vast ter zake en met een euro4 zal je minder last krijgen met beperkende maatregelen eventueel in de toekomst.
Kan je aangeven waarom je dat zou moeten laten, V70/2.4D/2003?V70/2.4D/2003 schreef: ...bij een 126 PK moet je dat laten.
Volgens mij moet je gewoon gaan proefrijden met de auto die je op het oog hebt. Kans is groot dat het vermogen minder is, dat is aan jou of dat voldoet. Verbruik doet vast ter zake en met een euro4 zal je minder last krijgen met beperkende maatregelen eventueel in de toekomst.
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
- Geus
- 4th Gear member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 05.04.2007 - 21:16
Had die 131 pk dan een andere bak en andere remmen? Lijkt me onwaarschijnlijk. De 126 pk is toch eigenlijk de euro4-versie van de euro-3 131 pk?
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
- Geus
- 4th Gear member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 05.04.2007 - 21:16
Nee, dit is vloeken in de kerk. In de S60/V70/S80 hebben nooit Forddieselmotoren gezeten. De basis was altijd dezelfde Volvo-vijfcilinder.
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Vanaf MY2006 euro4 (zomer 2005 op de markt gekomen).Geus schreef: Feitelijk is het allemaal hetzelfde motorblok, maar de configuratie eromheen/motormanagement verschilt. Oorspronkelijk euro3 (jouw huidige auto waarschijnlijk ook), vanaf 2006 (?) euro4 met roetfilter. Er zijn veel verschillende versies en de aanduiding kan per jaar verschillen en is niet heel consequent.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
enkel de euro 4 126 pk had een 5 bak van de euro 4 versies de rest 6 bak.(bij handgeschakeld).
Remmen zijn allemaal gelijk is mijn ervaring enkel de awd euro4 is op 305 remmen geleverd. Mijn 185 pkD5 euro 4 had gewoon 280 erop zitten
Remmen zijn allemaal gelijk is mijn ervaring enkel de awd euro4 is op 305 remmen geleverd. Mijn 185 pkD5 euro 4 had gewoon 280 erop zitten
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Chrizzle D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 13:30
Hoi mensen,
ik haak even aan. Ik zit met mijn S60 2001 D5 inmiddels op 448.000 km, en heb besloten om de V70-dieselmarkt een beetje in de gaten te houden (zeg bouwjaren ca 2003-2008). Ik begrijp dat je vanaf ca 2005 of 2006 V70's met roetfilters hebt (euro4). Klopt het dat deze meer verbruik hebben? Zijn alle V70's vanaf die jaren met roetfilter?
alvast dank.
ik haak even aan. Ik zit met mijn S60 2001 D5 inmiddels op 448.000 km, en heb besloten om de V70-dieselmarkt een beetje in de gaten te houden (zeg bouwjaren ca 2003-2008). Ik begrijp dat je vanaf ca 2005 of 2006 V70's met roetfilters hebt (euro4). Klopt het dat deze meer verbruik hebben? Zijn alle V70's vanaf die jaren met roetfilter?
alvast dank.
----
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Roetfilter = regeneratie = hoger verbruik.
Tenzij etc etc maar die discussie gaan we niet meer voeren, is genoeg over gezegd.
Tenzij etc etc maar die discussie gaan we niet meer voeren, is genoeg over gezegd.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10666
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Stimmt.... de 2.0 4 cylinder Diesel motoren waren de PSA motoren.Geus schreef: Nee, dit is vloeken in de kerk. In de S60/V70/S80 hebben nooit Forddieselmotoren gezeten. De basis was altijd dezelfde Volvo-vijfcilinder.
Geleverd in de Citroën, Peugeot, Volvo en Ford. Dat blokkie ligt ook in mijn Mondeo. Allen waren zo rond de 140PK en 320NM. Software matig en met een extra Turbootje kwam er bij Ford nog een 163PK versie in de prijslijst voor. Maarrrr wel met dubbele piepm onder de achterklep.
On-Topic
De 163PK diesel de 2.4D uit de 2008 modellen de V70NN had een enkel Turbootje. De D5 een dubbele Turbo en daardoor meer Peekaas.
Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2388
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
In de V70N (2000-2008) en technisch verwante S60, XC70 & S80 zijn, zoals al gezegd, enkel 5-cilinders geleverd. Topic starter doelt op een V70N uit 2008 (jazeker, die zijn er ook in MY08) met 5-cyl 2.4D 163pk euro4 motor met enkele turbo en affabriek roetfilter.Hans oet Twent schreef:Stimmt.... de 2.0 4 cylinder Diesel motoren waren de PSA motoren.Geus schreef: Nee, dit is vloeken in de kerk. In de S60/V70/S80 hebben nooit Forddieselmotoren gezeten. De basis was altijd dezelfde Volvo-vijfcilinder.
Geleverd in de Citroën, Peugeot, Volvo en Ford. Dat blokkie ligt ook in mijn Mondeo. Allen waren zo rond de 140PK en 320NM. Software matig en met een extra Turbootje kwam er bij Ford nog een 163PK versie in de prijslijst voor. Maarrrr wel met dubbele piepm onder de achterklep.
On-Topic
De 163PK diesel de 2.4D uit de 2008 modellen de V70NN had een enkel Turbootje. De D5 een dubbele Turbo en daardoor meer Peekaas.
Ook de eerste model jaren van de V70NN (MY08 & MY09) zijn met de 185pk sterke enkele turbo D5 en de 163pk 2.4D 5-cyl geleverd, maar de 4-cyl 2.0D was hierin ook leverbaar. De dubbele turbo D5 is pas medio 2009 bij MY10 geïntroduceerd, en had in eerste instantie 205 pk, later is dat 225 pk geworden. Bij een MY10 heeft de 2.4D 175pk (enkele turbo), bij MY11 is deze vervangen voor de 5-cyl 2.0 D3 met 163pk.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10666
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Nooit geweten, dacht dat het in 2007 exit was voor de V70N.Jers3n schreef: In de V70N (2000-2008) en technisch verwante S60, XC70 & S80 zijn, zoals al gezegd, enkel 5-cilinders geleverd. Topic starter doelt op een V70N uit 2008 (jazeker, die zijn er ook in MY08) met 5-cyl 2.4D 163pk euro4 motor met enkele turbo en affabriek roetfilter.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2388
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Het was, naar ik begrepen heb een soort van uitloop, het varianten aanbod was beperkt en het zullen er nooit veel zijn geweest omdat ook de V70NN MY08 er ook al was. Wellicht wel een 'goede deal' mbt de uitrusting vs prijs.
Van de XC70N was MY07 wel het laatste modeljaar, van de eerste S80 is MY06 de laatste en de S60N is natuurlijk nog een paar jaar langer in productie geweest tot de introductie van de V60/S60.
Van de XC70N was MY07 wel het laatste modeljaar, van de eerste S80 is MY06 de laatste en de S60N is natuurlijk nog een paar jaar langer in productie geweest tot de introductie van de V60/S60.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 00:05
- Locatie: Noord Nederland
Wat ik "vroeger" altijd deed, was gewoon even kijken op de site van Volvo. Je kon daar van een heleboel jaar terug de betreffende folder van de auto downloaden.
Had je meteen de specificaties van de uitrustingen die mogelijk waren en de specs van de motor.
Nu heeft Volvo zijn site veranderd en kan ik ze helaas niet meer vinden...
Iemand een idee waar die informatie gebleven is?
Had je meteen de specificaties van de uitrustingen die mogelijk waren en de specs van de motor.
Nu heeft Volvo zijn site veranderd en kan ik ze helaas niet meer vinden...
Iemand een idee waar die informatie gebleven is?
Volvo XC60 My17
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29552
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Kijk eens hier: http://support.volvocars.com/nl/cars/Pa ... 5&sw=14w20
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976