Koelpasta ballast xenon

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Geitje
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 06.08.2014 - 21:35

Het viel mij op dat de ballasten van mijn Pilot Xenon kit erg warm werden. Soms zo warm dat ik ze niet vast kon houden. Ik denk tegen de 60 graden. Ik wist dat dit bekend was, en dat ze eigenlijk op de carrosserie moeten afkoelen. Echter kon ik nergens een goede plek vinden waar ik kon boren, en waar de carrosserie vlak was. Bovendien wilde ik liever niet boren in de carrosserie. Ik moest ze dus wel opplakken met gevolg dat ze hun warmte niet goed kwijt kunnen.

Nu heb ik dus de oplossing bedacht iets koelpasta tussen de plakstrips te doen, en dat werkt verassend goed! De koelpaste geleid de warmte prima naar de carroserie. Ik heb al meerdere keren gevoeld met warm weer, maar nooit warmer dan handwarm. NB: de koelpasta zit natuurlijk niet op het plakband, maar tussen de 2 stroken plakband in.
Laatst gewijzigd door Geitje op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V50 2.4 (140pk), 2008, geartronic, 144.000km
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”