Ja je leest het goed. Deze week ben ik mijn schuifkanteldak verloren. Hij sloot al een tijdje niet helemaal goed. Dit keer kwam er echter de wind onder en die blies em zo weg...
Ik overweeg om de Volvo weg te doen, wat immer zonde is natuurlijk. Heb er 70.000 km een LPG installatie in laten zetten o.a.
Heeft iemand van jullie een idee wat de kosten van reparatie zijn? Ik zal dan ook nog een raam moeten vinden... Er staat er 1 op MP van een C70. Past die op een v70 classic?
Er zijn natuurlijk door de wind ook onderdelen afgebroken. Het mechanisme is ook beschadigd.
dakraam onderweg verloren!
- Goliath
- 3rd Gear member
Niet te zeer geschrokken hoop ik!
Zag toevallig bij de forumsponsor verwijst tweedehands schuifdaken. Compleet voor zo'n 80 euro. Maar je moet zelf kijken of er iets tussen zit en wat het dan kost...
Succes!
Zag toevallig bij de forumsponsor verwijst tweedehands schuifdaken. Compleet voor zo'n 80 euro. Maar je moet zelf kijken of er iets tussen zit en wat het dan kost...
Succes!
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Aj aj aj...... Gelukkig geen gewonden enzoooo...
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
-
- Starter
Dank voor de berichten. Gelukkig geen gewonden voor zover ik kon zien. Het was op de snelweg en er reed geen verkeer achter mij (een heel stuk verderop pas weer). De wind kwam eronder en weg was ie.. Ik had wel vaker dat het raam niet goed sloot en er een kleine kier kwam, waardoor er wind naar binnen waaide. Ik ging dan altijd snel na de kant om het raam "terug te plaatsen". Daar had ik juist de laatste tijd geen last meer van. Dus uit het niets komt het raam iets omhoog, wind eronder en weg.
@Goliaht, welke forumsponsor bedoel je? Zie ik het nu over het hoofd?
En weet iemand misschien ook een bedrijf (in het noorden / midden des lands) die zo'n dakraam in kan bouwen? En of een dakraam uit een C70 ook past?
Alvast bedankt!
Anne
@Goliaht, welke forumsponsor bedoel je? Zie ik het nu over het hoofd?
En weet iemand misschien ook een bedrijf (in het noorden / midden des lands) die zo'n dakraam in kan bouwen? En of een dakraam uit een C70 ook past?
Alvast bedankt!
Anne
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Dakraam verloren ja? Apart! Hoor het voor het eerst. Succes met het zoeken naar een oplossing.
-
- Starter
@ volvo-s40: idee wel gehad, mare twee optiesar kwam er niet van. En de laatste tijd juist geen problemen meer gehad.
Inmiddels heb ik wel iemand die het dakraam in kan bouwen. Dagje werk is de inschatting. Nu echter een dakraam vinden... Daarbij zijn er 2 opties:
1. volledig dakraam met cassette vinden. Die van de C70 past i.i.g. niet. Heb inmiddels meerdere bedrijven gebeld (slopers etc.) en nog niks gevonden.
2. alleen een raampje vinden en dan het raam dicht kitten (goedkope, minder mooie optie).
Dus als iemand een raampje heeft of weet...
Inmiddels heb ik wel iemand die het dakraam in kan bouwen. Dagje werk is de inschatting. Nu echter een dakraam vinden... Daarbij zijn er 2 opties:
1. volledig dakraam met cassette vinden. Die van de C70 past i.i.g. niet. Heb inmiddels meerdere bedrijven gebeld (slopers etc.) en nog niks gevonden.
2. alleen een raampje vinden en dan het raam dicht kitten (goedkope, minder mooie optie).
Dus als iemand een raampje heeft of weet...
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Vraag het eens via de Volvo-forum facebook groepen
https://www.facebook.com/groups/VolvoTeKoop
en
https://www.facebook.com/groups/VolvoOccasions
Daar zitten nogal wat bangers. Die rijden de auto's aan gort en hebben helemaal geen dakraam nodig.
https://www.facebook.com/groups/VolvoTeKoop
en
https://www.facebook.com/groups/VolvoOccasions
Daar zitten nogal wat bangers. Die rijden de auto's aan gort en hebben helemaal geen dakraam nodig.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- sbv
- 6th Gear member
Kijk eens op het 850 forum. Handigste is om complete cassette te vervangen met dakraam erbij. Hoeveel haast heb je. Mogelijk komt er binnenkort nog een complete casette uit een V70 vrij.
Kwa werk is het hemel verwijderen en dan de cesette loshalen en vervangen door een andere. Denk bij elkaar 2 a 3 uur werk. 2 man is wel handig om te hebben ivm caette die vrij zwaar is
Kwa werk is het hemel verwijderen en dan de cesette loshalen en vervangen door een andere. Denk bij elkaar 2 a 3 uur werk. 2 man is wel handig om te hebben ivm caette die vrij zwaar is
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue