Hoi,
De remvloeistof dient elke 2 jaar vervangen te worden. De koppeling is ook hydraulisch en werkt ook op remvloeistof.
Verversen jullie dit ook elke 2 jaar? Ik begrijp dat dit heel vaak niet gedaan wordt maar het lijkt mij wel beter?
Weet iemand waar de aftapnippel zit voor een 2.4 140 PK benzine?
Hans
Koppelings (rem)vloeistof vervangen
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Ik weet dat het uit hetzelfde reservoir komt.... maar als je de vloeistof bij de wielen aftapt is volgens mij het koppelingssysteem niet vernieuwd! Volgens mij moet er ergens onderaan de auto ook een aftappunt zitten voor de koppeling?
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Ik heb vorig jaar de koppelings olie ververst/ontlucht. Weliswaar van een V40, maar deze heeft ook een M56 bak. Het was eenvoudig te doen. Dit was mijn manier:
Reservoir van de remvloeistof leegzuigen en vullen met nieuwe remvloeistof. Slangetje aan de ontluchtingsnippel (als je voor de auto staat rechts onder het blok) en deze in een potje hangen. Een 2e persoon in de auto de koppeling laten intrappen en deze ingedrukt laten houden. Nu draai jij de nippel open, er komt remvloeistof uit, en weer dicht. Koppeling kan worden losgelaten. Dit proces herhalen tot je ziet dat er nieuwe remvloeistof uit het slangetje komt.
Een andere manier is zogenoemd 'reverse bleeding' maar dat is meer bedoeld om hardnekkige luchtbellen te verwijderen. Zoek maar eens op op youtube.
Ik merkte na de verversing dat het pedaal veel lichter te bedienen was.
Reservoir van de remvloeistof leegzuigen en vullen met nieuwe remvloeistof. Slangetje aan de ontluchtingsnippel (als je voor de auto staat rechts onder het blok) en deze in een potje hangen. Een 2e persoon in de auto de koppeling laten intrappen en deze ingedrukt laten houden. Nu draai jij de nippel open, er komt remvloeistof uit, en weer dicht. Koppeling kan worden losgelaten. Dit proces herhalen tot je ziet dat er nieuwe remvloeistof uit het slangetje komt.
Een andere manier is zogenoemd 'reverse bleeding' maar dat is meer bedoeld om hardnekkige luchtbellen te verwijderen. Zoek maar eens op op youtube.
Ik merkte na de verversing dat het pedaal veel lichter te bedienen was.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Je moet je pedaal dan wel handmatig terug trekken, omdat er geen tegendruk is, potje leeg zuigen kan maar je kan hem natuurlijk ook gewoon leeg pompen.
De laatste paar stappen zijn koppeling in trappen dan ontluchtings nippel los draaien, op die manier verwijder je ook de oude vloeistof uit het druklager
De laatste paar stappen zijn koppeling in trappen dan ontluchtings nippel los draaien, op die manier verwijder je ook de oude vloeistof uit het druklager
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Niet bij mij. Pedaal komt gewoon omhoog.Johan s60 schreef: Je moet je pedaal dan wel handmatig terug trekken, omdat er geen tegendruk is
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km