Drainageslang dakraam ontstoppen en tapen

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
hendrik jan de volvoman
2nd Gear member

Goedemiddag!

Na een behoorlijke tijd probleemloos te hebben gereden, blijkt de mat bij de rechterachterpassagier weg te drijven. Aangezien ik al wat dingen had gelezen heb ik een beetje water in het gootje van het dakraam gegoten. Dit liep alleen aan de rechterzijde weg. Het bleek dat rechtsonder het dashboard de slang los zit en de linkerslang is helemaal verstopt. Mijn vraag is tweeledig:

- Het slangetje zit net onder het dashboard. Dit geeft veel te weinig ruimte om de slangetjes netjes aan elkaar te tapen. Hoe kan ik meer ruimte creëren? (dashboard lossen? parafaan lossen? linkerflank lossen?)

- Hoe kan ik het beste de het laatste slangdeel ontstoppen? Ik heb zelf het idee om er met enig beleid een compressor op te zetten, maar ik weet niet of de slang nog ergens meer verbonden is en ik dus in dat geval de slang ergens anders losspuit.

Ik zou enorm geholpen zijn met een antwoord, aangezien de mat inmiddels aardig begint te schimmelen en de lucht wordt er ook niet beter op.

Alvast bedankt!
hendrik jan de volvoman
2nd Gear member

niemand?
Hans oet Twent
8th Gear member

Hmmm.... ik zou met een dunne (kunststof) draad de boel eens doorprikken en kijken of dan het euvel verholpen is. Druk erop zetten kan, maar heeft volgens mij niet zoveel zin. Dat gaat hij niet redden. Door prikken in mijn optiek heeft meer zin. Daarna kijken of het water wel weg loopt.....
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
hendrik jan de volvoman
2nd Gear member

Gelukt! Het blijkt dat het beste de parafaan eraf kan, daar mondt het slangetje in uit. Vrij logisch uiteraard. Aangezien er absoluut geen ruimte is om de slangen in te tapen, heb ik de binnenste slang ingesmeerd met kit. Vervolgens met ducttape gefixeerd en laten drogen. Het zijn wel verschrikkelijke pielgaatjes...logisch dat het dichtslibt.
BrBuggyB
1st Gear member

Er is al wel meer over geschreven hierover op dit forum. Ik heb zelf de drainageslang onder de spijken doorgeknipt en er een stuk tuinslang tussen gezet. Tweemaal per jaar even de spijlen eraf, doorblazen en spoelen doet wonderen. Door de tuinslang zit er geen spanning meer op de standaard te korte drainageslang en blijft ie prima zitten.
Laatst gewijzigd door BrBuggyB op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
3x VW Kever
Volvo V50 T5
hendrik jan de volvoman
2nd Gear member

Ik heb de linker ook verlengd. Dat wil zeggen, bij het dak zit nog een knikstuk. Ik heb een langer slangetje geplaatst tussen het raam en dit knikstuk...
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”