Olieverbruik V60 PIH

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

Haha, ik heb dr ook sterk over nagedacht nu al de stap te maken van v60 pih naar xc90 t8.
Ook nog ef impulsief toen mn v60 kapot bleek te zijn.
Maar een paar mensen om me heen hebben me tot bedaren gebracht en duidelijk gemaakt: laat ze nu eerst maar eens je v60 in ere herstellen, en indien ze daarin slagen dan komt de xc90 er in de toekomst zeker.
Maar zo slordig als ze nu omgaan met een prdoct a 75 000 euro, die binnen 2 jaar de geest geeft, en niet in oude glorie hersteld wordt. Waarom dan meer als 100 000 euro uitgeven (ik zou em direct full option nemen :) ), daarvoor is het toch teveel geld, om binnen 2 jaar te zeggen, dat het hoger olieverbruik bij de ouderdomsslijtage hoort... Pardon, dik 3,5 liter olie tussen de 30k beurten door en dat met net 105 000km op de teller... Nee daarvoor is het product toch te duur, hoe verleidelijk mooi die x90 dan ook mag zijn
Dus ik wacht af hoe de v60 wordt opgelost en dan kijken we of de volgende auto een volvo wordt
Laatst gewijzigd door Jaromir op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5250
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Jaromir had wel de eerste tweetakt diesel PIH ! Komt vast netjes in orde zou overigens wel nog even kritisch naar de katalysator laten kijken die kunnen vaak niet zo goed tegen de in de olie aanwezige zware metalen
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

Jaromir schreef: Pardon, dik 3,5 liter olie tussen de 30k beurten door en dat met net 105 000km op de teller... Nee daarvoor is het product toch te duur, hoe verleidelijk mooi die x90 dan ook mag zijn
Wat?? Olie bijvullen?? Moet ik dat controleren dan? Ik gooi er al zo vreselijk veel diesel in, moet er niet aan denken dat er ook nog olie bij moet, wordt dat ding echt absurd duur!
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

Haha, ja, mijn vrouw wil ook meer kinderen, dan wil ik een grotere auto daarvoor :), en die xc90 is wel een pareltje... (Eigenlijk onze v60 ook al, maja :) )
Tjah, normaal ook nooit deze meldingen gekregen, die komt al als je 0,5 liter moet bijvullen, maar ik krijg ze dus nu elke 4-5k km, sinds de motorproblemen 'verholpen' zijn...
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

Afhankelijk van hoe je de kilometers maakt...
Veel rondom het huis/werkplaats, dan kan het wel, zeker als je rekent hoe duur een diesel in mrb in deze gewichtsklasse is.
Dus als je alleen voor vakantie verre reizen maakt, dan loont het zich zeker
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40423
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Bijdragen zijn verplaatst uit het XC90 topic.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”