Hallo medeVolvo'ers,
Wij hebben last van een motormanagement lampje dat eerst af en toe aanging tijdens het rijden...
Wat opviel was dat de auto witte rook uitstootte eerst.. en nu dat het motorlampje continu brandt (voordat de motor zelfs aan is) hebben wij geen witte rook meer!?..
Heeft iemand een idee waar het probleem gezocht moet worden?
(PS auto is overigens getuned met grotere turbo en downpipes en de dealer kon niet vinden waar het probleem vandaan komt..ook geen foutcodes, wel konden ze ons garanderen dat de koppaking goed is..)
Met vriendelijke Volvo groet,
Jo
Motormanagment lampje brandt continu
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Diesel of bernzine? Is het een LPG auto? Zo ja, waarschijnlijk de LPG pomp in de tank die aan zijn eind is.
Zo nee,
- contrleer de lambda sonde(s) bij de uitlaat.
- bougies allemaal in orde? (nvt bij diesel)
- injectors, cq verstuivers in orde?
maar is er echt niets uit te lezen als dat lampje brandt?
lekke koppakking is gecontroleerd door compressiemeting, gedaan?
bouw hem anders weer origineel, en kijken of dat lampje weer uitgaat, dan weet je ook genoeg, lijkt me.
misschien kan het blok, de software de hogere turbodruk niet aan, valt buiten zijn meetgebied, en kapt ermee.
Zo nee,
- contrleer de lambda sonde(s) bij de uitlaat.
- bougies allemaal in orde? (nvt bij diesel)
- injectors, cq verstuivers in orde?
maar is er echt niets uit te lezen als dat lampje brandt?
lekke koppakking is gecontroleerd door compressiemeting, gedaan?
bouw hem anders weer origineel, en kijken of dat lampje weer uitgaat, dan weet je ook genoeg, lijkt me.
misschien kan het blok, de software de hogere turbodruk niet aan, valt buiten zijn meetgebied, en kapt ermee.
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15.02.2011 - 11:54
P0420 Katalisator Systeem Efficientie Onder GrensMassaBank 1 en
P2187 $10 Systeem te arm bij nutteloos bank1
Bij het optrekken en stoppen is ook een tikkende metaal geluid te horen aan de passagiers kant (midden v/d auto).. waarschijnlijk iets los in de katalisator?
P2187 $10 Systeem te arm bij nutteloos bank1
Bij het optrekken en stoppen is ook een tikkende metaal geluid te horen aan de passagiers kant (midden v/d auto).. waarschijnlijk iets los in de katalisator?
Laatst gewijzigd door T5rules op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.