Ik heb al enige tijd de originele subwoofer in de kofferbak zitten en hiervoor nooit een software upgrade uitgevoerd. De sub draait merkbaar mee en ik ben op zich tevreden. Ik lees echter zo nu en dan dat er een VIDA upgrade gedaan moet worden om optimaal van de sub te genieten.
Klopt dit en zo ja, wat doet de update dan? Laag uit de overige speakers? meer sturen naar achteren?
Wie heeft hier wat meer ervaring mee?
Alvast bedankt voor de reacties
Update tbv subfwoofer
- Willempie5
- 3rd Gear member
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire, Geartronic, Polestar tuning, CFE, IMIV+camera
V50 2005 T5 Summum, Flint grey metallic, Geartronic
- Nomad
- 5th Gear member
De software update zorgt ervoor dat je hem in en uit kan schakelen en het het subwoofer niveau kunt regelen. Dus alles tussen standje uit en zware bassdreun 

- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- mga1600
- 6th Gear member
Ik heb indertijd in mijn beide V70's (waar ik achteraf een originele subwoofer ingebouwd heb) geen enkel verschil tussen wel of niet software update kunnen horen. D subwoofer zelf vond ik een geweldige bijdrage aan de geluidsbeleving, terwijl ik hem maar vrij zachtjes had ingesteld (met de knop op de Sub zelf).
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- Willempie5
- 3rd Gear member
Ik regel de bijdrage van de sub nu ook met de knop op de sub zelf. Even een weekje spelen, maar dan heb je m ook. Hij draait zachtjes mee en geeft net dat zetje wat ik "miste".
Hij draait bij mij mee met de tweeters achterin (ja die zaten erin). Ik ben er inmiddels wel achter dat de sub niet veel doet (ligt aan de muziek) met dolby aan. Op 3 channel doet hij beter mee.
Ik zal toch eens vragen om de update uit te voeren. Bedankt allemaal
Hij draait bij mij mee met de tweeters achterin (ja die zaten erin). Ik ben er inmiddels wel achter dat de sub niet veel doet (ligt aan de muziek) met dolby aan. Op 3 channel doet hij beter mee.
Ik zal toch eens vragen om de update uit te voeren. Bedankt allemaal
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire, Geartronic, Polestar tuning, CFE, IMIV+camera