In de prijslijst staat de trekhaak zowel als fabrieksoptie alsook als accessoire voor dezelfde prijs.
Mijn dealer zegt dat de trekhaak als optie ook in Zweden pas achteraf wordt gemonteerd.
Dus pas nadat de auto geheel is afgebouwd en uit de productielijn is, het zou de levering van de auto kunnen vertragen. Daarom adviseert hij de accessoire trekhaak.
Toen ik nog BMW reed had het wel altijd voordeel opties af fabriek in te bouwen, omdat dat dan toch fraaier opgelost kon worden.
Wie laat zijn trekhaak als optie leveren en waarom?
Verder verbaast het mij dat ik niets meer hoor over Clean Zone.
Bij de introductie van de XC90 werd gesproken over die technologie.
Sommige auto's hadden het woord gedrukt op de ventilatieroosters, andere niet.
Nu staat Clean Zone nergens in de prijslijst, ook niet als standaarduitrusting.
Is dit nou verdwenen of standaarduitrusting?
Trekhaak af fabriek of accessoie
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Voor mensen die leasen is het (soms) voordeliger om bepaalde opties achteraf te laten plaatsen bij de dealer. Zou dat een reden kunnen zijn?
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
Ik herinner me ook dat BMW een mooie uitklapbare trekhaak had, die je niet achteraf kon monteren.
Bij Volvo is het precies andersom: het is een accessoire die echter ook af fabriek geleverd kan worden. Dat heeft wat voordelen in sommige landen met de typegoedkeuring, maar dat speelt niet in NL. Hier worden vaak zaken achteraf gemonteerd om de bijtelling te ontlopen. Daarom had Volvo (in het verleden) de complete RTI en monitoren voor de hoofdsteunen als accessoire, met name voor onze markt.
Terug naar de trekhaak: het maakt dus geen verschil of je dat inde fabriek of bij de dealer laat doen. In beide gevallen gebeurd het achteraf omdat er een stuk je uit de bumper gesneden moet worden. Dealers kunnen dat even goed.
Als het je niet uitmaakt, zou ik ‘m er af fabriek onder laten zetten. Het kan ‘r maar onder zitten. Dadelijk heb je de pech dat een onderdeeltje net niet op voorraad is waarop je er op moet wachten….
Bij Volvo is het precies andersom: het is een accessoire die echter ook af fabriek geleverd kan worden. Dat heeft wat voordelen in sommige landen met de typegoedkeuring, maar dat speelt niet in NL. Hier worden vaak zaken achteraf gemonteerd om de bijtelling te ontlopen. Daarom had Volvo (in het verleden) de complete RTI en monitoren voor de hoofdsteunen als accessoire, met name voor onze markt.
Terug naar de trekhaak: het maakt dus geen verschil of je dat inde fabriek of bij de dealer laat doen. In beide gevallen gebeurd het achteraf omdat er een stuk je uit de bumper gesneden moet worden. Dealers kunnen dat even goed.
Als het je niet uitmaakt, zou ik ‘m er af fabriek onder laten zetten. Het kan ‘r maar onder zitten. Dadelijk heb je de pech dat een onderdeeltje net niet op voorraad is waarop je er op moet wachten….
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 19.02.2013 - 20:11
- Locatie: Aalsmeer
De trekhaak is een uitklapbare en daarvoor hoeft er niets uit de bumper worden gesneden gelukkig.
Ook ik laat hem door de dealer monteren om vertraging mbt de levering vanaf Volvo te voorkomen (levering december)
Volgens mijn dealer is mbt de manier waarop het gemonteerd zit helemaal gelijk.
We gaan het zien.
Ook ik laat hem door de dealer monteren om vertraging mbt de levering vanaf Volvo te voorkomen (levering december)
Volgens mijn dealer is mbt de manier waarop het gemonteerd zit helemaal gelijk.
We gaan het zien.
XC90 T8 hybrid Insciption nov 2015
V60 MY2013 pure plug-in hybrid nr 17
V60 MY2013 pure plug-in hybrid nr 17
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25