Beste mensen,
Omdat de originele er (pas) bij 456 dkm mee ophielt (in welke periode ik 2x olie heb ververst) en omdat ik tot dat moment weinig kosten aan de D5 heb gehad, heb ik met Pinksteren een automaatbak met 203 dkm erop laten plaatsen door een bevriende chef werkplaats die ook alle andere onderhoud doet (.....). De automaat schakelt bij koude start heel behoorlijk. Bij filerijden en warme motor neem ik echter een lichte schok van 1-2/3 waar (gebeurt overigens niet bij sequentieel schakelen) en bij gas loslaten rondom die stand hoor ik een tikje Ik vind het allemaal niet verontrustend en wil er nog wel een ton of meer bijrijden.
Met het oog daarop en omdat er bij de aankomende 470 dkm een nieuwe riem met rollen en waterpomp nodig is, ben ik benieuwd naar ervaringen van collegarijders die dit schokje ook hebben laten zitten. Ik hoop op die manier een redelijke risicoinschatting te kunnen doen en te kunnen bepalen welke investering deze heerlijke auto nog waard is. Wanneer je echt duurzaam goede ervaringen hebt met een ingreep gelieve deze ook te melden.
Veel dank
Automaat schokt licht, wil ermee doorrijden
- Kobus gaat naar Appelscha
- 2nd Gear member
V70 D5 Summum (full options) MY 2005 457 dkm
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
-
- 2nd Gear member
Heb je de automaat in z'n leerstand gehad? Bij mij schokte hij ook een beetje en toen heb ik hem opnieuw ingeleerd. Was niet meteen weg maar na een paar dagen ging hij steeds beter schakelen en was het eigenlijk verdwenen. Daarna nog een keer gedaan na het powerflushen en nu met ruim 5 ton op de teller doet hij het nog steeds prima.
- mees
- 6th Gear member
- Contacteer:
Hoe kan ik de automaat in zijn 'leerstand' zetten?
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
-
- 2nd Gear member
Jeetje, is bij mij al weer zo lang geleden.. bij mij kon de dealer hem met Vida zo instellen dat er een stuk gereden kon worden met oranje driehoekjes. Was best even een klus, op een lange polderweg telkens opnieuw laten schakelen net zolang totdat het oranje lampje uit ging. Ik zou niet meer precies weten hoe het heette maar het werkte wel.mees schreef: Hoe kan ik de automaat in zijn 'leerstand' zetten?
- mees
- 6th Gear member
- Contacteer:
Aha, 'gewoon' resetten van de automaat dus, bij de dealer via hun computer.
Gepiept in amper 3 minuten.
Niet zelf (zonder externe computer met Vida) te doen begrijp ik .....
Gepiept in amper 3 minuten.
Niet zelf (zonder externe computer met Vida) te doen begrijp ik .....
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
- Kobus gaat naar Appelscha
- 2nd Gear member
Tussenstand is dat t opnieuw inlezen de storing niet verhelpt.
(Gister voor t gevoel nog in een D5 bi turbo gereden, reed subliem, maar is qua looks niet mijn auto.)
Probleem van het schokken zou geen beletsel moeten zijn om er nog 100 dkm bij te rijden, wat ik ga doen.
Volgende week riem, rollen laten vervangen en klein onderhoud laten doen.
(Gister voor t gevoel nog in een D5 bi turbo gereden, reed subliem, maar is qua looks niet mijn auto.)
Probleem van het schokken zou geen beletsel moeten zijn om er nog 100 dkm bij te rijden, wat ik ga doen.
Volgende week riem, rollen laten vervangen en klein onderhoud laten doen.
V70 D5 Summum (full options) MY 2005 457 dkm