Startproblemen 440

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
leslie
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 25.07.2006 - 21:01

Hallo,

Ik heb een Volvo 440 GLE (met LPG), altijd gelopen als een zonnetje.
Maar nu als je de auto start (starten gaat op benzine), slaat ie gelijk weer uit als je geen gas bijgeeft. Dat is raar want normaal hoef je geen gas bij te geven, zodra je het gas loslaat slaat ie ook weer uit. Pas als je overschakelt naar LPG loopt ie beter maar ook niet helemaal vlekkeloos.

De volvo dealer zegt dat het het weer is maar dat vind ik zelf eigenlijk een te simpele conclusie.

Heeft iemand anders misschien ideeen?

Alvast bedankt

Leslie
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

dan moet hij smorgens vroeg dus goed lopen............ want dan is het maar 22 graden.

Wim
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
leslie
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 25.07.2006 - 21:01

Zelf nog niet aan gedacht :P
Maar nee dan heb je nog steeds hetzelfde probleem
tim1987
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 07.07.2006 - 11:38

Dit probleem heb ik ook, na het starten moet ik wat extra toeren maken, want anders komt ie onder de 500 RPM en dan slaat ie af. Wie weet waar dit aan ligt?

gr
tim
roever
4th Gear member
Berichten: 564
Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
Locatie: Maasbree

Ik doe eens een gooi: heb je je vliegwielsensor als eens schoon gemaakt? Wellicht dat deze niet goed / op tijd doorgeeft dat de motor draait?

Ik heb geen idee of die dat soort problemen kan veroorzaken, maar ik weet wel dat je auto er slecht door start. De sensor zit bovenop de versnellingsbak, met twee bouten in een gaatje gemonteerd. Je kunt hem er eens uithalen en voorzichtig schoonmaken.

Verder natuurlijk zorgen dat je bougies, bougiekabels, verdeler en rotor in goede staat zijn....

Ps, Hebben jullie dezelfde problemen bij warm starten?
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
jpdevre
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 08.05.2006 - 18:25
Locatie: Maastricht

Hallo Leslie!
Mijn 440 begon eveneens in een hete zomer met problemen zoals je beschrijft. Bij mijn auto was het stappenmotortje zo vuil geworden dat het niet goed meer bewoog. Bij gas loslaten wilde hij ook niet altijd vlot terugkeren naar de 800/900 toeren.
Goed schoonmaken en opnieuw enigszins invetten deed wonderen.
De moeite van he proberen waard om te kijken of dit bij jouw auto eveneens de oorzaak is. Het is een eenvoudig klusje.
(De stappen motor vind je voor op het blok)
Succes!
Groeten Jeroen
roever
4th Gear member
Berichten: 564
Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
Locatie: Maasbree

Even ter aanvulling:

Stukje van Jeroen geldt alleen voor de Multipoint injectie modellen (1.7 / Turbo en 2.0), deze hebben de stappenmotor inderdaad op de voorkant van het blok zitten. Als je een 1.8i hebt zit deze in het injectorhuis en is het reinigen een stuk moeilijker!
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
leslie
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 25.07.2006 - 21:01

Hartstikke bedankt voor jullie tips.

Ik heb de stappenmotor gereinigd en ingevet en hij loopt weer als een zonnetje.

Leslie
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”