Vandaag mijn V70N 2006 naar de dealer gebracht voor een 150000km beurt (staat toch nog maar 143000km op de teller maar was toe aan een APK) en dus meteen erbij een APK.
Auto is op een week na 9 jaar oud, distibutieriem hoefde dus nog niet (10 jaar óf 180000km). Ik was benieuwd wat er allemaal aan zou mankeren, de auto liep, stuurde en functioneerde als een zonnetje, maar je weet nooit wat er aan scheelt.
Buiten de beurt om deze zaken tegen gekomen:
Remvloeistof was oranje, dus vervangen was het advies
Kapot steeklichtje (sidemarker?) rechtsvoor, vervangen
2 kapotte uitlaatsteunen, vervangen
Airco koelde nog maar tot 13 graden, dus bijvullen was het advies
Kachelkleppen calibreren, de servo-tjes automatische instelling werkte niet helemaal juist
Injectorreiniger bij benzine, toevoegen was advies
Verder,remblokken voor waren nog goed voor 15000km, vervangen nu was zonde maar de volgende 30000km beurt zouden ze niet halen. Da's erg knap, is nog steeds de eerste set remblokken (af fabriek) met schijven.
Eigenlijk dus allemaal dingetjes die niet eens zo belangrijk zijn en waardoor de auto minder zou funcioneren (buiten de remvloeistof na). Verder was de auto in superstaat.
Kijk, zo'n V70N is dan ondertussen echt al wel een oude auto aan het worden, het blijft wel een klasse product wat ze hebben neergezet in Götenborg, kan ik nog jaaaaren mee vooruit.
V70N 150000km beurt en APK
- dieselpower
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 27.05.2013 - 14:40
Dat gevoel heb ik echt helemaal niet, ik vind de V70N een tijdloze auto. Ik rij af en toe in nieuwe VAG producten (VW Polo, Audi A5) en dat is van binnen natuurlijk allemaal moderne bling bling maar niets rijdt zo relaxed en zit zo goed als mijn 13 jaar oude Dikke Turbo.dieselpower schreef: Kijk, zo'n V70N is dan ondertussen echt al wel een oude auto aan het worden
Laatst gewijzigd door prwi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
- dieselpower
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35
Ja, dat klopt. Met een oude auto bedoel ik niet dat het geen tijdloos design qua model auto is. Ik vind idd ook dat met model 9(4)60- 850-V70-V70N z'n uitstraling blijft houden, gewoon een hele solide, degelijke, gestrekte auto. Het model ná MY 2006 (oogt iig) al hoger en minder gestrekt, meer bling.prwi schreef:Dat gevoel heb ik echt helemaal niet, ik vind de V70N een tijdloze auto.dieselpower schreef: Kijk, zo'n V70N is dan ondertussen echt al wel een oude auto aan het worden
Als ik rondkijk echter zie ik tegenwoordig veel nieuwere kentekens-combinaties als de 2 cijfers-4 letters die ik heb en dus heb ik gewoon een oudere auto.
Vrienden en kennissen snappen niet dat ik nog niet aan het rondkijken ben voor iets anders en dat ik nog steeds zo zuinig ben op m'n oudje......maarja, die rijden allemaal geen zweed

V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Afentoe kom ik een V70n sport editie tegen, dezelfde die ik heb gehad in electric silver.
Ik blijf dat een erg mooie auto vinden.
Het veergedrag vond ik wat minder met nivoregeling helemaal nu we de XC zijn gewend maar qua uitstraling is het nog helemaal gaaf.
Ik blijf dat een erg mooie auto vinden.
Het veergedrag vond ik wat minder met nivoregeling helemaal nu we de XC zijn gewend maar qua uitstraling is het nog helemaal gaaf.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]