V70N 150000km beurt en APK
Geplaatst: 03.07.2015 - 14:35
Vandaag mijn V70N 2006 naar de dealer gebracht voor een 150000km beurt (staat toch nog maar 143000km op de teller maar was toe aan een APK) en dus meteen erbij een APK.
Auto is op een week na 9 jaar oud, distibutieriem hoefde dus nog niet (10 jaar óf 180000km). Ik was benieuwd wat er allemaal aan zou mankeren, de auto liep, stuurde en functioneerde als een zonnetje, maar je weet nooit wat er aan scheelt.
Buiten de beurt om deze zaken tegen gekomen:
Remvloeistof was oranje, dus vervangen was het advies
Kapot steeklichtje (sidemarker?) rechtsvoor, vervangen
2 kapotte uitlaatsteunen, vervangen
Airco koelde nog maar tot 13 graden, dus bijvullen was het advies
Kachelkleppen calibreren, de servo-tjes automatische instelling werkte niet helemaal juist
Injectorreiniger bij benzine, toevoegen was advies
Verder,remblokken voor waren nog goed voor 15000km, vervangen nu was zonde maar de volgende 30000km beurt zouden ze niet halen. Da's erg knap, is nog steeds de eerste set remblokken (af fabriek) met schijven.
Eigenlijk dus allemaal dingetjes die niet eens zo belangrijk zijn en waardoor de auto minder zou funcioneren (buiten de remvloeistof na). Verder was de auto in superstaat.
Kijk, zo'n V70N is dan ondertussen echt al wel een oude auto aan het worden, het blijft wel een klasse product wat ze hebben neergezet in Götenborg, kan ik nog jaaaaren mee vooruit.
Auto is op een week na 9 jaar oud, distibutieriem hoefde dus nog niet (10 jaar óf 180000km). Ik was benieuwd wat er allemaal aan zou mankeren, de auto liep, stuurde en functioneerde als een zonnetje, maar je weet nooit wat er aan scheelt.
Buiten de beurt om deze zaken tegen gekomen:
Remvloeistof was oranje, dus vervangen was het advies
Kapot steeklichtje (sidemarker?) rechtsvoor, vervangen
2 kapotte uitlaatsteunen, vervangen
Airco koelde nog maar tot 13 graden, dus bijvullen was het advies
Kachelkleppen calibreren, de servo-tjes automatische instelling werkte niet helemaal juist
Injectorreiniger bij benzine, toevoegen was advies
Verder,remblokken voor waren nog goed voor 15000km, vervangen nu was zonde maar de volgende 30000km beurt zouden ze niet halen. Da's erg knap, is nog steeds de eerste set remblokken (af fabriek) met schijven.
Eigenlijk dus allemaal dingetjes die niet eens zo belangrijk zijn en waardoor de auto minder zou funcioneren (buiten de remvloeistof na). Verder was de auto in superstaat.
Kijk, zo'n V70N is dan ondertussen echt al wel een oude auto aan het worden, het blijft wel een klasse product wat ze hebben neergezet in Götenborg, kan ik nog jaaaaren mee vooruit.