Navigatie geschikt voor mijn auto?

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
volvo_v50_v50
Starter

Ik ben nieuw hier op het forum en ben hier terecht gekomen na een zoektocht of de navigatie-CD's die ik van mijn collega heb gekregen (die zijn leaseauto moest inleveren) geschikt zouden kunnen zijn voor mijn Volvo V50.

Mijn Volvo V50 is uit 2009 (tweedehands gekocht) en omdat er geen DVD in de lade zit, denk ik dat ik de fabrieksversie uit 2009 er nog op staat. Ik heb er niet veel last van, maar soms laat de navi mij in de steek. De (4) DVD's die ik van mijn collega heb gekregen bevatten kaartversie V30.14.02, dat is alvast een stuk nieuwer dan wat ik nu heb. Ik heb even de Volvo-dealer gebeld en die dacht dat het wel zou moeten kunnen. Alleen om te voorkomen dat je hem installeert en daarna doorgeeft aan de buurman, moet de laatste DVD er altijd in blijven zitten volgens hem. Uiteraard geen probleem voor mij, ik mag de DVD's houden. In de nieuwere modellen is volgens de dealer een code vereist, voor mijn auto uit 2009 nog niet. Hij vertelde ook dat een eventuele software update vanzelf gebeurt bij het laden van de eerste DVD.

Als ik die erin stop, krijg ik echter een melding: "Onjuiste kaart-DVD in navigatie-eenheid. Plaats de juiste kaart-DVD". Ik weet niet of het nuttige info is, maar hier de systeeminformatie van mijn navi. Iemand enig idee of kaartversie V30.14.02 geschikt is voor mijn Volvo V50, en wat ik daar eventueel voor moet doen?
Mr. Rob
1st Gear member

Dag Volvo v50_v50,

Weet je zeker dat de "gekregen" DVD's geen gecopieerde meuk is? In dat geval kan ik me wel bedenken waarom ze het niet doet... ;-)

MVG.
To me or not to me, tháts the question.
evert65
6th Gear member

andere vraag, waarom geeft die collega de dvd`s die bij de leasebak horen weg ??
ze horen bij de auto, en zijn zodoende voor de nieuwe eigenaar van die wagen
zo hoort het volgens mij, bij mijn wagen zat ook gewoon een set cd`s
keep calm!, your randomizer is running
V50 R
6th Gear member

Soms koop je ook wel eens wat voor je lease auto. Veel leaserijders schaffen zelf extra dingen aan, zoals velgen carkits etc... En die verkoop je na de lease periode weer of laat je in de nieuwe auto inbouwen.
volvo_v50_v50
Starter

Mijn collega heeft de DVD's voor navigatie inderdaad zelf moet kopen, omdat de leasemaatschappij zo gierig was om alleen de eerste set DVD's te vergoeden. Waarschijnlijk is het bij mijn auto ook zo gegaan, anders had ik ook wel een recentere set erbij, in plaats van alleen de fabrieksnavigatie uit 2009...

Dus de set is volkomen legaal, alleen tot nu toe nog steeds niet compatibel. Iemand enig idee of en hoe ik kan zien of dat ooit gaat lukken en wat ik daar eventueel voor moet doen?

En nog iets anders: bij toeval kom ik weer op dit forum kijken, maar ik heb helemaal geen melding gekregen dat er al een aantal reacties op mijn post waren? Of moet ik dat zelf ergens activeren..??
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”