Binnenverlichting gaat niet uit

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
drainbamage
1st Gear member
Contacteer:

Al een tijdje heeft mijn geliefde V70 Europa een klein probleem (wel meer, maar dat wellicht later)....

Mijn binnenverlichting gaat niet meer uit. De enigste manier om de binnenverlichting uit te schakelen is via de schakelaar. Stand "Deur" en "Aan" doen het zelfde. Nu is het mij al wel opgevallen dat die knopjes allemaal een beetje "flakey" zijn, maar goed dit mag ook na 326k....

Zou het een mogelijkheid zijn dat de storing in het bedieningspaneeltje zit? Ik neem aan dat hier ook het binnenverlichtingsrelais zit (leuk woord voor scrabble). Ik kan het ook niet echt weervinden in het bedradingsschema, maar goed dat is ook een verschikkelijk rotding om te lezen.... Wie die manier van tekenen ooit heeft uitgevonden ....... :'(

Tevens heb ik nog een klein probleempje, nu ik toch een topic open....automatische ontgrendeling van de achterklep doet het niet, als ik de schakelaar bedien of de knop op de AB indruk, hoor ik wel een relais schakelen, maar er volgt geen actie? Wat is hier een veel voorkomend probleem, kabelboom of het electrisch slot ?
Laatst gewijzigd door drainbamage op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
henry classic v70
2nd Gear member

Dat je verlichting blijft branden kan mogelijk een slecht werkende microswitch zijn.
Deze zitten in het slot van de deur (kan elke deur zijn), om hier achter te komen kun je deuren willekeurig van elkaar wat harder dicht "gooien"
Meestal gaat de verlichting dan wel uit en weet je welke deur het probleem veroorzaakt en is het de microswitch van de betreffende deur.

Om dit te verhelpen verwijs ik je naar een paar linkjes van het 850 forum
http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 901.0.html
http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... msg1595596
V70 Classic 2.5 10V '99 Sandstone 437 Vialle lpi G3 570.000 km
Citroën C4 - Coupe 1.6 16V '05 Rouge Lucifer lpi G3 217.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V '09 Deep Dark Black lpi G3 230.000 km
drainbamage
1st Gear member
Contacteer:

Henry, bedankt. Maar als er een microswitch niet zou werken, dan zou het alarm en / of de centrale deurvergrendeling toch ook niet werken? Als ik een deur niet helemaal vergrendeld laat, dan gaan de richtingaanwijzers niet knipperen, van hey de boel zit goed dicht.

Tenmiste, als ik de achterklep niet goed dicht heb, gaat de boel wel op slot, maar knipperen de richtingaanwijzers niet ....
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”