
Polestar Chip D4
- fret
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 25.03.2014 - 09:37
- Contacteer:
@lint
Het is als dag en nacht. De auto loopt na de Polestar treatment zoveel beter, het is verbazingwekkend
@japeape
Kreeg je die badge en zo erbij of moest je dat erbij kopen?
Het is als dag en nacht. De auto loopt na de Polestar treatment zoveel beter, het is verbazingwekkend
@japeape
Kreeg je die badge en zo erbij of moest je dat erbij kopen?
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 14.08.2014 - 21:57
- Locatie: Reusel
- Contacteer:
Ik vind het wel meevallen. Mijn V40 heeft sinds woensdag de Polestar touch. Ik merk dat op de snelweg het extra koppel zorgt voor soepelere inhaalacties. Bij normaal rijden (<1800 rpm) voel ik niet veel verschil, maar dat was ook niet te verwachten. Gasresponse is mi. ook niet veel verbeterd. Maar misschien verwacht ik teveel (zal wel turbo-gat ofzo zijn). Het is in ieder geval nog steeds zo dat er een vertraging van 0.5-1 sec zit tussen gas indrukken en dat de toeren echt significant omhoog gaan. Boven de 1800 rpm is dit overigens wel beter. Ik ben er in ieder geval wel blij mee.
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 01.09.2014 - 00:02
Woont er iemand misschien in de buurt van Alkmaar met een d4 inclusief Polestar?
Zou hem graag is testen voordat ik 800,- neertel voor wat misschien een beetje tegen valt.
Zou hem graag is testen voordat ik 800,- neertel voor wat misschien een beetje tegen valt.
Volvo V40 D2 Nordic+ Luxury line
Volvo V40 D4 Polestar
Volvo V40 D4 Polestar
- fret
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 25.03.2014 - 09:37
- Contacteer:
@zonoskar
bijzonder om te horen....persoonlijk vind ik het verschil echt duidelijk. Ik was niet echt enthousiast over de kracht van de D4 - als je uit een 211pk/450nm BMW stapt - maar na de Polestar kuur heb ik eindelijk weer wat venijn onder de motorkap die ik zo node miste. Gevoelsmatig is de reactie op het gaspedaal - een van de speerpunten van de kuur volgens Polestar - goed gelukt. De driveability vind ik met sprongen vooruit gegaan. En dat was mijn insteek voor deze actie.
@justinB
Ikke...
bijzonder om te horen....persoonlijk vind ik het verschil echt duidelijk. Ik was niet echt enthousiast over de kracht van de D4 - als je uit een 211pk/450nm BMW stapt - maar na de Polestar kuur heb ik eindelijk weer wat venijn onder de motorkap die ik zo node miste. Gevoelsmatig is de reactie op het gaspedaal - een van de speerpunten van de kuur volgens Polestar - goed gelukt. De driveability vind ik met sprongen vooruit gegaan. En dat was mijn insteek voor deze actie.
@justinB
Ikke...
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21124
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Exact mijn ervaring zoals die van Fret weleenswaar met een heel andere auto maar met hetzelfde kuurtje.
De 20pk en 50nm merk je wanneer er op tussensprint even ingehaald moet worden, erg fijn rijdende en zekere auto gekregen.
Ik heb nu 2 jaar Polestar er op zitten en heb net de olie van de bak laten flushen, lockup komt weer bij 1700rpm en dan is de auto gewoon erg snel.
De 20pk en 50nm merk je wanneer er op tussensprint even ingehaald moet worden, erg fijn rijdende en zekere auto gekregen.
Ik heb nu 2 jaar Polestar er op zitten en heb net de olie van de bak laten flushen, lockup komt weer bij 1700rpm en dan is de auto gewoon erg snel.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 02.03.2014 - 21:44
Bak geflushed ivm zwevend toerental toevallig?diesel01 schreef: Exact mijn ervaring zoals die van Fret weleenswaar met een heel andere auto maar met hetzelfde kuurtje.
De 20pk en 50nm merk je wanneer er op tussensprint even ingehaald moet worden, erg fijn rijdende en zekere auto gekregen.
Ik heb nu 2 jaar Polestar er op zitten en heb net de olie van de bak laten flushen, lockup komt weer bij 1700rpm en dan is de auto gewoon erg snel.
De meesten flushen nl niet preventief ivm lifetime oil, maar zou wel goed voor de bak zijn mijns inziens
Bij BMW is flushen een veel gebruikt middel om lockupproblemen (tijdelijk?) op te lossen.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21124
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Nee hoor niet zo zeer, lockup kwam later tot stand dan ik zou willen en bij vorige flushes werd dat weer verbeterd vandaar dat ik hem preventief heb laten flushen.V40-4ever schreef:Bak geflushed ivm zwevend toerental toevallig?diesel01 schreef: Exact mijn ervaring zoals die van Fret weleenswaar met een heel andere auto maar met hetzelfde kuurtje.
De 20pk en 50nm merk je wanneer er op tussensprint even ingehaald moet worden, erg fijn rijdende en zekere auto gekregen.
Ik heb nu 2 jaar Polestar er op zitten en heb net de olie van de bak laten flushen, lockup komt weer bij 1700rpm en dan is de auto gewoon erg snel.
De meesten flushen nl niet preventief ivm lifetime oil, maar zou wel goed voor de bak zijn mijns inziens
Bij BMW is flushen een veel gebruikt middel om lockupproblemen (tijdelijk?) op te lossen.
Er komt 50nm(450) meer op de bak te staan en dan is regelmatig flushen(60k) aan te bevelen, hij schakelde goed maar doet dat nu nog beter.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 14.08.2014 - 21:57
- Locatie: Reusel
- Contacteer:
Het verschil is wel duidelijk, maar ik vind toch dat de gasresponse wat te wensen overlaat. Of misschien verwacht ik teveel.fret schreef: @zonoskar
bijzonder om te horen....persoonlijk vind ik het verschil echt duidelijk. Ik was niet echt enthousiast over de kracht van de D4 - als je uit een 211pk/450nm BMW stapt - maar na de Polestar kuur heb ik eindelijk weer wat venijn onder de motorkap die ik zo node miste. Gevoelsmatig is de reactie op het gaspedaal - een van de speerpunten van de kuur volgens Polestar - goed gelukt. De driveability vind ik met sprongen vooruit gegaan. En dat was mijn insteek voor deze actie.
Scenario:
Ik trek op tot ca 3000 rpm (voor een diesel toch best wel wat toeren). Schakel over naar de volgende versnelling (zeg de 3), dan duurt het mi te lang voordat de auto weer oppikt. Je ziet dan de power-indicator eerst naar het maximum beschikbaar (in het power-mode scenario) schieten, en dan pas gaat de motor echt pas trekken. Dit duurt bij mij 0.5-1 sec, een beetje afhankelijk van het toerental waar je terecht komt na het schakelen. Als de motor eenmaal trekt, dan merk je ook dat je wat meer Nm beschikbaar hebt (voornamelijk door de toegenomen torque-steer

Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
- jtb81
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27
Welkom in de wereld van turbo-lag. Daar is niet heel veel aan te veranderen waarschijnlijk. De turbo moet na het schakelen weer opspoolen en dat kost tijd.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 14.08.2014 - 21:57
- Locatie: Reusel
- Contacteer:
Ik denk het ook, vandaar dat ik 'misschien wel te veel verwacht'. Op de snelweg is het overigens wel een genot, even inhalen en je zit zo aan de 150 Km/h. Hier pakt de motor veel beter op dan origineel.jtb81 schreef: Welkom in de wereld van turbo-lag. Daar is niet heel veel aan te veranderen waarschijnlijk. De turbo moet na het schakelen weer opspoolen en dat kost tijd.
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
- japeape
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 13.02.2015 - 17:42
Zo'n turbo gat ervaring heb ik niet, ook niet voor de chip. Ik heb het oppakken van de motor bij lage toeren altijd als erg goed ervaren.
Zoals Fret zegd is de auto met de polestar chip een behoorlijk stuk aggressiever. In z'n twee merk je het goed en het koppel komt idd ook tot z'n recht op de snelweg.
Het merkje zat erbij en is er door de dealer opgeplakt (weet niet of ik dat zelf ook had gedaan).
Zoals Fret zegd is de auto met de polestar chip een behoorlijk stuk aggressiever. In z'n twee merk je het goed en het koppel komt idd ook tot z'n recht op de snelweg.
Het merkje zat erbij en is er door de dealer opgeplakt (weet niet of ik dat zelf ook had gedaan).
Volvo V40 D4 -200pk - R Design - Polestar
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8465
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
De D4 is toch ook twin turbo, die zou toch geen last mogen hebben van een turbo gat ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 14.08.2014 - 21:57
- Locatie: Reusel
- Contacteer:
Gisteren heb ik het Polestar certificaat gekregen. Maar geen badge
Alleen een klein boekje in een iets minder klein boekje.

Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Badge kun je gratis bij de dealer ophalen.
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 14.08.2014 - 21:57
- Locatie: Reusel
- Contacteer:
Waarom leveren ze die badge er niet bij als je de tuning laat doen vraag ik me dan af....
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 14.08.2014 - 21:57
- Locatie: Reusel
- Contacteer:
Dat heb ik gedaan en ik kreeg alleen het certificaat.
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.