Pagina 1 van 2
Polestar Chip D4
Geplaatst: 31.07.2015 - 19:00
door japeape
Vers van de pers

Nu 200 paardjes en 440nm koppel
Re: Polestar Chip D4
Geplaatst: 31.07.2015 - 19:10
door lint
Merk je het toch wel geringe verschil met het rijgedrag van de auto?
Re: Polestar Chip D4
Geplaatst: 31.07.2015 - 19:15
door fret
@lint
Het is als dag en nacht. De auto loopt na de Polestar treatment zoveel beter, het is verbazingwekkend
@japeape
Kreeg je die badge en zo erbij of moest je dat erbij kopen?
Re: Polestar Chip D4
Geplaatst: 31.07.2015 - 22:11
door zonoskar
Ik vind het wel meevallen. Mijn V40 heeft sinds woensdag de Polestar touch. Ik merk dat op de snelweg het extra koppel zorgt voor soepelere inhaalacties. Bij normaal rijden (<1800 rpm) voel ik niet veel verschil, maar dat was ook niet te verwachten. Gasresponse is mi. ook niet veel verbeterd. Maar misschien verwacht ik teveel (zal wel turbo-gat ofzo zijn). Het is in ieder geval nog steeds zo dat er een vertraging van 0.5-1 sec zit tussen gas indrukken en dat de toeren echt significant omhoog gaan. Boven de 1800 rpm is dit overigens wel beter. Ik ben er in ieder geval wel blij mee.
Re: Polestar Chip D4
Geplaatst: 31.07.2015 - 23:53
door justinB
Woont er iemand misschien in de buurt van Alkmaar met een d4 inclusief Polestar?
Zou hem graag is testen voordat ik 800,- neertel voor wat misschien een beetje tegen valt.
Re: Polestar Chip D4
Geplaatst: 01.08.2015 - 07:00
door fret
@zonoskar
bijzonder om te horen....persoonlijk vind ik het verschil echt duidelijk. Ik was niet echt enthousiast over de kracht van de D4 - als je uit een 211pk/450nm BMW stapt - maar na de Polestar kuur heb ik eindelijk weer wat venijn onder de motorkap die ik zo node miste. Gevoelsmatig is de reactie op het gaspedaal - een van de speerpunten van de kuur volgens Polestar - goed gelukt. De driveability vind ik met sprongen vooruit gegaan. En dat was mijn insteek voor deze actie.
@justinB
Ikke...
Re: Polestar Chip D4
Geplaatst: 01.08.2015 - 09:29
door diesel01
Exact mijn ervaring zoals die van Fret weleenswaar met een heel andere auto maar met hetzelfde kuurtje.
De 20pk en 50nm merk je wanneer er op tussensprint even ingehaald moet worden, erg fijn rijdende en zekere auto gekregen.
Ik heb nu 2 jaar Polestar er op zitten en heb net de olie van de bak laten flushen, lockup komt weer bij 1700rpm en dan is de auto gewoon erg snel.
Re: Polestar Chip D4
Geplaatst: 01.08.2015 - 11:13
door V40-4ever
diesel01 schreef:
Exact mijn ervaring zoals die van Fret weleenswaar met een heel andere auto maar met hetzelfde kuurtje.
De 20pk en 50nm merk je wanneer er op tussensprint even ingehaald moet worden, erg fijn rijdende en zekere auto gekregen.
Ik heb nu 2 jaar Polestar er op zitten en heb net de olie van de bak laten flushen, lockup komt weer bij 1700rpm en dan is de auto gewoon erg snel.
Bak geflushed ivm zwevend toerental toevallig?
De meesten flushen nl niet preventief ivm lifetime oil, maar zou wel goed voor de bak zijn mijns inziens
Bij BMW is flushen een veel gebruikt middel om lockupproblemen (tijdelijk?) op te lossen.
Re: Polestar Chip D4
Geplaatst: 01.08.2015 - 13:52
door diesel01
V40-4ever schreef:
diesel01 schreef:
Exact mijn ervaring zoals die van Fret weleenswaar met een heel andere auto maar met hetzelfde kuurtje.
De 20pk en 50nm merk je wanneer er op tussensprint even ingehaald moet worden, erg fijn rijdende en zekere auto gekregen.
Ik heb nu 2 jaar Polestar er op zitten en heb net de olie van de bak laten flushen, lockup komt weer bij 1700rpm en dan is de auto gewoon erg snel.
Bak geflushed ivm zwevend toerental toevallig?
De meesten flushen nl niet preventief ivm lifetime oil, maar zou wel goed voor de bak zijn mijns inziens
Bij BMW is flushen een veel gebruikt middel om lockupproblemen (tijdelijk?) op te lossen.
Nee hoor niet zo zeer, lockup kwam later tot stand dan ik zou willen en bij vorige flushes werd dat weer verbeterd vandaar dat ik hem preventief heb laten flushen.
Er komt 50nm(450) meer op de bak te staan en dan is regelmatig flushen(60k) aan te bevelen, hij schakelde goed maar doet dat nu nog beter.
Re: Polestar Chip D4
Geplaatst: 04.08.2015 - 10:43
door zonoskar
fret schreef:
@zonoskar
bijzonder om te horen....persoonlijk vind ik het verschil echt duidelijk. Ik was niet echt enthousiast over de kracht van de D4 - als je uit een 211pk/450nm BMW stapt - maar na de Polestar kuur heb ik eindelijk weer wat venijn onder de motorkap die ik zo node miste. Gevoelsmatig is de reactie op het gaspedaal - een van de speerpunten van de kuur volgens Polestar - goed gelukt. De driveability vind ik met sprongen vooruit gegaan. En dat was mijn insteek voor deze actie.
Het verschil is wel duidelijk, maar ik vind toch dat de gasresponse wat te wensen overlaat. Of misschien verwacht ik teveel.
Scenario:
Ik trek op tot ca 3000 rpm (voor een diesel toch best wel wat toeren). Schakel over naar de volgende versnelling (zeg de 3), dan duurt het mi te lang voordat de auto weer oppikt. Je ziet dan de power-indicator eerst naar het maximum beschikbaar (in het power-mode scenario) schieten, en dan pas gaat de motor echt pas trekken. Dit duurt bij mij 0.5-1 sec, een beetje afhankelijk van het toerental waar je terecht komt na het schakelen. Als de motor eenmaal trekt, dan merk je ook dat je wat meer Nm beschikbaar hebt (voornamelijk door de toegenomen torque-steer

)
Re: Polestar Chip D4
Geplaatst: 04.08.2015 - 10:56
door jtb81
Welkom in de wereld van turbo-lag. Daar is niet heel veel aan te veranderen waarschijnlijk. De turbo moet na het schakelen weer opspoolen en dat kost tijd.
Re: Polestar Chip D4
Geplaatst: 04.08.2015 - 14:38
door zonoskar
jtb81 schreef:
Welkom in de wereld van turbo-lag. Daar is niet heel veel aan te veranderen waarschijnlijk. De turbo moet na het schakelen weer opspoolen en dat kost tijd.
Ik denk het ook, vandaar dat ik 'misschien wel te veel verwacht'. Op de snelweg is het overigens wel een genot, even inhalen en je zit zo aan de 150 Km/h. Hier pakt de motor veel beter op dan origineel.
Re: Polestar Chip D4
Geplaatst: 18.08.2015 - 15:39
door japeape
Zo'n turbo gat ervaring heb ik niet, ook niet voor de chip. Ik heb het oppakken van de motor bij lage toeren altijd als erg goed ervaren.
Zoals Fret zegd is de auto met de polestar chip een behoorlijk stuk aggressiever. In z'n twee merk je het goed en het koppel komt idd ook tot z'n recht op de snelweg.
Het merkje zat erbij en is er door de dealer opgeplakt (weet niet of ik dat zelf ook had gedaan).
Re: Polestar Chip D4
Geplaatst: 18.08.2015 - 16:23
door BlackcurrantV70
De D4 is toch ook twin turbo, die zou toch geen last mogen hebben van een turbo gat ?
Re: Polestar Chip D4
Geplaatst: 18.08.2015 - 16:24
door lint
Bij een twin turbo heb je een minder groot turbo gat dan bij een motor met enkele turbo.
Re: Polestar Chip D4
Geplaatst: 21.08.2015 - 09:04
door zonoskar
Gisteren heb ik het Polestar certificaat gekregen. Maar geen badge

Alleen een klein boekje in een iets minder klein boekje.
Re: Polestar Chip D4
Geplaatst: 21.08.2015 - 12:37
door rsnhakan
Badge kun je gratis bij de dealer ophalen.
Re: Polestar Chip D4
Geplaatst: 21.08.2015 - 13:35
door zonoskar
Waarom leveren ze die badge er niet bij als je de tuning laat doen vraag ik me dan af....
Re: Polestar Chip D4
Geplaatst: 21.08.2015 - 13:37
door V50 R
Badges zijn vaak niet meer op voorraad, maar je kan je registreren op de polestarwebsite volgens mij, en dan krijg je alles opgestuurd.
Re: Polestar Chip D4
Geplaatst: 21.08.2015 - 18:13
door zonoskar
Dat heb ik gedaan en ik kreeg alleen het certificaat.