Er heeft tijdens het uitzetten van de auto iets tussen het RTI scherm gezeten waardoor het niet dicht is gegaan.
Nu hoor ik wel het motortje lopen alleen gaat het scherm niet meer op of neer, dus zeer waarschijnlijk het tandwiel defect.
Is er al iemand die hier ervaring mee heeft om dit te vervangen, of een " how To " link heeft?
scherm komt niet meer omhoog
- snorremans
- 5th Gear member
Laatst gewijzigd door snorremans op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
- HarryK
- 2nd Gear member
Nog niet, maar binnenkort gaat er bij mij wel een bestelling uit bij Volvotech, inclusief nieuwe wieltjes.
Zo'n beetje direct na aankoop van de auto deed het scherm raar: de ene keer wel omhoog, de andere keer niet. Een mail gestuurd naar Volvotech voor advies en kreeg ik de tip van om bij de dealer het rooster om het scherm te laten opwippen omdat dat lastig is zonder speciaal gereedschap. Het kan ook zelf, maar je bent lang bezig dan om het zonder beschadigingen gedaan te krijgen zeiden ze. Maar wegens vakantie duurde het even voordat ik deze reactie kreeg en ondertussen was ik al zelf bezig geweest. Eerst heb ik genoten van een lekkere dikke vette Magnum
en daarna met het stokje het rooster om het scherm los gehad. Dat was een fluitje van een cent. Misschien mazzel? Geen idee. Ik heb in ieder geval geen beschadigingen opgemerkt.
Ik heb toen zonder rooster geprobeerd om het scherm open te krijgen. Met heel voorzichtig een heel klein beetje hulp (als je het motortje hoort met het stokje heel voorzichtig het scherm meehelpen) deed hij het opeens weer! Toen hij daarna weer naar beneden ging hoorde ik een tik, alsof het tandwiel een tandje verschoof. Klonk eng, maar sindsdien doet hij het weer zonder problemen. Bij navraag kreeg ik wel het antwoord dat dit waarschijnlijk de laatste stuiptrekkingen zijn en dat hij er binnenkort echt mee stopt en er niks anders op zit dan het tandwiel te vervangen. Er schijnt een duidelijke gebruiksaanwijzing bij te zitten en daarmee moest ik het zelf kunnen vervangen. Ik ben benieuwd! Ik zal proberen om er een verslagje van te maken. Ik weet alleen nog niet wanneer ik alles ontvang en wanneer ik tijd heb om er mee te prutsen.
Zo'n beetje direct na aankoop van de auto deed het scherm raar: de ene keer wel omhoog, de andere keer niet. Een mail gestuurd naar Volvotech voor advies en kreeg ik de tip van om bij de dealer het rooster om het scherm te laten opwippen omdat dat lastig is zonder speciaal gereedschap. Het kan ook zelf, maar je bent lang bezig dan om het zonder beschadigingen gedaan te krijgen zeiden ze. Maar wegens vakantie duurde het even voordat ik deze reactie kreeg en ondertussen was ik al zelf bezig geweest. Eerst heb ik genoten van een lekkere dikke vette Magnum

Ik heb toen zonder rooster geprobeerd om het scherm open te krijgen. Met heel voorzichtig een heel klein beetje hulp (als je het motortje hoort met het stokje heel voorzichtig het scherm meehelpen) deed hij het opeens weer! Toen hij daarna weer naar beneden ging hoorde ik een tik, alsof het tandwiel een tandje verschoof. Klonk eng, maar sindsdien doet hij het weer zonder problemen. Bij navraag kreeg ik wel het antwoord dat dit waarschijnlijk de laatste stuiptrekkingen zijn en dat hij er binnenkort echt mee stopt en er niks anders op zit dan het tandwiel te vervangen. Er schijnt een duidelijke gebruiksaanwijzing bij te zitten en daarmee moest ik het zelf kunnen vervangen. Ik ben benieuwd! Ik zal proberen om er een verslagje van te maken. Ik weet alleen nog niet wanneer ik alles ontvang en wanneer ik tijd heb om er mee te prutsen.
V50 T5 Summum Flint Grey MY2005 220pk
V40 1.9D Dynamic Desert Wind Metallic MY2001 102pk gekieteld naar 130pk
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
We zijn aan het inpakken Harry! als al besteld is, dan morgen weg.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- HarryK
- 2nd Gear member
@Volvotech: ik stuur nog even een mail. Denk niet dat de dingen die ik nodig ben er al bij zitten.
- HarryK
- 2nd Gear member
- snorremans
- 5th Gear member
Vandaag bij de dealer een reparatie set ( tandwielen, veer en ring ) besteld € 20.85 ex,
zodra ik terug ben van vakantie ophalen en monteren.
Het setje is opgehaald en inmiddels gemonteerd, zat ook nog een tubetje met vet bij ( klusje van niets )

Het setje is opgehaald en inmiddels gemonteerd, zat ook nog een tubetje met vet bij ( klusje van niets )

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door snorremans op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,