Hoi mede forumleden>
Heb even een vraag over mijn airco van mijn Volvo v70n 2000 .
Ik kwam in de vakantie erachter dat toen we een poosje in de file stonden (45 min) (buiten temp volgens boardcomp. 37 graden).
Dat de airco plotseling een warme lucht ging blazen (soort van plof van warmere lucht).
Na dat we weer gingen rijden en genoeg rijwind koeling hadden (denk na ongeveer min of 5 rijden) was er geen probleem meer en bleef de airco gewoon werken.
Verder dus geen problemen gehad>
Is dit te wijden aan de beruchte speling airco koppeling ?
Of is er een andere reden.
alvast bedankt.
PS
Heb al diverse draadjes gelezen over airco problemen
Alleen bij de meeste stopt de airco dus na bv 15min en werkt dan niet meer
Dat probleem heb ik dus niet
airco probleem
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 23.08.2009 - 20:37
Laatst gewijzigd door flipjebetuwe23 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
v70n t5
CFE
CFE
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Indien er genoeg koudemiddel in je systeem zit kan ik alleen maar bedenken dat de magneetkoppeling teveel speling heeft. Indien dat zo is een kwestie van 1 of 2 ringetjes verwijderen. Tientjeswerk.flipjebetuwe23 schreef: Hoi mede forumleden>
Heb even een vraag over mijn airco van mijn Volvo v70n 2000 .
Ik kwam in de vakantie erachter dat toen we een poosje in de file stonden (45 min) (buiten temp volgens boardcomp. 37 graden).
Dat de airco plotseling een warme lucht ging blazen (soort van plof van warmere lucht).
Na dat we weer gingen rijden en genoeg rijwind koeling hadden (denk na ongeveer min of 5 rijden) was er geen probleem meer en bleef de airco gewoon werken.
Verder dus geen problemen gehad>
Is dit te wijden aan de beruchte speling airco koppeling ?
Of is er een andere reden.
alvast bedankt.
PS
Heb al diverse draadjes gelezen over airco problemen
Alleen bij de meeste stopt de airco dus na bv 15min en werkt dan niet meer
Dat probleem heb ik dus niet
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
Als er niet voldoende lucht door de warmtewisselaar stroomt kan deze dichtvriezen. Bij stilstand heb je natuurlijk al minder circulatie, een vervuild filter doet de rest. Het is maar een idee, maar problemen met de magneetkoppeling zou je vaker moeten merken.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Is idd een reële optie. Advies: ga naar een goed aircobedrijf.Ernst64 schreef: Als er niet voldoende lucht door de warmtewisselaar stroomt kan deze dichtvriezen. Bij stilstand heb je natuurlijk al minder circulatie, een vervuild filter doet de rest. Het is maar een idee, maar problemen met de magneetkoppeling zou je vaker moeten merken.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
Zolang het vrijblijvend is kan dat natuurlijk geen kwaad, maar ik zou het filter schoonmaken en het voorlopig als incident beschouwen.JosW schreef: Is idd een reële optie. Advies: ga naar een goed aircobedrijf.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 19:33
- Locatie: Heerhugowaard
Het kan ook best zijn dat de motor op dat moment te warm wordt en hierdoor de airco even uitschakeld. Dit om de motor de gelegenheid te geven om wat te koelen.
V40 1998 G3
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 23.08.2009 - 20:37
motor temperatuur was goedGerardV70 schreef: Het kan ook best zijn dat de motor op dat moment te warm wordt en hierdoor de airco even uitschakeld. Dit om de motor de gelegenheid te geven om wat te koelen.
bleef netjes in het midden staan
en had de cfe op temp deze gaf aan 99 en terug lopend naar 92
had dit expres aan staan met kleine lekkage bij slang die verholpen is
v70n t5
CFE
CFE
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 23.08.2009 - 20:37
welk filter bedoel je ?Ernst64 schreef:Zolang het vrijblijvend is kan dat natuurlijk geen kwaad, maar ik zou het filter schoonmaken en het voorlopig als incident beschouwen.JosW schreef: Is idd een reële optie. Advies: ga naar een goed aircobedrijf.
v70n t5
CFE
CFE