problemen s70 2.5 uit 1998

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Rotger
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 02.08.2015 - 07:47

Goedemiddag leden!

Ik ben nieuw hier, en nieuw met volvo en loop tegen een paar problemen aan.

Het gaat om een Volvo S70 2.5 5 pitter uit 1998 met 378.000 km ervaring.

Probleem 1 en het grootste, de remmen zijn prut, ze piepen ze kraken kortom aan vervanging toe, nu heb ik al blokken en schijven alleen nu wil ik voor mijn klauwen er afhalen en daar heb ik schijnbaar torx 47 nodig, nooit van gehoord en nergens te vinden op korte termijn, maar wel te bestellen. Volvo garage hier houd de kaken op elkaar want ik zou het door HUN moeten laten doen en als ik dat niet wil moet ik het zelf maar uitzoeken.

nu wil ik graag weten of dat inderdaad zo is of dat ik daar een ander stuk gereedschap voor nodig heb.

probleem 2, bestuurders deur gaat niet los met de centrale vergrendeling en met de sleutel krijg ik de deur ook niet los, heb er nog niet naar gekeken maar iemand een tip?

Probleem 3 is de airco , vandaag laten vullen en werd ijs koud, helaas kom ik er nu achter dat hij het dan wel dan niet doet, lijkt mij eerder het bedieningspaneel van de airco en kachel panneel als de compressor, de airco boer heeft het systeem 8 minuten vacuüm gehouden dus ben vrij zeker dat deze niet lek is, herkenbaar probleem?

Probleem 4, zijn de schokbrekers, ben eergister al aan de kant gezet omdat ik zo slinger, auto is goed uitgelijnd en ze je kan ook zien dat de schokbrekers ook niet echt fris zijn, deze wil ik nu vervangen voor een schroefset, wat adviseren jullie voor merk?

Verder heb ik nog een kapotte as hoes en verrotte stabilisator stangetjes maar dat is niets bijzonders.

kom bij saab vandaan en did komt er ook weer bij als hobby auto maar de volvo blijft als boodschappen auto en voor woon-werk verkeer dienst doen ook al blijft hij niet meer orgineel want heb nu al veeeel te veel leuke ideeën.

voor de 550 euro die ik betaald heb heb ik een fijne wagen waar ik lekker aan kan prutsen, hij rijd verder goed en ben helemaal verliefd op het geluid van de 5 pitter en omdat de einddemper vervangen is voor een rechte pijp klinkt hij erg goed!

Alvast bedankt voor de reacties!

Gr Rotger
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

welkom, met je sloop wagen :D
maar effe serieus, 550 uitgeven en dan voor zeker 1500 euro weer opknappen? is het opknappen van barrels je hobby?
1 torx 47?, waarom ga je niet even naar een greedschappenboer, of een goede automaterialenzaak envraag je even of je even mag passen wat past en dat koop je dan
de garage houdt zijn kiezen op elkaar , ja dat snap ik wel een beetje het is hun boterham autos te repareren, ipv iedereen te adviseren
kom je er vaker, en bestel je originele volvo onderdelen, dan is mijn ervaring dat ze ook wel eens tips geven
kortom je pak het niet zo handig aan op dat gebied denk ik
2 paneel eraf en kijken
3airco laten vullen? bij wie , een goede specialist kijkt wat er aan mankeert ipv doodleuk even bij vullen , waarschijnlijk is de magneetpoelie te ruim door slijtage daar wijst het symptoom van een poosje wel, en dan weer stoppen met koelen op
4 een gevaar op de weg , 4 nieuwe schokdempers eronder zetten
succes er mee
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1207
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

evert65 schreef: welkom, met je sloop wagen :D
maar effe serieus, 550 uitgeven en dan voor zeker 1500 euro weer opknappen? is het opknappen van barrels je hobby?
Ik ben ook aan het aassen op een 850R die niet meer loopt voor 500 euro. 1500 er in stoppen en hij is 3000 waard. Waarom niet? :P
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Rotger
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 02.08.2015 - 07:47

Tja t is geen speciale wagen nee, maar hij start loopt en remt weer zoals het moet, schroefset komt er volgende week of die week er na op
Gebruikersavatar
TheDutchTango
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 15.11.2014 - 16:44
Locatie: Emmen

Lees voor de magneetkoppeling dit maar even http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=68329
Verder goed uitkijken naar carter druk, daar hebben de Volvo's ook veel last van en uiteraard de standaard slijtage onderdelen goed in de gaten houden.
Schroef voor de vergrendeling je paneel er is af (pas op want die panelen zitten met veel pluggen geklikt en vaak trek je de lijmlaag kapot).
Kijk of er misschien bedrading kapot is of dat er verder wat aan mankeert, het kan ook intern in de vergrendeling zitten, is gewoon een kwestie van zoeken.
Laatst gewijzigd door TheDutchTango op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
elmo2
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 07.05.2013 - 16:00

Voor je remmen heb je een 7mm inbus nodig. Heb het toevallig van mijn classic een tijd teurg gedaan. Mag je lenen van me als je in de buurt woont stuur maar pb.

Gewoon bij automaterialen zaak gehaald.
Rotger
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 02.08.2015 - 07:47

Remmen voor zijn inmiddels klaar, achter heb ik een klauw kapot dus dit weekend zijn de achterste aan de beurt! Voor bleek inbus 7 te zijn, haf alleen een tikje met de hamer nodig.

Hoe houd ik de carterdruk in de gaten en wat is het gevolg?
Gebruikersavatar
TheDutchTango
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 15.11.2014 - 16:44
Locatie: Emmen

Rotger schreef: Remmen voor zijn inmiddels klaar, achter heb ik een klauw kapot dus dit weekend zijn de achterste aan de beurt! Voor bleek inbus 7 te zijn, haf alleen een tikje met de hamer nodig.

Hoe houd ik de carterdruk in de gaten en wat is het gevolg?
Als je de motor aan hebt kun je een aantal dingen doen om dit te checken, de meest voorkomende zijn als volgt.
1. Haal de pijlstok er ongeveer 3 centimeter uit en kijk of er rook uit kom, zoja dan is dit een indicatie.
2. Draai de olie vuldop eraf en pak een klein plastic zakje of beter nog een latex handschoen en doe deze over het gat, als hij blaast is er een overdruk.

Optie 2 is de beste, als hij neutraal blijft of zuigt, dan is er niks aan de hand, als hij gaat blazen dan moet jij uitkijken en is je systeem aan onderhoud toe.
Zodra je 1 van deze symptomen waarneemt ga even uitzoeken wat er aan de hand is, een kapotte carterventilatie kan je keerringen etc in het blok eruit blazen.
Zou dit gebeuren onder het rijden dan kan (in het ergste geval) in 1 keer je hele blok zonder olie komen te staan.
Sowieso is een goed onderhoud aan de carterventilatie belangrijk, bezuinig hier niet op ook al is het een behoorlijke uitgave (zo'n 350.- gok ik), de hele inlaat moet eraf.

Check hier voor meer info en symptomen
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”