problemen s70 2.5 uit 1998
Geplaatst: 05.08.2015 - 17:29
Goedemiddag leden!
Ik ben nieuw hier, en nieuw met volvo en loop tegen een paar problemen aan.
Het gaat om een Volvo S70 2.5 5 pitter uit 1998 met 378.000 km ervaring.
Probleem 1 en het grootste, de remmen zijn prut, ze piepen ze kraken kortom aan vervanging toe, nu heb ik al blokken en schijven alleen nu wil ik voor mijn klauwen er afhalen en daar heb ik schijnbaar torx 47 nodig, nooit van gehoord en nergens te vinden op korte termijn, maar wel te bestellen. Volvo garage hier houd de kaken op elkaar want ik zou het door HUN moeten laten doen en als ik dat niet wil moet ik het zelf maar uitzoeken.
nu wil ik graag weten of dat inderdaad zo is of dat ik daar een ander stuk gereedschap voor nodig heb.
probleem 2, bestuurders deur gaat niet los met de centrale vergrendeling en met de sleutel krijg ik de deur ook niet los, heb er nog niet naar gekeken maar iemand een tip?
Probleem 3 is de airco , vandaag laten vullen en werd ijs koud, helaas kom ik er nu achter dat hij het dan wel dan niet doet, lijkt mij eerder het bedieningspaneel van de airco en kachel panneel als de compressor, de airco boer heeft het systeem 8 minuten vacuüm gehouden dus ben vrij zeker dat deze niet lek is, herkenbaar probleem?
Probleem 4, zijn de schokbrekers, ben eergister al aan de kant gezet omdat ik zo slinger, auto is goed uitgelijnd en ze je kan ook zien dat de schokbrekers ook niet echt fris zijn, deze wil ik nu vervangen voor een schroefset, wat adviseren jullie voor merk?
Verder heb ik nog een kapotte as hoes en verrotte stabilisator stangetjes maar dat is niets bijzonders.
kom bij saab vandaan en did komt er ook weer bij als hobby auto maar de volvo blijft als boodschappen auto en voor woon-werk verkeer dienst doen ook al blijft hij niet meer orgineel want heb nu al veeeel te veel leuke ideeën.
voor de 550 euro die ik betaald heb heb ik een fijne wagen waar ik lekker aan kan prutsen, hij rijd verder goed en ben helemaal verliefd op het geluid van de 5 pitter en omdat de einddemper vervangen is voor een rechte pijp klinkt hij erg goed!
Alvast bedankt voor de reacties!
Gr Rotger
Ik ben nieuw hier, en nieuw met volvo en loop tegen een paar problemen aan.
Het gaat om een Volvo S70 2.5 5 pitter uit 1998 met 378.000 km ervaring.
Probleem 1 en het grootste, de remmen zijn prut, ze piepen ze kraken kortom aan vervanging toe, nu heb ik al blokken en schijven alleen nu wil ik voor mijn klauwen er afhalen en daar heb ik schijnbaar torx 47 nodig, nooit van gehoord en nergens te vinden op korte termijn, maar wel te bestellen. Volvo garage hier houd de kaken op elkaar want ik zou het door HUN moeten laten doen en als ik dat niet wil moet ik het zelf maar uitzoeken.
nu wil ik graag weten of dat inderdaad zo is of dat ik daar een ander stuk gereedschap voor nodig heb.
probleem 2, bestuurders deur gaat niet los met de centrale vergrendeling en met de sleutel krijg ik de deur ook niet los, heb er nog niet naar gekeken maar iemand een tip?
Probleem 3 is de airco , vandaag laten vullen en werd ijs koud, helaas kom ik er nu achter dat hij het dan wel dan niet doet, lijkt mij eerder het bedieningspaneel van de airco en kachel panneel als de compressor, de airco boer heeft het systeem 8 minuten vacuüm gehouden dus ben vrij zeker dat deze niet lek is, herkenbaar probleem?
Probleem 4, zijn de schokbrekers, ben eergister al aan de kant gezet omdat ik zo slinger, auto is goed uitgelijnd en ze je kan ook zien dat de schokbrekers ook niet echt fris zijn, deze wil ik nu vervangen voor een schroefset, wat adviseren jullie voor merk?
Verder heb ik nog een kapotte as hoes en verrotte stabilisator stangetjes maar dat is niets bijzonders.
kom bij saab vandaan en did komt er ook weer bij als hobby auto maar de volvo blijft als boodschappen auto en voor woon-werk verkeer dienst doen ook al blijft hij niet meer orgineel want heb nu al veeeel te veel leuke ideeën.
voor de 550 euro die ik betaald heb heb ik een fijne wagen waar ik lekker aan kan prutsen, hij rijd verder goed en ben helemaal verliefd op het geluid van de 5 pitter en omdat de einddemper vervangen is voor een rechte pijp klinkt hij erg goed!
Alvast bedankt voor de reacties!
Gr Rotger