Net terug van vakantie en een probleem aan de auto rijker. Het gaat om een V50 2.4, alle beurten bij OLOV op tijd gekregen tot nu toe, km-stand is 207.000.
Bij het optrekken en heuvel/berg op rijden schokt/hapert/schudt de auto. Bij constante snelheid is het niet merkbaar/voelbaar. Met of zonder vouwwagen maakt ook geen verschil. Bij een frans bedrijf (roady) de banden laten balanceren, dit was nodig ondanks de recente bandenwissel (winter voor zomer,beetje laat
Schokken/haperen bij optrekken en heuvel op rijden
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 11.07.2011 - 16:05
Aanvulling vanaf een ander account omdat de ipad niet reageert.....
Op de een of andere manier lijkt het vooral voor te komen als de motor belast wordt. Bij het optrekken , accelereren en heuvel op.
Iemand enig idee?
Extra info, de banden zijn alle 4 aan vervanging toe en bij een inruilvoorstel he de verkoper het over het vervangen van de koppelingscilinder omdat deze ratelde... dat kan uiteraard een verkoperdingetje zijn geweest.
Op de een of andere manier lijkt het vooral voor te komen als de motor belast wordt. Bij het optrekken , accelereren en heuvel op.
Iemand enig idee?
Extra info, de banden zijn alle 4 aan vervanging toe en bij een inruilvoorstel he de verkoper het over het vervangen van de koppelingscilinder omdat deze ratelde... dat kan uiteraard een verkoperdingetje zijn geweest.
- jtb81
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27
Is het bij een bepaalde snelheid/toerental? Bij die kilometerstand kan een aandrijfas naar de haaien zijn.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
is het minder als je de koppeling in trapt?
of alls het een automaat is , zet hem tijdens het rijden even in N
word het minder dan is het je aandrijf as, nu nog wat bochtenwerk maken links en rechtsom om de exacte as te localiseren
succes
of alls het een automaat is , zet hem tijdens het rijden even in N
word het minder dan is het je aandrijf as, nu nog wat bochtenwerk maken links en rechtsom om de exacte as te localiseren
succes
keep calm!, your randomizer is running
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 19.07.2015 - 15:11
Gas los of koppeling intrappen en het is weg.....
Net de auto gewassen en de bandenspanning gecontroleerd en er was een verschil van .4 bar. Zou dat het kunnen zijn? Zo de snelweg op voor weer wat km's dus maar even checken.
Net de auto gewassen en de bandenspanning gecontroleerd en er was een verschil van .4 bar. Zou dat het kunnen zijn? Zo de snelweg op voor weer wat km's dus maar even checken.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 19.07.2015 - 15:11
Ondertussen weer een aantal weken verder. Bij marans in Veldhoven geweest omdat het motormanagementlampje ging en bleef branden. Na uitlezen gaf de Brandstofsensor een foutcode. Die is dan ook vervangen en ja ik had de hoop dat het schokken over zou zijn.....helaas.
Wel geconstateerd dat het de homokineet niet is. Maar wat wel....... Hij doet het met name tussen de 2500-3000 toeren. Daarboven is het weg. Geen la,okra meer aan het branden. Zou het kunnen dat ie dan nog wel een foutcode geeft? Of heeft iemand een tip wat het zou kunnen zijn?
Wel geconstateerd dat het de homokineet niet is. Maar wat wel....... Hij doet het met name tussen de 2500-3000 toeren. Daarboven is het weg. Geen la,okra meer aan het branden. Zou het kunnen dat ie dan nog wel een foutcode geeft? Of heeft iemand een tip wat het zou kunnen zijn?